enden Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Eller for dem som bruker ASP: <% Response.Redirect "http://www.promp.no" %> 7307941[/snapback] Dette er faktisk HTML og webdesign, ikke ASP eller PHP Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Eller for dem som bruker ASP: <% Response.Redirect "http://www.promp.no" %> 7307941[/snapback] Dette er faktisk HTML og webdesign, ikke ASP 7308395[/snapback] Golden star til enden! -- Men synes det er bra å gi den korrekte løsningen selv om det ikke er 100% riktig forum Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Enden: Fra nå av skal du skrive det hver gang noen nevner PHP! Like før mitt ASP-tips: Eg brukte: PHP header("Location: http://example.org") 7307910[/snapback] Endret 18. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Ja, nå mistet du litt streeeeet creed, enden. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Hmm, det fikk jeg ikke med meg Fixed Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Husk det folkens, snakk om serversidespråk, som ofte er svært vesentlig for viderekomne webutviklere, er ikke akseptert av superbrukeren enden i denne tråden. Unnskyld enden, det er ikke meningen å provosere, men dette ble bare for dumt! Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Eller for dem som bruker ASP: <% Response.Redirect "http://www.promp.no" %> 7307941[/snapback] Dette er faktisk HTML og webdesign, ikke ASP eller PHP 7308395[/snapback] Feil. Dette er Webkafeen der «(...) vi i webdesignfamilien få kose oss litt med ot snakk». Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Vel, når noen spør om en HTML-tag i et HTML-forum så er det ikke nødvendig å svare med serverside løsning. At du svarer med frekkheter og trekker peson inn i det er unødvendig. Jeg foreslår at vi avslutter denne diskusjonen her, da det ikke er relevant for tråden. Endret 18. november 2006 av enden Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Hvis han som spurte hadde sin HTML i ASP-filer, kunne han være tjent med å heller bruke ASP-scriptet. Skal jeg måtte skrive "Hei, pssst. JEg har et ASP-tips til deg. Men det er strengt forbudt å komme med det her i kafeen. Kontakt meg på PM så skal jeg viske det til deg."? Nei, enden. Enten er du moderator eller deltaker her. Du kan ikke være begge deler så lenge du selv har trukket person inn i tidligere diskusjoner her. Skite i eget reir passer seg rett og slett ikke. Edit: Nå havnet jeg sikkert på ignore-listen din igjen. Men bare så det er sagt, jeg bryr meg ikke fem flate øre om å si meningen min samme hvor mye magesår det måtte gi deg. Endret 18. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Må si det ikke er OT å gi ASP-tips, nei. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Må si det ikke er OT å gi ASP-tips, nei. 7309751[/snapback] Tja, det er ikke on topic (siden kategorien heter Webdesign/HTML/CSS, og ikke ASP), så da blir det jo off topic (men hvorvidt det er tabu å komme med off topic legger jeg meg ikke oppi nå). Endret 18. november 2006 av Marvil Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Feil. Dette er Webkafeen der «(...) vi i webdesignfamilien få kose oss litt med ot snakk». 7309610[/snapback] Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 (endret) Jeg skal være hyppig på rapporteringsknappen for hvert eneste innlegg som ikke inneholder HTML fra nå av. @endens eksempel skal statueres! Endret 18. november 2006 av neitakk Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Selv om jeg er moderator så er jeg fullt berettiget til å si min mening om en sak. Når du svarer borti natta i forhold til et veldig konkret spørsmål så påpeker jeg det akurat så mye jeg har lyst. Jeg har ikke moderert deg Neitakk (da hadde du fått en hyggelig PM som poengterte det), så du kan roe ned moderatorangsten din fem hakk. George Bush: jeg vil ikke si at småsnakk om asp eller php er noe stort problem i denne tråden, men å gi en asp løsning på et spørsmål som nevner HTML direkte blir litt skivebom etter min mening. Det er ikke lagt noen føringer på denne tråden ut over at man bør spore seg inn igjen innen rimelig tid når man tråkker bort fra HTML og design som tema. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Men er ikke vits å poengtere det ut, selv om det ikke er HTML, syns jeg da. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 Men er ikke vits å poengtere det ut, selv om det ikke er HTML, syns jeg da. 7309830[/snapback] Når spørsmålet går direkte på en HTML-løsning synes jeg det er greit å poengtere det, siden man kanskje ikke ahr fått med seg spørsmålet. Men så er jo folk ulike da Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 George Bush: jeg vil ikke si at småsnakk om asp eller php er noe stort problem i denne tråden, men å gi en asp løsning på et spørsmål som nevner HTML direkte blir litt skivebom etter min mening. 7309817[/snapback] Oj, nå frakter du en pakke egg med containerskip. 1: En person spør etter redirect 2: Han får svar med en liten HTML-kode 3: Han får alternativt svar med et lite PHP-eksempel 4: Han får alternativt svar med et lite ASP-eksempel 5: Alle er fornøyde 6: @enden snakker som om det nettopp er postet et 40.-sider ASP-dokument i webkafeen, og at dette ikke må forekomme. Det var total skivebom å komme med en en-linjes ASP-kode som kan hjelpe noen å redirecte til en annen adresse. Jeg sier ikke at du har moderert, men at du snakker med moderatoren i deg. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 enden: Grunnen til at ASP- og PHP-eksempelet er relevant i denne diskusjonen har nok med at omdirigering av nettsider bør skje før all anna output, og da bør det brukast ei header-løysning, enten direkte i Apache, eller via eit serversidespråk (som ASP, PHP, Python osv.). Det samme gjeld deklarering av teiknsett. Lenke til kommentar
enden Skrevet 18. november 2006 Forfatter Del Skrevet 18. november 2006 (endret) 1: En person spør etter HTML redirect2: Han får svar med en liten HTML-kode 5: Alle er fornøyde 7309856[/snapback] Fixed Henrik: tja, hvis man spør etter HTML så bruker man sannsynligvis HTML. Da er det lite man kan gjøre for å stoppe at alt sendes fra serveren til klienten. Endret 18. november 2006 av enden Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Jeg skal være hyppig på rapporteringsknappen for hvert eneste innlegg som ikke inneholder HTML fra nå av. 7309815[/snapback] Ja, du mener vel det forrige raidet du hadde var så ekstremt vellykka, at det må gjentas..? Dette blir som den vitsen, hvor mange forumbrukere trengs det for å bytte ei lyspære. 1 for å bytte pæra, og 13 til å stå i bakgrunnen og si hvordan man kunne gjort det annerledes, etter at jobben er utført. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå