Marvil Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hva skal egentlig folk her til neste år..? Er forhåpentligvis ferdig med Bachelor of Mediemanagement til sommern, men har ikke anelse om hva som skjer videre. Vurderer noe mer studier på vestlandet, men. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Hvor i den artikkelen du linker til finner du det sitatet..? 7344382[/snapback] Hmm.. linke feil ..igjen Jeg tror jeg gjør den feilen nesten like ofte som jeg skriver måte istedenfor møte. Riktig link: http://digi.no/php/art.php?id=358725 Endret 23. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Er det ikkje ein "static pages"-funksjon i Wordpress? Syns å huske det. 7344383[/snapback] Jo, det er det jeg snakker om. Derfor jeg skrev "side" (page) De er forspvidt ikke mer statiske enn et vanlig innlegg, men ligger til en annen organisering. Det skal ikke være så vanskelig å få loopen til å hente pages i stedet for vanlige innlegg (for de som kan php) Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Marvil: Reduksjonen består i at første semesteret i Oslo for oss blir gratis. Samt at skolene skal forsøke å få til overgangsordninger så man ikke trenger å starte på scratch ved f.eks UIB/UIS, for de som ikke ønsker å flytte til Oslo. Endret 23. november 2006 av Ueland Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Marvil: Reduksjonen består i at første semesteret i Oslo for oss blir gratis. Samt at skolene skal forsøke å få til overgangsordninger så man ikke trenger å starte på scratch ved f.eks UIB/UIS, for de som ikke ønsker å flytte til Oslo. 7344568[/snapback] Hva gjør man da med inntakskrav og slikt som UiB/UiS/HiS/HiB har..? Sett at disse karakterkravene er høyere enn det man tilsvarende ville hatt hos NITH om de ikke hadde lagt ned.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Kan noen her fortelle meg hva som er fordelen å bruke SVG-elementer i webdesign utenom SVG-elementets skaleringsfordel? Endret 23. november 2006 av Zande Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kan noen her fortelle meg hva som er fordelen å bruke SVG-elementer i webdesign utenom SVG-elementets skaleringsfordel? 7344653[/snapback] Man kan legge bildene i htmlen vis man bruker xhtml. Ellers er det egentlig praktisk talt ubrukelig å prøve å lage en side i svg siden IE ikke støtter det og Firefox og Opera bare har delvis støtte for det. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Legger de seriøst ned skolene midt i et skoleår? Eller er det varslet fra sommeren av? Jeg vet at NITH har hatt få studenter de to stedene tidligere, men å flytte mange studenter over til Oslo er urealistisk med tanke på plassen. Galleriet er ikke så stort... Da må de i så fall utvide antall klasserom igjen, og man blir sittende med undervisning i med glassvegger ut mot midtgangen...Regner med at du har fått svar angående tidspunktet. Når det gjelder plassen, skulle det visst være god plass der selv om både hele Bergen og Stavanger kom. Det er plass til både deg og Tor på sofaen i stua, og jeg kan ta for meg undervisningen på ettermiddagene.Kan jeg ta med egen sofa? Tor er så lang, blir dårlig med plass Hva gjør man da med inntakskrav og slikt som UiB/UiS/HiS/HiB har..?Sett at disse karakterkravene er høyere enn det man tilsvarende ville hatt hos NITH om de ikke hadde lagt ned.. De vil vel prøve å få i stand avtaler uten å tenke for mye på karakterer, slik jeg forsto hele smørja... Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Når det gjelder plassen, skulle det visst være god plass der selv om både hele Bergen og Stavanger kom. Joda, vil de så skal de nok presse dere inn så de får pengene sine, men i praksis så blir det dårligere på Galleriet når de presser inn for mange. Jeg har gått der både med dritmange og med få studenter. Mellomtingen var helt klart å foretrekke, og jeg tror faktisk jeg heller tar få enn mange også hvis jeg må velge. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 ser ut som om jeg kan kopiere single.php med noen små modifikasjoner. Flotters 7344326[/snapback] Og det kunne jeg. Takk for hjelpen JonT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Og ITavisen skrev noen fine ord om køene: Det mest oppsiktsvekkende rundt lanseringen av PS3 og Wii i våre øyne er rapportene fra køkulturen. PS3-køene var preget av slåsskamper, skyteepisoder og sniking, og flere PS3-eiere ble ranet i etterkant. De ventende på Nintendo Wii oppførte seg rolig, passet på hverandre og var generelt hyggelige. Artig. 7344214[/snapback] http://xkcd.com/c186.html Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Jeg har prøvd å installere django på dcvhost, med mod_fcgi . Har prøvd i 2 timer nå, og jeg får det ikke til. django vil ikke synce databasen med syncdb. Var vel ingen andre som hadde fått til å kjøre django der? /me vil ha en norsk host med django! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) mod_fcgi? Du meiner ikkje FastCGI eller mod_python? Prøvd både "python manage.py syncdb" og "django-admin.py syncdb"? Endret 23. november 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 /me vil ha en norsk host med django! 7346621[/snapback] En gang i 2007 så vet jeg det kommer en ny norsk host, som nesten tilsvarer gridserver fra MT Da også støtte for Django, ROR, Catalyst etc. - men er kanskje kjedelig og vente. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Kven frå, Lemen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Kven frå, Lemen? 7346688[/snapback] Vel, det er ingen eksisterende host - men en idè om et helt nytt firma Så blir spennede og se hvordan det går. EDIT: Jeg har, ihverfall ikke enda, noe med det å gjøre. Men fikk høre dette over tlf. av en bekjent for noen dager siden. Endret 23. november 2006 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Good. Sørg for å få støtte for mod_python! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hvorfor mod_python ? Holder vel med fcgi ? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 mod_python er såvidt eg veit raskare, og i tillegg den anbefalte måten å kjøre django på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 At det er den anbefalte måten å kjøre Django på er fult mulig, men hastigheten på mod_p. vs. fcgi tror jeg ikke er store greia... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå