Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Berg: Om du rekker å lese dette, så har vi fri dag. Men er fortsatt AJAX-forelesning, får se om jeg stikker på den eller ei :p7130259[/snapback]
Meldinger om AJAX kan du sende, ja, men å nevne at det ikke er forelesning i den samme meldinga er pes. :p

 

En som liker musikk, trenger ikke mer enn å lese anmeldelsen for å skjønne om det er noe som er verdt å kjøpe eller ikke. Det er så fremt anmeldelsen er skrevet av en kompetent person, og det er jo helt klart ikke alltid tilfelle.
Tilgi meg om jeg tar feil, men jeg antar du mener det samme om filmanmeldelser, og i den sammenheng drar jeg freidig fram et eksempel du burde være kjent med; Legenden om Narnia - Løven, heksa og klesskapet. Dette sier jeg ikke for å starte noen diskusjon om hvor vidt filmen er god eller ei. Uansett, jeg er ganske så uenig med deg angående denne filmen. Filmen er grei underholdning, men er ikke noe banebrytene som verden ikke har sett før, superbra og alt det der, etter min mening. Og igjen, dette er ikke for å starte noen diskusjon om filmen, men for å vise svakheten ved å alltid stole på bare tekst aleine. Eller i alle fall vise styrken med å kunne ha med en videosnutt.

 

Folk har anmeldt musikk i åresvis. Teksten alene skal være nok til å kunne anbefale eller ikke anbefale musikken til noen. Ønsker de å høre musikken, kan de betale for det eller laste ned ulovlig for min del.
Hva om anmeldeleren har fått tak i materiale som ennå ikke er lansert?

 

Musikk beskriver seg best selv, og de som ikke klarer å forstå en anmeldelse bør da heller sjekke ut musikken på egenhånd.
Føler du motsier deg selv veldig i den setninga. Dessuten ville det være enkelt for en bruker å bare trykke på play i en liten avspiller sida der anmeldelsen er?

 

Ignore er en fantastisk flott funksjon som gjør at man effektivt kan fjerne troll fra forumet. Jeg startet med den funksjonen i går og må si at blodtrykket mitt endte opp på et fantastisk mye mer behagelig nivå. Jeg anbefaler alle dere andre å teste dette når dere blir lei av å diskutere med noen som helt klart bare er ute etter diskusjonen og ikke saken bak :)

Greit nok at en og annen vanlig bruker gjør dette, men at en moderator som skal moderere forumet gjør det..?

 

Ignore er barnslig syns jeg. Selv greier jeg å ignorere innlegg når jeg ser de. Og jeg vil ikke kanskje gå glipp av et viktig poeng bare fordi jeg vil føle meg ovenpå.
1. Enig. 2. Ikke alltid. 3. Enig, og den avgjørende grunnen for at jeg ikke har mer enn én max plagsom bruker på ignore-lista. Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Enig om ignore, neitakk ignorerte meg engang for ikke så lenge siden. :( ... Han sa i alle fall at han gjorde det.

 

Når det gjelder at anmeldelsen alene er nok så kan jeg si at jeg ikke leser anmeldelser lenger. Er ikke vits føler jeg, hva som er bra for anmelderen er noe annet for meg (som regel). Og ikke si at du som anmelder skriver objektiv for det fins ikke, du er ett menneske. Du har din egen måte å tolke hva sansene oppfatter. Du er ikke en robot. Samples er flott, ett lydklipp sier mer enn 1000 anmeldelser.

 

 

Eneste i anmeldelser som kan gi noen pekepinn om man liker det (om det er ett band man ikke har hørt om før) er "for fans av Artist1, Artist2 og senere utgivelser av Artist3".

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Enig om ignore, neitakk ignorerte meg engang for ikke så lenge siden.  :( ... Han sa i alle fall at han gjorde det.
Nei og nei, verden er mørk og fæl.

 

Og ikke si at du som anmelder skriver subjektiv for det fins ikke, du er ett menneske. Du har din egen måte å tolke hva sansene oppfatter. Du er ikke en robot. Samples er flott, ett lydklipp sier mer enn 1000 anmeldelser.
"Objektiv" er ordet du leter etter. :)

 

 

--------------------------------------------------------

 

Må mase litt mer angående webhotell, ettersom jeg ikke har funnet eller fått noe bra informasjon her på nettet, egentlig. Greiene til enden ble i overkant enkle.

 

Noen som veit mer nå enn da jeg spurte for noen uker siden, og kan anbefale et bra og billig hotell for en nokså liten side med ikke altfor mye trafikk?

Lenke til kommentar
Ignore er en fantastisk flott funksjon som gjør at man effektivt kan fjerne troll fra forumet. Jeg startet med den funksjonen i går og må si at blodtrykket mitt endte opp på et fantastisk mye mer behagelig nivå. Jeg anbefaler alle dere andre å teste dette når dere blir lei av å diskutere med noen som helt klart bare er ute etter diskusjonen og ikke saken bak :)

7130693[/snapback]

Man kan slippe å se dem, men man slipper ikke at folk diskuterer og siterer dem. Ignorelista mi ble plutselig større for ca en uke siden...

Lenke til kommentar
Man kan slippe å se dem, men man slipper ikke at folk diskuterer og siterer dem. Ignorelista mi ble plutselig større for ca en uke siden...

Er jeg på ignorelista di? :(

 

Edit: Litt teit spørsmål, om jeg er det. :p

 

Edit2: Hvis jeg nå sier opp webhotellet mitt, vil jeg vel mest sannsynlig fortsatt ha muligheten til å stille inn redirect fra undeclined.net til det nye domenet. Men hva med mail? Uten webhotell - ingen mail, eller kommer dette litt på sida? Er dumt å bare plutselig skifte mailadresse uten å ha mulighet for overlappe noen måneder først.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Hvis jeg nå sier opp webhotellet mitt, vil jeg vel mest sannsynlig fortsatt ha muligheten til å stille inn redirect fra undeclined.net til det nye domenet. Men hva med mail? Uten webhotell - ingen mail, eller kommer dette litt på sida? Er dumt å bare plutselig skifte mailadresse uten å ha mulighet for overlappe noen måneder først.

 

Samt: Hva om jeg sier opp webhotellet, og sier at jeg vil flytte domenet. Da får jeg to domener på det nye webhotellet, og lagringsplass blir ikke noe problem. I tillegg kan jeg jo faktisk bruke domenet til noe. Har jeg skjønt det riktig da?

Lenke til kommentar
En som liker musikk, trenger ikke mer enn å lese anmeldelsen for å skjønne om det er noe som er verdt å kjøpe eller ikke. Det er så fremt anmeldelsen er skrevet av en kompetent person, og det er jo helt klart ikke alltid tilfelle.

7130533[/snapback]

Du kan umulig være seriøs? En anmeldelse/anbefaling er ikke i nærheten av en sample.

7130740[/snapback]

Du får foreslå det til Kulturo.no at det legges ut samples i stedet for anmeldelser. Så få vi se om antall besøk går opp eller ned.

Selvsagt får man et direkte inntrykk av musikken når man hører en sample, men det er ikke det musikkritikeryrket dreier seg om, å servere folk samples.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...