rødøye Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Nei. -- Hvis min epostadresse ser ut som denne [email protected] vil den heller ikke bli godkjent. Er ikke så veldi mange av den typen, men de eksisterer. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Nei, det gjør den ikke Equerm. Den vil bare godkjenne eposter slike som denne : "[email protected]" men ikke "[email protected]", dvs kun en bokstav pr."del". Det du trenger er et lite + tegn, men jeg kan jo ikke forklare deg alt.. du lærer jo ingen ting da http://en.wikipedia.org/wiki/Regular_expressions 7384067[/snapback] Den kan passe på [email protected] adresser, men også på "a@abc" eller "a@c$m". Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 hmm, hvordan foreslår dere at jeg skal ha den da? Kan vel bare sjekke at der er tall eller bokstaver, minimum 1 punktum og bare 1 @, heller ingen tegn skal vere lov (&%#!"#())=£[ og slikt) Går det bra da? Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Mye sært som er lov å ha i en epostadresse. I følge godeste Jørgen skal denne gjøre susen: /** * Verifies that a string actually is an e-mail * * @param string $email * @return true/false */ function is_valid_email_address($email) { $qtext = '[^\\x0d\\x22\\x5c\\x80-\\xff]'; $dtext = '[^\\x0d\\x5b-\\x5d\\x80-\\xff]'; $atom = '[^\\x00-\\x20\\x22\\x28\\x29\\x2c\\x2e\\x3a-\\x3c'. '\\x3e\\x40\\x5b-\\x5d\\x7f-\\xff]+'; $quoted_pair = '\\x5c[\\x00-\\x7f]'; $domain_literal = "\\x5b($dtext|$quoted_pair)*\\x5d"; $quoted_string = "\\x22($qtext|$quoted_pair)*\\x22"; $domain_ref = $atom; $sub_domain = "($domain_ref|$domain_literal)"; $word = "($atom|$quoted_string)"; $domain = "$sub_domain(\\x2e$sub_domain)*"; $local_part = "$word(\\x2e$word)*"; $addr_spec = "$local_part\\x40$domain"; return preg_match("!^$addr_spec$!", $email) ? 1 : 0; } Men du kan sikkert klare deg med noe litt enklere http://www.regularexpressions.info/ Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ja jeg kan sikkert overleve med noe enklere Får nesten bare lese i manualen, står godt forklart der Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kan man få det lettere? Det er jo en ferdig funksjon! Bare å inkludere i scriptet ditt Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kan man få det lettere? 7385185[/snapback] Ja email = models.EmailField() Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Kan man få det lettere? 7385185[/snapback] Ja email = models.EmailField() 7385209[/snapback] 0o, Henrik viser sine django skillz edit: Kommer ut i dag Henrik, forventer at du viser meg noe fancy django greier Endret 29. november 2006 av Equerm Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Nei.-- Hvis min epostadresse ser ut som denne [email protected] vil den heller ikke bli godkjent. Er ikke så veldi mange av den typen, men de eksisterer. 7384264[/snapback] Det er en god del slike adresser, jo. Samtlige kommunale ansatte i landets kommuner bruker @bergen.kommune.no/@oslo.kommune.no Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Finnes strengt tatt mange subdomene-mailadresser sånn utenom kommuneansatte også, for den del. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Samt statoil, alle skoler, Total, Shell, ___. Jeg var litt dust der, men i forhold til bruken av gmail, hotmail og lignende er det lite - siden det ofte er disse adressene som brukes for registrering på nett. Nå vet jeg ikke hva Equerm skal med feltet sitt, men det er sikkert ikke å samle inn meninger fra kantineansatte i Statoil. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Epostadressene der e for brukere som deltar på et LAN, tror ikke de har verdens mest avanserte epost adresser men det kan vere greit å ha muligheten for det, man vet jo aldri Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 husk at man også kan bruke andre tegn enn A-z og 0-9, nå som det er lov å registrere domener som Øl.no Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Use only what you need Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Use only what you need 7385905[/snapback] Finfin reklamekampanje.. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) husk at man også kan bruke andre tegn enn A-z og 0-9, nå som det er lov å registrere domener som Øl.no 7385641[/snapback] Regex'en PT postet støtter samtlige tillatte tegn (!#$%&'*+-/=?^_`{|}~). Equerm; mange av disse tegnene var på din liste over tegn som skal blokkeres. Gyldig epost: !jo!rgis$100%+100lol{eid}/~tøys##'*@øl.com I tillegg får du lov til å bruke fnutter, slik at du får lov til å bruke hvilke tegn du vil i local-part. Med internasjonaliserte domenenavn er domain-part lov til å ha utf8-tegn i. Gyldig: jorgis@øl.com Ugyldig: jørgen@øl.com Gyldig: "jørgen"@øl.com Endret 29. november 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 La oss seie at eg skal lage ein liten webshop til ei bedrift som selg forskjellige bakervarer. Kva for felt må eg ha med, syns dykk? navn produktid type (brød, konfekt osv) beskrivelse av produktet næringsinnhold (ikkje påkrevd) produktbilde pris ? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 farge, ingredienser, størrelse (småkake, stor ovs). Skal du lage i django? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Farge på bakevarer..? Btw Henrik, når ble konfekt bakevarer..? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå