Jarmo Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 blablablaa........Edit: Nå havnet jeg sikkert på ignore-listen din igjen. Men bare så det er sagt, jeg bryr meg ikke fem flate øre om å si meningen min samme hvor mye magesår det måtte gi deg. 7309660[/snapback] Når jeg får magesår på vegne av andre brukere her i forumet så da blir det liv... Aller først, ta personlige diskusjoner over pm eller et par pils med vedkommende hvis du er så selskapsyk. Jaging etter andre brukere vil ikke bli akseptert av oss her i huset, uansett om det er en mod. eller andre brukere. Litt paragrafrytteri medfølger: #1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger. #2: Vær saklig og høflig når du argumenterer for noe. Dette gjør at andre oppfatter deg mer seriøst. Du får lov å mene hva du vil om en sak, men dersom dine meninger er svært kontroversielle bør du holde dem for deg selv for ikke å skape krangel. Vennligst legg merke til de rødmarkerte sitatene. Ønsker du ta en mer inngående diskusjon om disse tingene så send meg en pm med brevdue.. Mvh jarmo ps. ...og nei, har ikke diskutert med Jørgen om deg så kos dere videre i tråden... Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Fordi meta har null å si. Derfor 7312636[/snapback] Har jeg gått glipp av noe igjen nå..? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Fordi meta har null å si. Derfor 7312636[/snapback] Har jeg gått glipp av noe igjen nå..? 7315886[/snapback] Har vel vært slik en stund, problemet dukket opp i Vikingboard og når vi "kun" sa at koden skulle tolkes som utf-8 i meta, med en gang vi endret databasetabellene som inneholdt koden til utf-8 så fungerte det. Så det er litt tileldig hvilke meta-tagger som fungerer. Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Har vel vært slik en stund 7315922[/snapback] Det kan ofte ta mer enn en stund før jeg får med meg ting Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Fordi meta har null å si. Derfor 7312636[/snapback] Har jeg gått glipp av noe igjen nå..? 7315886[/snapback] Har vel vært slik en stund, problemet dukket opp i Vikingboard og når vi "kun" sa at koden skulle tolkes som utf-8 i meta, med en gang vi endret databasetabellene som inneholdt koden til utf-8 så fungerte det. Så det er litt tileldig hvilke meta-tagger som fungerer. 7315922[/snapback] Går ikke an å si til en browser at det skal tolkes som UTF8 når dataene ikke er UTF8. Blir som å sende image/jpeg-headere på et png-bilde og tro at ting går fint. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Har litt problemer med å få til noe i WP, og orker ikke å opprette en egen tråd i 'Bruk av PHP-programvare'-seksjonen. Har seg sånn at jeg har en plugin som gjør at siden med pageslug 'home' vises som en statisk framside. Denne siden benytter seg av en template, som er en modifisert archives.php. Denne skal fungere slik at den viser innlegg fra en spesifikk kategori, og koden er som følgende: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor PHP <?php get_header(); ?> <div id="content"> <?php if (have_posts()) : ?> <?php $post = $posts[0]; ?> <?php if (is_category(4)) { ?> // Kategori med ID 4 er den som skal vises <h2><?php echo single_cat_title(); ?></h2> <p style="margin-bottom: 4em"><?php echo category_description(); ?></p> <?php } ?> <?php while (have_posts()) : the_post(); ?> // Innleggsformatering <?php endwhile; ?> <?php else : ?> // Ikke funnet, søke-sak <?php endif; ?> </div> <?php get_sidebar(); ?> <?php get_footer(); ?> Noen som ser noe feil? Sida ble ødelagt av en cracker for noen måneder siden, og arbeider bare ut fra en gammel backup, kan hende jeg er helt på jordet. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 (endret) Edit: Du mangler en "endif;" i koden din. Mr.Berg: Nå kan jeg ikke så mye PHP, men regner med det er samme logiske oppbygging der som i andre typer. Jeg synes det ser rart ut å skille kategorien på den måten. Kanskje det er slik det må gjøres? PHP <?php get_header(); ?> <div id="content"> <?php if (have_posts()) : ?> <?php $post = $posts[0]; ?> <h2>Statisk kategorinavn</h2> <p style="margin-bottom: 4em">Statisk kategoribeskrivelse</p> <?php } ?> <?php while (have_posts()) : the_post(); AND (is_category(4)) ?> // Innleggsformatering <?php endwhile; ?> <?php else : ?> // Ikke funnet, søke-sak <?php endif; ?> </div> <?php get_sidebar(); ?> <?php get_footer(); ?> Endret 19. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 WP klager når jeg legger til en endif. Er for øvrig ganske essensielt at jeg får inkludert dynamiske beskrivelser osv., ettersom det ikke er jeg som skal sitte og redigere. Prøver noe annet nå, query posts. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 I see... Du mangler uansett en endif. Kanskje PHP krever at det skrives else endif eller noe lignende. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Query posts fungerte, og jeg kan vende tilbake til slabbedasklivet. For en liten stund. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 btw, brukes ikke SQL-setninger for å hente ut sånt? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 WP er jo bygd opp av funksjonskall, det er vel godt mulig at det ligger SQL-setninger bak der et sted? Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 I see... Du mangler uansett en endif. Kanskje PHP krever at det skrives else endif eller noe lignende. 7317729[/snapback] Siden det er inkludert en del i koden så kan det hende endif ligger i footeren (hvis det er mulig i forhold til hva som eksekveres når av PHP-kommandoer)? Jeg gjør i alle fall slik med divs så jeg kan legge til nye elementer i bunnen av sidebar-en som er spesielle for en side. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Lite heldig å dele opp logiske opperatorer slik. Hva om en av sidene footeren er inkludert i ikke har en if? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Wordpress er bygget på en slik måte at alle sider 99% sikkert inneholder en if. Dette er på grunn av «The Loop». Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Ok, men en "endif" i footeren krever at alle sider har en ikke-lukket "if2. Hørtes upraktisk ut... Lenke til kommentar
enden Skrevet 19. november 2006 Forfatter Del Skrevet 19. november 2006 Jeg har ikke sagt at det er sånn - jeg vet ikke en gang om det er teknsik mulig i PHP, da det krever at inkluderingen tolkes først. Det fordrer jo at if-uttrykket tolkes over felre sider Det var kanskje litt søkt Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Regner med at det er mulig. VbScript kjøres jo etter inkluderingen. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Inkludering kjøres når PHP parser, rett før kompileringen. Inkluderte filer tolkes i den rekkefølgen de plasseres, altså en inkludert footer vil tolkes etter resten av scriptet. Funksjoner kan også kalles før de er definert, så en funksjon i en inkludert footer kan kalles i toppen et sted. Dessuten: WP suger. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. november 2006 Del Skrevet 19. november 2006 Inkludering kjøres når PHP parser, rett før kompileringen. Inkluderte filer tolkes i den rekkefølgen de plasseres, altså en inkludert footer vil tolkes etter resten av scriptet. Funksjoner kan også kalles før de er definert, så en funksjon i en inkludert footer kan kalles i toppen et sted. Dessuten: WP suger. 7318916[/snapback] Dette har jeg lurt på lenge: Hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå