Aalton Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Siden du bruker PHP til å få serveren til å tegne ut HTML ut fra gitte argumenter og variabler og i de fleste tilfelle plassere data fra en database inn i HTML-dokumentet, er det viktig å først beherske HTML til fulle. 7270119[/snapback] Ved å beheske html til det fulle tenker du på? hva innen html er viktig å behrske, for generel tekst editering o.l er jeg ganske stødig på.. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Du burde starte med å gå igjennom et par guider og prøve deg frem, lære hvordan det hele fungerer og hvordan logikken er. Så kan du etterhvert begynne å få php til å snakke med databaser som gjør det hele mer spennende etter min erfaring. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Ved å beheske html til det fulle tenker du på? hva innen html er viktig å behrske, for generel tekst editering o.l er jeg ganske stødig på.. 7270320[/snapback] Du trenger ikke kunne mer enn akkurat det du må kunne for å lage en side ved å skrive all htmlen selv i en teksteditor. Endret 12. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Det skulle jeg eneklt klare å gjøre, da jeg behersker det meste innen teksbehandling og linker etc. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 For å svare enkelt på spørsmålet ditt Aalton? Følg PHP-guiden på HW.no så kommer du langt. Eller så kan du jo vente til Verdensveven.no er oppe og går. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har ikke tenkt på det før nå, men forumet er faktisk veldig raskt i dag. Deilig med ny server Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg så litt på den, også er den guide under brukerguider i programmerings forumet om basic .php Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 En webutvikler bør jo beherske design. Og skal man designe, er det jo nesten naturlig å også kunne utvikle systemet. Hvem kan designe flotte brød uten å kunne bake? 7270157[/snapback] Så utrolig enig! Det blir som programvareutvikling der man er nødt til å kunne designe systemer og kode de. Kan man bare en av tingene blir man aldri veldig god. Det handler om å se sammenhengene utenfor sitt eget fagfelt også. Man kan få til mye flott og avansert serverside logikk som webutvikler, men det hjelper ikke hvis man spyr ut kode som ikke kan brukes fornuftig av de som designer siden. Man trenger ikke være Van Gogh for å være webutvikler, men man må ha evnen til å sette seg inn i hodet til de som skal designe utseendet, og vice verca. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Er også lurt at webdesignere kan litt om webutvikling. F.eks. er det mye lettere å forstå hvordan templetsystemet til Wordpress fungerer vis man har litt programmeringskunnskaper. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Før kunne man være webdesigner og bare greie det grafiske, men nå om dagen burde man ha innsikt i grafisk design (farge, form, skrift, brukervennlig design) og programmering (front end, og til og med back end) - så kravene har blitt større - man bør heller settes seg som mål om å bli en alt-mulig-mann. Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. november 2006 Forfatter Del Skrevet 12. november 2006 Spesialister som ikke har innsikt i annet enn sitt eget snevre lille felt gjør ofte en dårligere jobb enn spesialister som forstår andre ting rundt seg. Alt mulig menn som kan det meste uten å være eksperter på noe klarer seg greit, men vil alltid bli forbigått av spesialistene. I hvilken grad avhenger av omfanget av arbeidet. Derfor er jeg enig i at man bør starte som bredt, men jeg tror at alle har godt av å snevre seg inn på et område - og et område som er og blir etterspurt. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Alt kommer an på størrelsen av prosjektet. Et stort kommersielt nettsted krever et stort utviklingsteam, kontra et lite firma som gjerne kan klare seg med en spesialist. Så er det også de som liker å jobbe i team, og de som ikke liker det. Selv er jeg en person som liker å lage alt selv, men det er fordi jeg holder det på hobbybasis. I arbeidslivet kommer man ikke langt om man bare jobber individuelt. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Man trengel vel ikke å kunne alverdens? Om man har en dyp grafisk innsikt, og er god til å utvikle et design kan man jo ingå et samarbeid med noen som kan å flytte designet fra bilde til kode, til en ferdig hjemme side, eller tar jeg feil? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 ...Et stort kommersielt nettsted krever et stort utviklingsteam, kontra et lite firma som gjerne kan klare seg med en spesialist....7271622[/snapback] Det er vel heller sånn at et lite firma vil ha en alt mulig mann. Mens et større firma har behov for flere personer som har spesielisert seg på litt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Altså spesialisere seg, Aalton. Men jeg tror det er viktigere å være fleksibel, å kunne ta på seg flere typer arbeid. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Noen som har sett Community 2 annonsen her på forumet. De ansetter vist folk som kan Web 2.0, i tillegg til Javascipt og PHP. Endret 12. november 2006 av JonT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Jeg kan bare Web 1.56, må sette meg inn i bugfixes først. Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Annonse hvor? *mekke mat* Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Annonse hvor? *mekke mat* 7271770[/snapback] På toppen av siden. *Husk å disable adblock!* Vises ikke annonsen: Bare refreash noen ganger. Det blir sikkert HW.no glad for uansett. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Man trengel vel ikke å kunne alverdens? Om man har en dyp grafisk innsikt, og er god til å utvikle et design kan man jo ingå et samarbeid med noen som kan å flytte designet fra bilde til kode, til en ferdig hjemme side, eller tar jeg feil? 7271670[/snapback] Er du flink nok, vil du nok klare å livnære deg på denne måten. Klarer man å differensiere seg og gjøre seg markert og synlig, tipper jeg det er et marked for en bedrift som opererer på denne måten. På større og mer avanserte prosjekter kreves nok mer, men ikke alle bedrifter har behov for et lass avanserte elektroniske tjenester. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå