Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikkje ein "static pages"-funksjon i Wordpress? Syns å huske det.

7344383[/snapback]

Jo, det er det jeg snakker om. Derfor jeg skrev "side" (page) :) De er forspvidt ikke mer statiske enn et vanlig innlegg, men ligger til en annen organisering. Det skal ikke være så vanskelig å få loopen til å hente pages i stedet for vanlige innlegg (for de som kan php)

Lenke til kommentar

Marvil: Reduksjonen består i at første semesteret i Oslo for oss blir gratis.

Samt at skolene skal forsøke å få til overgangsordninger så man ikke trenger å starte på scratch ved f.eks UIB/UIS, for de som ikke ønsker å flytte til Oslo.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Marvil: Reduksjonen består i at første semesteret i Oslo for oss blir gratis.

Samt at skolene skal forsøke å få til overgangsordninger så man ikke trenger å starte på scratch ved f.eks UIB/UIS, for de som ikke ønsker å flytte til Oslo.

7344568[/snapback]

Hva gjør man da med inntakskrav og slikt som UiB/UiS/HiS/HiB har..?

Sett at disse karakterkravene er høyere enn det man tilsvarende ville hatt hos NITH om de ikke hadde lagt ned..

Lenke til kommentar
Kan noen her fortelle meg hva som er fordelen å bruke SVG-elementer i webdesign utenom SVG-elementets skaleringsfordel?

7344653[/snapback]

Man kan legge bildene i htmlen vis man bruker xhtml.

Ellers er det egentlig praktisk talt ubrukelig å prøve å lage en side i svg siden IE ikke støtter det og Firefox og Opera bare har delvis støtte for det.

Lenke til kommentar
Legger de seriøst ned skolene midt i et skoleår? Eller er det varslet fra sommeren av? Jeg vet at NITH har hatt få studenter de to stedene tidligere, men å flytte mange studenter over til Oslo er urealistisk med tanke på plassen. Galleriet er ikke så stort... Da må de i så fall utvide antall klasserom igjen, og man blir sittende med undervisning i med glassvegger ut mot midtgangen...
Regner med at du har fått svar angående tidspunktet. Når det gjelder plassen, skulle det visst være god plass der selv om både hele Bergen og Stavanger kom.

Det er plass til både deg og Tor på sofaen i stua, og jeg kan ta for meg undervisningen på ettermiddagene.
Kan jeg ta med egen sofa? Tor er så lang, blir dårlig med plass :(

Hva gjør man da med inntakskrav og slikt som UiB/UiS/HiS/HiB har..?

Sett at disse karakterkravene er høyere enn det man tilsvarende ville hatt hos NITH om de ikke hadde lagt ned..

De vil vel prøve å få i stand avtaler uten å tenke for mye på karakterer, slik jeg forsto hele smørja...
Lenke til kommentar
Når det gjelder plassen, skulle det visst være god plass der selv om både hele Bergen og Stavanger kom.

Joda, vil de så skal de nok presse dere inn så de får pengene sine, men i praksis så blir det dårligere på Galleriet når de presser inn for mange. Jeg har gått der både med dritmange og med få studenter. Mellomtingen var helt klart å foretrekke, og jeg tror faktisk jeg heller tar få enn mange også hvis jeg må velge.

Lenke til kommentar
Og ITavisen skrev noen fine ord om køene:
Det mest oppsiktsvekkende rundt lanseringen av PS3 og Wii i våre øyne er rapportene fra køkulturen. PS3-køene var preget av slåsskamper, skyteepisoder og sniking, og flere PS3-eiere ble ranet i etterkant. De ventende på Nintendo Wii oppførte seg rolig, passet på hverandre og var generelt hyggelige. Artig.

7344214[/snapback]

http://xkcd.com/c186.html

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
/me vil ha en norsk host med django!

7346621[/snapback]

En gang i 2007 så vet jeg det kommer en ny norsk host, som nesten tilsvarer gridserver fra MT :) Da også støtte for Django, ROR, Catalyst etc. - men er kanskje kjedelig og vente.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Kven frå, Lemen?

7346688[/snapback]

Vel, det er ingen eksisterende host - men en idè om et helt nytt firma :) Så blir spennede og se hvordan det går.

EDIT: Jeg har, ihverfall ikke enda, noe med det å gjøre. Men fikk høre dette over tlf. av en bekjent for noen dager siden.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...