Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Går nå på medier og kommunikasjon og har noen planer om å bli webdesigner, men er det vanskelig å bli det? tjener man dårlig..osv..?

7267920[/snapback]

Syns du det er interessant, hold på med det som en hobby. Det er på den måten du blir god, og kanskje slipper du også å bruke tid og penger på å utdanne deg vis du greier å få noen pene jobber i portoføljen din. Mister du interessen undervis vet du at dette ikke er yrket for deg.

Får du noen pene jobber i portoføljen er ikke lønnen noe problem. Selv om det er ikke snakk om noen astronomiske summer. Men uansett, hvem bryr seg om lønnen vis man trives i yrket.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oslo er stedet! Ikke sannt Karlsrud? :p

7268524[/snapback]

Hadde vært det optimale med Oslo, ja.. Men med tanke på at det for øyeblikket er flest som er bosatt i Bergen, ender vi vel opp der.. Er jo ikke verre enn at vi i Oslo tar toget oppover sammen, da :)

Jesper Haug Karsrud:

Thank you for your interest in Media Temple. We hope we can provide you with a timely response to all of your questions and help you make an informed decision about your web hosting needs.

To answer your question specifically, we have no definitive data at this time on when or if Django will be supported on the (gs) Grid-Server hosting platform.

However, it is on the list of requested applications that are being asked to be supported and our Development Team is responsible for any future support for other applications.

Lenke til kommentar
Forslag: Hva med et WDS-treff i Trondheim etter jul? Svigerforeldrene til enden stiller med overnatting

7267342[/snapback]

Nå okkuperer kona og jeg den ekstrasenga selv, så det blir dårlig med det ;) Tar gjerne en tur på Choco Boco på Bakklandet i mellomjula jeg - god kakao der :)

BTW; elendig respons på bruk av bilder i publiseringsløsninger :(

Lenke til kommentar

webby1: Du kan tjene store penger på å lage nettsideløsninger, hvis du blir hyret av et stort firma. Tenk for eksempel hva telenor betaler de som mekker systemene deres. Det er ikke småpenger.

Begynn med å ta oppdrag for lokale småfirma og jobb deg opp... En god nettsideutvikler er en som ikke har lært det på høyskole men av seg selv og gjennom diverse miljøer på Internett.

Lenke til kommentar
webby1: Du kan tjene store penger på å lage nettsideløsninger, hvis du blir hyret av et stort firma. Tenk for eksempel hva telenor betaler de som mekker systemene deres. Det er ikke småpenger.

Begynn med å ta oppdrag for lokale småfirma og jobb deg opp... En god nettsideutvikler er en som ikke har lært det på høyskole men av seg selv og gjennom diverse miljøer på Internett.

7270028[/snapback]

Nå vet jeg ikke om det var med viten at han brukte ordet designer, men vil påstå er det er forskjell på en webdesigner og en webutvikler..

Men er enig i at utdanning på CV ikke har spesielt mye å si, er nok portefølje som er tingen. Dog er det en del firma som krever utdanning i tillegg til portfolio, men da er jo en løsning å starte for seg selv, gjerne på hobbybasis inntil man mener markedet er klart for deg som firma. :)

Edit; Jeg håper for all del innlegget mitt får stå, og ikke bli slettet slik de 6-7 siste postene mine av enellerannen grunn ble.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

En webutvikler bør jo beherske design. Og skal man designe, er det jo nesten naturlig å også kunne utvikle systemet. Hvem kan designe flotte brød uten å kunne bake?

Edit; Jeg håper for all del innlegget mitt får stå, og ikke bli slettet slik de 6-7 siste postene mine av enellerannen grunn ble.

7270137[/snapback]

Jepp, er ikke mye som holder meg igjen på dette forumet lenger. Når man må tilpasse forumbruket til moderatorers dagsform og personlige meninger, blir det for dumt.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
En webutvikler bør jo beherske design. Og skal man designe, er det jo nesten naturlig å også kunne utvikle systemet. Hvem kan designe flotte brød uten å kunne bake?

7270157[/snapback]

En webutvikler trenger vel ikke kunne så veldig mye om design, så lenge han ser hva som er pent og ikke og han kan bruke CSS og litt basic ting i Photoshop. Men jobber man for større firmaer er det ofte en annen som uansett tar seg av design biten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...