Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Winamp - XMMS

mIRC - XCHAT

MSN - gaim, kopete

VLC(Spille av filmer/serier) - VLC

Everest Home Edition - ? som er?

Notepad2 - vim, quanta+, diverse andre

Opera,FF,IE - Opera,FF,?(IE er neppe noe som kan skaffes på Linux, men jeg tenker mest på å teste sider og kode^^ kjører fint i wine)

Photoshop - ?(Totalnekt for GIMP) photoshop gjennom wine

uTorrent - kjører flott gjennom wine

M$ Office Word - Open Office

MagicISO - er det lesing/laging av ISO-filer? Disse monteres som en hvilken som helst annen stasjon.

Daemon toolz - unødvendig

Trenger hjelp til å finne erstattere for linux til alle "?"!

Jeg vet det clvn, hadde tenkt å skrive: Siden dette godt kan kalles for nerdenes SO, selv om det også er ett utviklersted så spør jeg her.

Bare det at jeg aldri kom så langt.

Noen som har noe å si om NEdit?

7251644[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Everest er ett program for å overvåke temperaturer, spenning og slikt.. men blir primært brukt til å sjekke hvilken maskinvare du har. Jeg bruker det på kryss og tvers av de funksjonalitetene. Bruker det dog ikke ofte, men om dere vet om ett program for å måle temperaturer og for å sjekke spenninger, så hadde det vært fint.

Over til Emacs: Jeg syns programmet virker veldig brukbart, ihvertfall utifra screenshots jeg har sett. Så jeg går for det.

Det stemmer rødøye, MagicISO er primært for ISO filer, ihvertfall er mitt bruk det.

Lenke til kommentar
180ms er vannvittig mye. Jeg pinger jorgis.com på 18ms, vikingboard.com på 21ms. Frister veldig lite å kjøpe hosting fra USA. :)

7246499[/snapback]

Jeg er i Paris nå og fikk 362ms på jorgis.com - på roberto.jp får jeg 117ms. :) Frister veldig lite å kjøpe hosting fra din provider. :)

Lenke til kommentar

Uff, jeg er så lei av at alle på død og liv må ha sin egen portefølje. Det er flott at noen faktisk tjener penger på webdesign og slik sett har en fordel av å vise fram verkene sine, men det gjelder så inderlig få.

Hvorfor skal gud og hver mann ha en portefølje? Er det en penisforlenger - tror man at man er blant de tøffe, hardcore webdesignerne når man har porteføljer?

Lenke til kommentar
Sett på mange dårlige porteføljer i det siste, eller?

7253223[/snapback]

De aller fleste porteføljer jeg har tittet på virker så meningsløse. De ser ut til å være laget av folk som liker å lage hjemmesider, men som ikke på noen måte gir inntrykk av at de faktisk tar jobber innen faget. Hva skal man da med en portefølje?

Alt til sitt bruk. Jeg synes porteføljer virker så veslevoksent når man ikke har noen grunn til å briefe med arbeidet sitt annet enn for å briefe. :)

Endret av enden
Lenke til kommentar
enden: Og hvorfor er det negativt å briefe? :)

7253259[/snapback]

Hehe, der ødela du hele debatten min :p

Jeg ynes det er greit å vise frem hva man er god for, men det er vel akkurat fenomenet portefølje jeg kicker på. I mangel av et bedre ord synes jeg det virker veslevoksent, fordi dette er noe man forbinder med proffesjonelle som lever av å vise fram hva de er gode for for å få nye oppdrag.

PS; oppdaterer du signaturen din manuelt for hvert nye innlegg?

Lenke til kommentar
Greit nok, men bruken av ordet portefølje på amatørsider er jo fortsatt helt legitimt og riktig. Tviler på at du får bukt med problemet ditt noen gang. :wee:

7253304[/snapback]

Det er gøy å rante når man ikke liker noe :) Jeg venter bare på Marvil nå - han finner sikkert en kapitalistisk vri og er helt enig med meg :D Gamlegutta holder sammen ;)

Jernlov: jeg ville kalle det skryteside, ikke portefølje :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...