Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan har det seg at IE viser bakgrunnsfargen på menyen min annerledes enn header når begge har samme?(Headeren er lagd i photoshop, så kanskje det har noe å si?)

Uansett har jeg funnet en løsning, fjerne bakgrunnsfargen på menyen...fordi menyen står oppå headeren^^

Men bare lurer, hvorfor er de forskjellige? I Opera og FF fungerer det bra....

Lenke til kommentar
Henrik Lied: Da er vi to.

PIII Coppermine 1Ghz, med 754Mb sdram. :shrug:

7218976[/snapback]

Athlon 1,21 Ghz her, faktisk. 384 mb ram. :hm:

7219307[/snapback]

Og dere klager. Sitter her med en 550MHz PIII med 128Mb ram. Har USB da :p (Dog skal de sies at med en Windows fra 98 er ikke USB portene til så veldig mye nytte. :hrm: )

Bare tilfeldigvis.  :love:

Prøver du å si at IE har problemer med fargene i PNG? :(

7224135[/snapback]

Vis du sier fargekanalene blir det litt mer riktig. Siden gjennomsiktighet ikke akkurat er en farge. Derimot har gjennomsiktighet en fargekanal kalt alfa-chanal som IE>6 ikke støtter.

EDIT: Har du ikke gjennomsiktig bakgrunn i PNG bildet. Prøv å lagre bildet som GIF eller JPEG, eller fjern kryss av for ikke gjennomsiktighet i PNG bildet vis det er en sånn innstilling.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Hehe, men jeg vil ha det i PNG format, så jeg fjernet heller background fargen, funker flott nå.

Over til noe annet: Hvorfor gjør validatoren til w3 dette:

No Character Encoding Found! Falling back to UTF-8.
?

Jeg har jo spesifisert dette i head på htmlen:

<meta name="LOS MKE" content="Min side om meg og mine omgivelser; charset=UTF-8" />

Lenke til kommentar

Takker PT, hva gjør egentlig http-equiv? Jeg prøvde å lese og forstå det på html-dog, men engelsk kunnskapene er ikke på topp.

Eller for å si det sånn: Engelsk kunnskapene er greie, men jeg forstod ikke en drit. :(

bah: får forsatt unvalid.(påchrachter encoding). Resten er godkjent.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Takker PT, hva gjør egentlig http-equiv? Jeg prøvde å lese og forstå det på html-dog, men engelsk kunnskapene er ikke på topp.

Eller for å si det sånn: Engelsk kunnskapene er greie, men jeg forstod ikke en drit.  :(

bah: får forsatt unvalid.(påchrachter encoding). Resten er godkjent.

7224626[/snapback]

Hvem bryr seg om hva det egentlig betyr. Så lenge man vet at det er ordet man angir i for å fortelle nettleseren hvilket mime og charset som er brukt.

Lenke til kommentar
For å få det hele litt on-topic; *denge STWs kundeservice.* De har ikke svart meg på over en uke ellerno.

7223094[/snapback]

STW kundeservice svarer meg som regel innen en time eller to, om jeg sender mailen midt på natten får jeg som regel svar neste dag. Send en til, så går det bedre. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...