Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Undersøkelser viser at folk sjeldent trykker på tekstreklame. Ta for eksempel googles tekstreklame. Tror aldri jeg har trykket på en slik. Det blir kjøtt og flesk-tekst, som ikke har samme verdi som resten av innholdet.

...

7283053[/snapback]

Kevin Rose får iallfall rundt $300 000 i månaden frå Google for sida digg.com, så nokon trykker jo på det? :)

7285031[/snapback]

Åhh, få til ett slikt prosjekt og your on the easy street... Det er mye penger i måneden altså.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Feedvertising. Kanskje en idé for de som vil tjene spenn på bloggen sin, evt. kunne vi brukt det i webprosjektet? :)

7282777[/snapback]

Undersøkelser viser at folk sjeldent trykker på tekstreklame. Ta for eksempel googles tekstreklame. Tror aldri jeg har trykket på en slik. Det blir kjøtt og flesk-tekst, som ikke har samme verdi som resten av innholdet.

Tradedoubler fungerer, og der kan man enten ta i bruk ferdige bannere, annonser eller tekstlinker, eller man kan lage dem akkurat slik man selv vil med de produktene man selv ønsker.

Eksempel på bruk av tradedoubler like under Killers-coveret.

7283053[/snapback]

Det går faktisk ann å tjene på penger på google's tekstlinker, det går tregt men tjener mere med adsense en tradedoubler.. Kommer vel litt an på hvordan integreringa funker men man kan jo velge hva google skal ta fra i innholdet og ta med på tekstanonsene også.

-------------

Og kevin som snakka om at han ikke gadd å kjøpe den raskeste mac'en for den var litt dyrere :nei:

Endret av oleeid
Lenke til kommentar
Kevin Rose får iallfall rundt $300 000 i månaden frå Google for sida digg.com, så nokon trykker jo på det? :)

7285031[/snapback]

Nå er siden til Digg.com på engelsk da, og som vi alle vet bor det litt flere mennesker og firmaer i USA og engelsk talende land. Derfor er det mange fler firmaer som bruker tekstannonser og man får da mer relevante annonser og det er mye mer kamp om søkeordene, så man får mye mer betalt pr. klikk.

I tillegg har Digg.com annonsene øverst på siden med en liten hover effekt sånn at annonsene deres ofte får mer fokus enn på mange andre sider.

EDIT: Så selv om noen lager en like stor side i Norge tviler jeg på at de vil tjene like mye.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
JonT: Det eg prøvde å få fram var ikkje at det var større marked for nettreklame i USA, men at det eksempelet viser at folk trykker på tekstlinker.

7285844[/snapback]

Ja det har du selfølgelig rett i. Men det er viktig å huske på når man skal velge mellom CPC (Cost pr. Click)-annonser og CPP (Cost pr. Pageview) at CPC-annonser ikke er like lønnsomme i Norge som i utlandet.

Lenke til kommentar

7285031[/snapback]

Du kan jo forsøke å finne ut hvor mange prosent av totalt antall besøkende som klikker på annonsene. Finn så ut hvor mange besøkende som må til for å tjene penger på det.

Jeg sier ikke at ingen klikker på tekstannonser, men det finnes mer effektiv annonseringsform. Greit nok, Internett hadde vært mye bedre om absolutt alle bare brukte tekstannonser, men slik er det ikke...

Lenke til kommentar
Jeg sier ikke at ingen klikker på tekstannonser, men det finnes mer effektiv annonseringsform.

7286899[/snapback]

Jeg har selv vært i møter med både Google og Sesam og de er - for å si det slik - uenig med deg. :)

7287033[/snapback]

Jeg er uenig med Google og Sesam der. Jungeltelegrafen er overlegent beste annonseringsform, men den har den ulempen at du faktisk må ha en god side eller produkt...

Bilde/flash-annonser suger i hvert fall hardt. :)

Lenke til kommentar

Hei, holder for dagene på med siden min og valgte å ha en Webmaster link i bunn. Hadde mail link på den men fikk jo fort endel spam så fjernet jeg det. Så fikk jeg idèen og linke til en side jeg lager passord til der jeg kan manøvre meg videre til Pixelpost admin og WP admin på en og samme side + en del annet stash. Blir det forvirrende tru eller er det en god idè? Vil folk forvente en mail der, og ikke skjønne noe når de får opp innloggingsbox eller kan dette funke? Skal ha kontaktskjema på en av sidene isteden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...