Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

En som liker musikk, trenger ikke mer enn å lese anmeldelsen for å skjønne om det er noe som er verdt å kjøpe eller ikke. Det er så fremt anmeldelsen er skrevet av en kompetent person, og det er jo helt klart ikke alltid tilfelle.

7130533[/snapback]

Du kan umulig være seriøs? En anmeldelse/anbefaling er ikke i nærheten av en sample.

7130740[/snapback]

Du får foreslå det til Kulturo.no at det legges ut samples i stedet for anmeldelser. Så få vi se om antall besøk går opp eller ned.

Selvsagt får man et direkte inntrykk av musikken når man hører en sample, men det er ikke det musikkritikeryrket dreier seg om, å servere folk samples.

7132459[/snapback]

Trur du forstod at det var snakk om å legge ved ein sample til anmeldelsen. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ignore er en fantastisk flott funksjon som gjør at man effektivt kan fjerne troll fra forumet.

7130693[/snapback]

Det egentlige trollet, er trollet selv. Jeg synes det er på tide med et lite oppgjør, for dette var nok en gang en svært provoserende uttalelse fra en moderator:

 

At du mener en seriøs nettside er nødt til å følge w3 sier meg bare at du er en idealist, og at du mangler innsikt i hvordan større organisasjoner drives.

Dette er trolling. Debatanten anser seg selv som en person med mer livserfaring og kunnskap, uten å vite hva motdebatanten faktisk vet om hvordan organisasjoner drives.

 

Jeg synes forøvrig det er betimelig at argumentene mine om hvorfor siden ikke er oppgradert til å følge nyere standarder går deg hus forbi.

Igjen trolling, for aller argument ble besvart. Men motdebatantens argumenter ble ikke besvart.

 

Det hadde vært fint, men du er vel enig i at det er en litt naiv tanke?

Trolling igjen. Debatanten forsøker å gi et inntrykk av at motdebatant er naiv.

 

Jeg ser sjelden svart/hvitt på noe

Også starter vi en sort/hvit-poll for å trolle enda litt mer

 

Dere kan sitte der på deres høye hest og si at ting er så enkelt når dere sitter hjemme og pludrer med hobbyprosjektene deres. Dette er my mer avansert når man tar alle komponenter i betraktning.

Igjen er det trolling, fordi det trekkes antakelser om motdebatantene. De som mener noe annet enn enden er noen simple idioter som ikke har sett noe av verden utenfor sandkassen, gis det et inntrykk av her.

 

Som en liten personlig notis så gelder jeg meg til at dere NITH-ere begynner på tredje år med hovedprosjekt. Jeg kommer formelig til å sitte og godte meg når dere oppdager på den harde måten hvordan det er å utvikle eller endre systemer ute i en reell bedrift som setter litt andre krav til dere enn det dere er vant til på gutterommet

Igjen antar enden at han har mer livserfaring enn motdebatantene, og gir et inntrykk av at han ser ned på alle sammen og at deres meninger over hodet ikke teller. Bare vent til dere får se det enden har sett, da endrer dere nok mening, er det som egentlig blir sagt her.

 

Så gir jeg beskjed om at det kanskje begynner å gå litt for langt, også kommer dette svaret fra enden:

Har du virkelig ikke noe bedre å finne på enn å spre dårlig steming i en ellers frisk diskusjon?

 

Når det gjelder holdningene mine så gjenspeiler de at jeg har litt mer innsikt i forretningsledelse, og ikke er en renspikka webdesigner.

Igjen er det trolling, for her antar enden at han har mer livserfaring og innsikt i ting enn motdebatantene.

 

men et snev av realisme har aldri skadet

De som ikke mener det samme som enden, ser ikke realistisk på verden.

 

Så kommer den ene løgnen etter den andre, fra en person som nettopp har påproklamert seg at han har så mye bedre innsikt i hva VG driver med enn andre:

Nei, det koster svært lite å gjøre om layout i en papiravis

 

Det er ingen bakenforliggende systemer som påvirkes av endringer osv.

 

Å tro at en avis kan endre sin layout på en papirutgave så lett kvalifiserer til å motta denne kommentaren som enden postet noen sider tidligere i tråden:

Jeg går faktisk så langt som å påstå at de som tror noe annet ikke ha relevant yrkeserfaring og faktisk vet hvordan ting fungerer i den kapitalistiske verdenen man faktisk lever i.

 

Der var det også litt trolling å finne. Masse antakelser om at mottebatantene mangler livserfaring og sitter på sitt gutterom:

Takk. Endelig noen som har skjønt hvordan ting fungerer i den virkelige verden, og ikke på gutterommet
Endret av neitakk
Lenke til kommentar
At du mener en seriøs nettside er nødt til å følge w3 sier meg bare at du er en idealist, og at du mangler innsikt i hvordan større organisasjoner drives.

Dette er trolling. Debatanten anser seg selv som en person med mer livserfaring og kunnskap, uten å vite hva meddebatanten faktisk vet om hvordan organisasjoner drives.

7132588[/snapback]

Du som er så idealistisk på dette punktet, neitakk; Du kan vel prøve å være eit godt eksempel ved å passe på at di eiga side validerer under ein skikkelig spesifikasjon? :)

Lenke til kommentar
Jeg får ikke betalt for å lage nettisiden, men sjekker stadig etter feil og mangler.

7132632[/snapback]

Rett på meg viss eg har feiltolka noko her, men meiner ikkje du at ei seriøs nettside er nødt til å følge W3C? I så fall, er det noko som hindrer deg i å følge reglane til HTML4/XHTML1.0 Strict i staden for den lusne overgangsspesifikasjonen du bruker no? :)

Lenke til kommentar

Det er det helt sikkert.

 

Tror _nødt_ forresten var endens ord, og ikke mitt.

 

Musikksmaken er verken en organisasjon eller en bedrift, og alle som er med å utvikle nettsiden jobber frivillig.

 

Dokumenttypen jeg har brukt er godkjent hos w3c, så sånn er det. Så kan du jo sammenligne min kode med VG sin og si hvilken du foretrekker.

Lenke til kommentar
Musikksmaken er verken en organisasjon eller en bedrift, og alle som er med å utvikle nettsiden jobber frivillig.

 

Dokumenttypen jeg har brukt er godkjent hos w3c, så sånn er det.

7132677[/snapback]

Likevel, viss du absolutt skal tviholde på at alt skal være korrekt er ein overgangsspesifikasjon eit dårleg valg. I tillegg kunne du brukt eit bedre teiknsett, samt HTML 4 Transitional (viss du absolutt ikkje får til å validere den under ein Strict-DTD). :-)

Lenke til kommentar
Det skal nok bli strict når jeg finner ut hvordan jeg kan slippe å tape funksjonalitet. Er noen javascript jeg foreløpig er avhengig av fordi jeg ikke har nok kunnskap om sql og asp.

7132768[/snapback]

Det er jo ingen komplikasjoner iht. JavaScript om du skriver etter HTML 4.01 Strict. :)

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Kan dere hisse dere ned litt? Denne kafeen skal jo leve i hundre år...

 

--

 

Flash ble laget for å servere interaktivt innhold til nettet. Og lyd og bilde er jo nettopp - interaktivt innhold. Det som er genialt med Flash er at innholdet blir streamet med en gang. Så mens jeg leser anmeldelses (for eksempel) så loades den. Da er det bare å klikke play og sangen spilles av. Da blir det også en lavere terskel å høre den selv om anmeldelsen ikke var så veldig bra. Men kanskje jeg syns det er bra?

 

Tenkt at du har lest en anmeldelse av et middels bra band. Du er ikke kjempe interessert, men ser at de har lagt ut samples. Hvis jeg klikker på den og jeg må laste den ned, så gidder ikke jeg det... Hvis den derimot lå som Flash kunne jeg bare klikke play og vurdere selv.

 

Det at musikken starter automatisk har ikke noe med Flash å gjøre. Såklart er det mulig, men det er ikke påtvunget. Det kan man like godt gjøre med JS etc. Og har ingenting med denne diskusjonen å gjøre.

 

--

  • Små filmer/lyder: Flash
  • Store/lange filmer/lyder: Flash + nedlastbart

Hvis det er en liten lydsnutt, mener jeg, at det er lettest med Flash. Er det større (da er det sikkert også lovlig helt matriell) så burde man kunne laste det ned.

 

BTW: Jeg har i denne posten tatt for med diskusjonen Flash vs. nedlastbart. Og Flash kunne her godt vært byttet ut med WMV, eller MOV...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...