Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok en episode i serien "Jørgen hater":

Bah, "AJAX" er noe dritt. Fire ganger har jeg navigert meg til feil side ved å bruke history(-1) på en AJAX-nettside. 90% av siden ble oppdatert ved hjelp av et tab-basert område og hver gang jeg skulle tilbake trykket jeg som vanlig på backspace for å hoppe bakover...

Jeg vil nesten gå så langt som å si at "AJAX" er like lite brukervennlig som frames når det kommer til navigering.

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg bak enden her. Siden AJAX har blitt en gedigen hype det siste året, kan teknologien lett bli brukt unødvendig mye.

7265252[/snapback]

Akkurat det er jeg veldig enig i. Det er bare på sider med mye informasjon, hvor man bare skal sende en liten ting eller oppdatere en liten del av siden hvor det er smart å bruke AJAX.

Lenke til kommentar

Vet at Ajax jobber opp mot en server, og at man får innholdet servert hvis man har javascript avskrudd også, men jeg sier det likevel. Hvis en baserer seg på at alt innhold skal hentes ut med JavaScript, bør man seriøst begynne å revurderer om man i det hele tatt skal bruke ajax i det hele tatt..

På visning av kommentarer o.l. kan det være greit, men om man gjør for mye ut av det, vil det føre til en treig side, enda treigere enn ved tradisjonell bruk av serverside only.

Lenke til kommentar
Vet at Ajax jobber opp mot en server, og at man får innholdet servert hvis man har javascript avskrudd også, men jeg sier det likevel. Hvis en baserer seg på at alt innhold skal hentes ut med JavaScript, bør man seriøst begynne å revurderer om man i det hele tatt skal bruke ajax i det hele tatt..

På visning av kommentarer o.l. kan det være greit, men om man gjør for mye ut av det, vil det føre til en treig side, enda treigere enn ved tradisjonell bruk av serverside only.

7265455[/snapback]

Meget sant faktisk, er noe dritt når det kommer til navigering, om du bruker nettleseren for det, f.eks opera blir det bare kluss med

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...