Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg grøsser litt ved tanken på å spørre om dette, men jeg fyrer løs allikevel:

Finnes det noe programvare som rydder opp i og organiserer stilark automagisk? Jeg har klattet en del i stilarket, og føler at jeg har mistet oversikt over det. Med rydde og organisere så mener jeg først og fremst å sette de ulike deklaresjonene i et visst system så man lett finner det man leter etter. Logisk gruppering etter gitte kriterier er et definitivt pluss slik at man kan samle f.eks. definisjoner for meny for seg, men innad i gruppe korrekt sortering igjen. Det jeg grøsser av er å la et program rydde i koden min, men jeg har mistet oversiten såpass nå at jeg ikke føler emg komfortabel :( Ikke svar Dreamweaver, for jeg vil ikke ha noen fullstendig IDE :)

Rent konkret nå så sliter jeg med å fjerne text-decoration på en del linker uten å deifnere en konkret regel for det (jeg vil ha så få konkrete regler som mulig). Jeg vet rett og slett ikke helt hvor jeg har definert denne understrekingen, og har brukt litt for lang tid på å lete :ermm:

Lenke til kommentar
:cry: ..Noen lyst å kode siden min ferdig mot betaling?

7349516[/snapback]

Det finnes vel firmaer som gjør dette.. Husker ikke adressen, men har vertfall sett sider hvor man leverer inn designet, og får det igjen etter max 18 timer ellerno ferdig koda validert HTML/CSS..

Finnes det noe programvare som rydder opp i og organiserer stilark automagisk?

Rent konkret nå så sliter jeg med å fjerne text-decoration på en del linker uten å deifnere en konkret regel for det (jeg vil ha så få konkrete regler som mulig). Jeg vet rett og slett ikke helt hvor jeg har definert denne understrekingen, og har brukt litt for lang tid på å lete :ermm:

7351378[/snapback]

Noe stilark som organiserer automagisk har jeg aldri vært borti.. :)

Angående linkene, hva om du legger til "text-decoration: none;" på a { ?

Da vil linker som ikke har spesifisert annet ikke få understrekning..

Edit; Leste litt fort, så angående linkene var det den løsningen du ikke ville ha.. :p

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

PT; det er ikke umulig vet du :) Men det løser ikke det generelle problemet mitt med oversikt. Jeg er rett og slett ikke garva not i CSS til å holde oversikt over 400 kodelinjer med innfløkt arv.

Ganske mye av problemet er nok at jeg ikke er flink nok til å skrive effektiv CSS, men det kommer jeg heller ikke til å bli uten å jobbe mer med det enn jeg har ressursert til - derfor er jeg på jakt etter en enkel snarvei :)

Lenke til kommentar
:cry: ..Noen lyst å kode siden min ferdig mot betaling?

7349516[/snapback]

Det finnes vel firmaer som gjør dette.. Husker ikke adressen, men har vertfall sett sider hvor man leverer inn designet, og får det igjen etter max 18 timer ellerno ferdig koda validert HTML/CSS..

Finnes det noe programvare som rydder opp i og organiserer stilark automagisk?

7351378[/snapback]

Noe stilark som organiserer automagisk har jeg aldri vært borti.. :)

Angående linkene, hva om du legger til "text-decoration: none;" på a { ?

Da vil linker som ikke har spesifisert annet ikke få understrekning..

Edit; Leste litt fort, så angående linkene var det den løsningen du ikke ville ha.. :p

7351435[/snapback]

Yes, i know. de tar ca 500 blank i timen... :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Yes, i know. de tar ca 500 blank i timen... :hrm:

7351997[/snapback]

Men om de da bruker en time på gjøre jobben, så burde du klare å punge ut usle 500 NOK :)

---

Aaah, del.icio.us med nytt tastatur :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...