Steinmann Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 trodde det var fikset for lenge siden? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Først nå det gikk i boks. Prosessen ble påbegynt for lenge siden... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Slik eg har forstått det gir ADC berre 10% på Macbook, mens Macbook Pro, Mac Pro (og kanskje iMac) har 20%, så der er det ingenting spart, vil eg tru. 7261534[/snapback] Stemmer det, du får 20% på alt *Pro og 10% på resten. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Nok en episode i serien "Jørgen hater": Bah, "AJAX" er noe dritt. Fire ganger har jeg navigert meg til feil side ved å bruke history(-1) på en AJAX-nettside. 90% av siden ble oppdatert ved hjelp av et tab-basert område og hver gang jeg skulle tilbake trykket jeg som vanlig på backspace for å hoppe bakover... Jeg vil nesten gå så langt som å si at "AJAX" er like lite brukervennlig som frames når det kommer til navigering. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Høres ut som det er dårlig programmering også, egentlig.. Men man må jo også venne seg til at ting skjer uten refresh av siden. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jørgen: AJAX funker helt fint det. Det er bare at utviklerne må tenke på en del ting. F.eks. i Gmail kan man helt fint bla tilbake. Lenke til kommentar
enden Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Frames fungerer fint det, bare utviklern scripter riktig... Nei, vi går ikke den veien i dag. Orker ikke maset med en slik diskusjon Da vil jeg mye heller ha input på tråden min om bilder i publiseringsløsninger Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg stiller meg bak enden her. Siden AJAX har blitt en gedigen hype det siste året, kan teknologien lett bli brukt unødvendig mye. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Jeg stiller meg bak enden her. Siden AJAX har blitt en gedigen hype det siste året, kan teknologien lett bli brukt unødvendig mye. 7265252[/snapback] Akkurat det er jeg veldig enig i. Det er bare på sider med mye informasjon, hvor man bare skal sende en liten ting eller oppdatere en liten del av siden hvor det er smart å bruke AJAX. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vet at Ajax jobber opp mot en server, og at man får innholdet servert hvis man har javascript avskrudd også, men jeg sier det likevel. Hvis en baserer seg på at alt innhold skal hentes ut med JavaScript, bør man seriøst begynne å revurderer om man i det hele tatt skal bruke ajax i det hele tatt.. På visning av kommentarer o.l. kan det være greit, men om man gjør for mye ut av det, vil det føre til en treig side, enda treigere enn ved tradisjonell bruk av serverside only. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 ...og at man får innholdet servert hvis man har javascript avskrudd også.. 7265455[/snapback] Det gjør man vel strengt tatt ikke. Men det er god skikk å lage en løsning for dem som har javascript skrudd av også. Dessvere der det mange som ikke gjør det også. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Først lager man en standard side (uten JS) så kan man pynte på siden Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Først lager man en standard side (uten JS) så kan man pynte på siden 7266110[/snapback] Man bruker vel strent tatt ikke akkurat AJAX til å pynte siden. Derimot bruker man bare helt vanlig javascript til pynting av siden. AJAX brukes mer til å gjøre siden mer funsjonsrik og raskere. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Vet at Ajax jobber opp mot en server, og at man får innholdet servert hvis man har javascript avskrudd også, men jeg sier det likevel. Hvis en baserer seg på at alt innhold skal hentes ut med JavaScript, bør man seriøst begynne å revurderer om man i det hele tatt skal bruke ajax i det hele tatt.. På visning av kommentarer o.l. kan det være greit, men om man gjør for mye ut av det, vil det føre til en treig side, enda treigere enn ved tradisjonell bruk av serverside only. 7265455[/snapback] Meget sant faktisk, er noe dritt når det kommer til navigering, om du bruker nettleseren for det, f.eks opera blir det bare kluss med Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 (endret) (..) 7266116[/snapback] Enkelte ting er AJAX kjempe fint til. F.eks. at man bare kan skrive inn en ny kategori i Wordpress og så slipper man å oppdatere hele siden. Eller vis man vil endre visning fra blokker til detaljert visning. Endret 12. november 2006 av Aalton Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Har for øvrig ikke peiling på AJAX, men har ikke sett så voldsomt mye overbruk av det, egentlig. For det meste positivt innstilt. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Forslag: Hva med et WDS-treff i Trondheim etter jul? Svigerforeldrene til enden stiller med overnatting Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Hvor mange WDSere er det i trondheim, da? Lettere å ta turen til Bergen, Det Er Der Det Skjer. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 Da var noen fylleposter fjernet fra tråden, samt kommentarer på denne Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 12. november 2006 Del Skrevet 12. november 2006 (endret) Går nå på medier og kommunikasjon og har noen planer om å bli webdesigner, men er det vanskelig å bli det? tjener man dårlig..osv..? Endret 12. november 2006 av webby1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå