Lovskogen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Mhm, mange ulovlige filer har jeg merket i det siste.. fishy. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 I do not have ze brannmur :-O Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Nod32 for teh ultimate win. 7207439[/snapback] Word, NOD32 er så sykt bra. Durer i bakgrunnen og oppdaterer seg selv hver time uten at man merker det! ----- Vet at dette er fy fy, men kan noen vær så snill å hjelpe meg med dette? Fatter ikke hva som er galt https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=657122 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Amagad! Har nå sitti i alle fall én time og manuelt endra spørsmålstegn til æ, ø, å, é og andre særtegn i innlegg, kommentarer, katorier og -beskrivelser, lenker og andre felter i bloggen. Usj. Jaja, den er i alle fall i riktig tegnsett igjen. Edit: Ramla forresten over noe som kan se ut til å være en god nyhet for WP-brukere - Admin-temaet byttes ut med tida Endret 3. november 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kan noen fortelle meg hvorfor IE ikke takler mouse-over på bilder, evt gi meg en kode som funker? 7205923[/snapback] Jeg bruker denne.. whatever:hover Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kan jeg få tilbakemelding på denne siden? www.sotratrelast.no Se om a.link white funker..? Og ja, banner er ike helt 100% i IE. Men jeg hater ie, så til helvete med det. Takk Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Her er mine umiddelbare kommentarer - Nye sider skal vel ha HTML 4.01 Strict Doctype - og kodes deretter. - Headeren burde du hatt i en <h1>, med image-replacement (den kan også fikses i IE ved å sette border til none i CSS) - Ville valgt en annen skrifttype, dersom du har mulighet til det - legg inn litt mer innhold slik at det er lettere å se helheten. Sjekk f.eks. Lorem Ipsum - jeg tror du har ett stykke igjen innen typografi for skjerm. - Menyen forsvinner, og har for mye kontrast, ser også ut til at den blir «trangere» jo mer til høyre man leser. Du burde vel også brukt en uordnet liste til menyen. - Hvorfor bruker du target="_self"på alt av linker? - Firefox: Grunnet litt kodefeil, vises ikke header,men det gjør derimot en av kommentarene. (Mellomrom mellom "<!--" og selve kommentaren). - Anbefaler å fikse de små tingene i IE, jeg tipper at 90% av besøkende til denne firmasiden bil benytte IE. - Oppsettet er tradisjonelt (og lderfor litt kjedelig) - og når du har fikset på menyen burde siden være grei å finne fram på for de besøkende. OBS; Jeg er ikke en fasit. Lykke til Lenke til kommentar
Inc Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 *snip* Takker. -er det nok å skifte doc. type til strict? -Border står =0 i css nå.. -Ja, skrifttypen bør jeg nok skifte, det er notert. Det samme med size enkelte steder. -Mørk blå\sort\hvit går igjen i firmat så de beholder jeg. Hvis det var den rød fargen så skulle vel den kun vises ved "hover" over linkene, men det fikk jeg ikke helt til enda. -mer innhold kommer løpende -Tok likegodt align.center på tekste så ser det ikke ut som om det blir smalere. Godt tips btw. -Target? hva mener du. At det er skrevet i html eller det faktum av ny side vises i samme vindu?. Nå var jeg ikke helt med.. -De kommentaren vet jeg om.. Men hvorofr header ikke vises i ff var rart.. *se på saken*. - tradisjonelt er safe, siden dette mekkes stort sett på frivillig basis så vil jeg ikke bruke for mye tid for at den skal se fint, men heller at den blir funksjonell og helst ikke alt for støtende, der blir det ett lite kompromiss. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 *snip* Takker. -er det nok å skifte doc. type til strict? -Border står =0 i css nå.. -Ja, skrifttypen bør jeg nok skifte, det er notert. Det samme med size enkelte steder. -Mørk blå\sort\hvit går igjen i firmat så de beholder jeg. Hvis det var den rød fargen så skulle vel den kun vises ved "hover" over linkene, men det fikk jeg ikke helt til enda. -mer innhold kommer løpende -Tok likegodt align.center på tekste så ser det ikke ut som om det blir smalere. Godt tips btw. -Target? hva mener du. At det er skrevet i html eller det faktum av ny side vises i samme vindu?. Nå var jeg ikke helt med.. -De kommentaren vet jeg om.. Men hvorofr header ikke vises i ff var rart.. *se på saken*. - tradisjonelt er safe, siden dette mekkes stort sett på frivillig basis så vil jeg ikke bruke for mye tid for at den skal se fint, men heller at den blir funksjonell og helst ikke alt for støtende, der blir det ett lite kompromiss. 7208957[/snapback] border:o; betyr ingen ting. border:none; derimot betyr ingen ramme. En meny skal være i en liste, ikke i en div. <ul id="meny"> <li><a href="#">Meny1<a/></li> <li><a href="#">Meny2<a/></li> <li><a href="#">Meny3<a/></li> </ul> Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 -Target? hva mener du. At det er skrevet i html eller det faktum av ny side vises i samme vindu?. Nå var jeg ikke helt med.. 7208957[/snapback] <a href="#" target="_self"></a> Siden target ikke er tillatt i Strict som jeg anbefaler, kan kan fjerne hele target-attributen. <a href="#"></a> Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Noen som vet om det er mulig å ha et .no domene på dreamhost. Ser at det ikke er mulig å registrere det der, men kan man f.eks registrere domenet hos domeneshop og overføre det til dreamhost? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Skal nok ikkje være noko problem det, Garreth. Ville folket ha Django likevel, var det sånn? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Amagad! Har nå sitti i alle fall én time og manuelt endra spørsmålstegn til æ, ø, å, é og andre særtegn i innlegg, kommentarer, katorier og -beskrivelser, lenker og andre felter i bloggen. Usj. Jaja, den er i alle fall i riktig tegnsett igjen. 7208670[/snapback] Edit -> Find/Replace, og du har jobben gjort på under ti minutter. EDIT: Æsj @ Django. Endret 3. november 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Ville folket ha Django likevel, var det sånn? Pøh Vi ble vel omtrent enig om å se på muligheten til å mekke et Djangwhore-CMS på 2 timer, få nettsiden i gang, og eventuelt bytte det ut med et PHP-CMS med tiden - forutsatt at Djangwhore-CMSet bruker en 100% identisk databasestruktur som vi har tenkt å lage med PHP. Endret 3. november 2006 av Loomy Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Loomy: Det er faktisk mulig å mekke et PHP-CMS på 2 timer, som faktisk yter og funker bedre enn et Django-CMS. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det jeg ble litt sjokka over mtp django er at kommentarer blir lagt til i template(eller var det view) hvordan blir det da lagret i databasen! Synes det er en design feil i django, det burde uten tvil være en del av MODEL og ikke VIEW Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Det jeg ble litt sjokka over mtp django er at kommentarer blir lagt til i template(eller var det view) hvordan blir det da lagret i databasen!Synes det er en design feil i django, det burde uten tvil være en del av MODEL og ikke VIEW 7209570[/snapback] Du tenker vel på free_comments-delen? Det er ein grunn til at den ikkje er med i spesifikasjonen enda. Den delen er ikkje ferdig utvikla. Eg og EspenG laga kommentarmodellen sjølv, i models.py. Jorgis: Prove it. Bygg eit lignande administrasjonspanel i PHP på litt over ein time. gjest:gjest, forresten. Loomzie: Men viss ein får laga eit effektivt og greitt CMS i Django, kvifor ta på seg bryet med å lage det på nytt i eit anna språk? If It Ain't Broke, Don't Fix It. Endret 3. november 2006 av Henrik Lied Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Henrik: Proven, a long time ago. Endret 3. november 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Skal nok ikkje være noko problem det, Garreth. Ville folket ha Django likevel, var det sånn? 7209228[/snapback] Flott. Jeg holder også på med django. (utrolig bra system for meg som ikke kan php ) Håper det blir en egen kategori med django på webprosjektet deres! Skulle gjerne likt å sett hva dere har laget i adminen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det jeg ble litt sjokka over mtp django er at kommentarer blir lagt til i template(eller var det view) hvordan blir det da lagret i databasen!Synes det er en design feil i django, det burde uten tvil være en del av MODEL og ikke VIEW 7209570[/snapback] Du tenker vel på free_comments-delen? Det er ein grunn til at den ikkje er med i spesifikasjonen enda. Den delen er ikkje ferdig utvikla. Eg og EspenG laga kommentarmodellen sjølv, i models.py. Jorgis: Prove it. Bygg eit lignande administrasjonspanel i PHP på litt over ein time. gjest:gjest, forresten. Loomzie: Men viss ein får laga eit effektivt og greitt CMS i Django, kvifor ta på seg bryet med å lage det på nytt i eit anna språk? If It Ain't Broke, Don't Fix It. 7209751[/snapback] ok? tror ikke jeg skal prøve meg på å lage eget kommentarsystem i python enda. Men tenkt å prøve litt så fort jeg får tid. Når blir det mer lese dokumentasjon på tbanen via mobilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå