Magnus Holm Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Kommet masse kommentarer siden sist jo 1. Grattis Jørgen! Enden er nær Neida, bare kødder 2. RoR er virkelig digg Det er Ruby også 3. Forms: Hva er problemet med float? Får det nesten alltid til, jeg... 4. @Henrik: Read more about "Title" > Permanent Link Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Jaja...det er klart...var bare for å vise det der....klart jeg skriver <label for="name">Navn:</label><input type="text" id="name" name="name"> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) 4. @Henrik: Read more about "Title" > Permanent Link 7163906[/snapback] Vedtatt. -- Rønningen: hva med <label>Ting og tang <input .. ></label> Endret 27. oktober 2006 av orsus Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Fint slideshow om RoR Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) orsus: det hjelper med tanke på det å få ting på samme linje ja (med display: block på label), men ikke for å løse problemet med at alle input skal stå like under hverandre, uavhengig hvor lang teksten i label er Endret 27. oktober 2006 av rønning Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Rønning: Hva med å sette width på label? Edit: Evt. å floate alle input til høyre og måle mot høyrekanten av <form>. Endret 27. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 funker ikke å sette width på label...hvis det hadde gått an hadde det jo ikke vært noe problem Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) En annen ting er hvordan ting ser ut uten css. (her kan det være et poeng med lister) For å vise litt problemer: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>Untitled Document</title> <style type="text/css"> label { width: 150px; clear: left; } </style> </head> <body> <form> <fieldset> <label>Hei</label><input type="text"> <label>Hei på deg</label><input type="text"> </fieldset> </form> </body> </html> gir dette: Endret 27. oktober 2006 av rønning Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Overstitlig og greit det? Så lenge det ikke er tvil om hva feltene skal brukes til, er ting i sin skjønneste orden. Nå er jo som kjent alt rellativt, så ikke hogg hodet azv meg fordi jeg generaliserer. Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er ikke det som er hovedproblemet på det screenshotet jeg har tatt over. Bildet er fra koden jeg postet over, altså med innlagt css for å få ting på ny linje, og fikset bredde på label Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Og problemet er? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 se på screenshotet..... alt kommer på en linje. Hvis du ser på koden skjønner du at jeg vil ha hver label med tilhørende input på egne linjer Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Da bruker du jo CSS Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 huff....ser du på koden ligger det da CSS der Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Hva med dette: <!DOCTYPE html> <html> <head> <style type="text/css"> label { width: 150px; float: left; clear: both; margin-bottom: 20px; } input { float: left; width: 100px; margin: -20px 0 0 100px; } </style> </head> <body> <form> <fieldset> <label>Hei<input type="text"></label> <label>Hei på deg<input type="text"></label> </fieldset> </form> </body> </html> Sikkert et håpløst forslag, men jeg har egentlig ikke stylet forms noen gang (!) Lenke til kommentar
9001 Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8"> <title>Wut</title> <style type="text/css"> label { width: 150px; clear: left; float: left; } input { float: left; } textarea { float: left; } </style> </head> <body> <form action="wut.html"> <fieldset> <legend>Asl?</legend> <label for="name">Navn</label> <input type="text" id="name" name="name" /> <br /> <label for="age">Alder</label> <input type="text"id="age" name="age" /><br /> <label for="desc">Beskriv deg selv</label> <textarea cols="40" rows="5" id="desc" name="desc"></textarea> </fieldset> </form> </body> </html> Sånn gjør jeg det. Usikker på om jeg forstår problemstillingen din tho. Edit: Yarr, IE likte det ikke. Heiv inn et par <br />'s, og da ble IE glad. Dog så føler jeg det blir feil. Endret 27. oktober 2006 av phatscum Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Det er jo et forslag som fungerer, og jeg greier å få ting til å funke som jeg vil, men ville egentlig bare ha tanker om hvordan andre styler forms... Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Med den jeg bruker slipper man for-attributen på label-elementet og id-attriubten på input-elementet Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor hello Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 27. oktober 2006 Jeje, oldish news, og vi har et testforum etc. etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå