Haraldson Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Bah, misforstod hva linken sa om "on-screen" rendering. Ser ut til at skjermlesere vil lese teksten om den rendres utenfor selve siden, men om du setter f.eks. display:none; eller visibility:none; vil den ikke lese teksten. Trodde sånne skulle konse om markup og mer eller mindre drite i CSS og styling, jeg? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Bah, misforstod hva linken sa om "on-screen" rendering. Ser ut til at skjermlesere vil lese teksten om den rendres utenfor selve siden, men om du setter f.eks. display:none; eller visibility:none; vil den ikke lese teksten. Trodde sånne skulle konse om markup og mer eller mindre drite i CSS og styling, jeg? 7169418[/snapback] En skjermleser bør vel kunne klare å forstå display:none og lignende, da det som regel er en god grunn til at den er der? Litt leit om skjermleseren din begynner å lese opp debug-info som CMSet spytter ut? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Thanks for the enlightenment. Det er vel ikke altfor mange som kjører den komboen, men noen må man vel muligens regne med. Gilder/Levin og sånne som bruker tomme span-elementer, eller i det hele tatt span-elementer når de strengt tatt ikke skal være der, syns jeg er teite. 7169265[/snapback] Det er den beste(dvs den som dekker alle krav) metoden. Den mest semantiske og beste vil alltid være å bruker :before og content, men det funker jo ikke i IE<7 Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nye htmldog.com var jo faktisk lekker, IMO Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nye htmldog.com var jo faktisk lekker, IMO 7169767[/snapback] Pent oppsett, tørre farger. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) En skjermleser bør vel kunne klare å forstå display:none og lignende, da det som regel er en god grunn til at den er der? Litt leit om skjermleseren din begynner å lese opp debug-info som CMSet spytter ut? 7169498[/snapback] Jess, display:none tror jeg til og med google sliter med, mener jeg å ha lest. Men text-indent er vel ikke noe problem? Fargene til HTMLDog er greie, lettlest. Om det er noe negativt er de kanskje litt svake. Endret 28. oktober 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Dersom ein nettlesar les innhaldet på sida, ser eg ingen grunn til at han skal laste stilarket/stilarka i det heile tatt. Det er tross alt HTML-elementa som skal gi struktur og innhald - det er vel ikkje snakk om veldig mykje utforming av ei side som blir lest opp uansett, vel? Trur ikkje google slit med display: none; heller. Klarar iallefall ikkje sjå nokon grunn til det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 #banner img { border:2px solid #000; } 7168938[/snapback] #header img { border:2px solid black; } 7169296[/snapback] Liek wtf? Sier du at mitt forslag ikke funket pga ordet banner? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Enig med Arves tanker på det området. Ting som ikke har noe å gjøre i HTML-koden er ikke nettleserens problem, men koderen. Det er derfor vi etterstreber rein og semantisk kode, ikke sant? enden: Diverse Internet Security-programmer, blant annet Nortons, blokker bilder med ordet banner om du også bruker adblock-funksjonen... Endret 28. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Konstruktiv kritikk på fargevalg? http://dev.musikksmaken.com/forside.asp Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jøss, nå er vi på 1800-tallet HTMLdog.com er fin, ja /me likes it too... Jeg bruker text-indent: -8000px, og håper på det beste Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Heilt grei den blåfargen. Du burde få inn en farge til, though, samt litt meir luft, litt mindre overskrifter, samt enten midtstille eller venstrestille sida skikkelig. Ser veldig ufullstendig ut slik den er no. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hvis jeg skal midtstille siden, så er det umulig å få bakgrunnsbildet (et lite 9x9 pixler repetert bilde) til å treffe kanten med skyggen (en 830 pixler bred linje repeat-y) skikkelig i alle oppløsninger. Finnes det en genial løsning på det? Endret 28. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Oransjefargen og det røde burde iallefall vekk om du skal bruke blå, syns jeg. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 De røde punktene henger igjen fra et tidligere fargeoppsett. Gullfargen synes jeg passer meget fint i logoen, men det er vel smak og behag det da... Arve: Er ikke 3 grunnfarger en gylden middelvei å gå, sammen med sort (en smule gråtonet) tekst? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Hvis jeg skal midtstille siden, så er det umulig å få bakgrunnsbildet (et lite 9x9 pixler repetert bilde) til å treffe kanten med skyggen (en 818 pixler bred linje repeat-y) skikkelig i alle oppløsninger. Finnes det en genial løsning på det? 7170093[/snapback] Jepp, det gjør det faktisk. Litt småknotete, men det går faktisk heilt finfint. Det du må gjøre er å midtstille bakgrunnsbildet (bruk gjerne 2x bakgrunn i bredda på bakgrunnsbildet, slik at det blir 18x9px. Det blir litt enklare på den måten.), og berekne plassering av sida m/skugge ut i frå det i det du brukar av bildebehandlingsprogramvare. Har gjort dette mange gonger sjøl, og når du får litt teken på det går det ganske fort. Skal snekre opp et eksempel for deg, hang on nokre minutt Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Midtstilt felt, skygge på mønsterbakgrunn Lenke til kommentar
rønning Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) neitakk: http://palmekraft.net/2006/03/midtstilt-fe...monsterbakgrunn syns kanskje blåfargen ble litt sterk, i hverfall som overskrift (kanskje litt pga veldig stor font. Syns også du bør ta bort de røde liste-punktene. Tor var før der ja Endret 28. oktober 2006 av rønning Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Midtstilt felt, skygge på mønsterbakgrunn 7170181[/snapback] Det var så enkelt ja. Da skal det nok la seg gjøre... Arve: Hyggelig med eksempel, men tror det går uansett etter eksempelet fra palmcraft. Det grafiske er jo på plass, så da er det bare å knote litt med css. rønning: røde punkter erstattet. Det var noe som hang igjen... Mye annet som ikke er tatt enda også, det viktigste nå var å få tilbakemelding på farger før jeg fortsetter. Endret 28. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Nettopp, ja. Glømte artikkelen til Mikael i farten, men her er eksempelet mitt uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå