834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ok. Da er det sikkert bare jeg som er av den personen som nesten aldri gidder å trykke på videoer og musikk. Det er et enormt tiltak (selv om det ikke er det ). At du mener at en musikkanmeldelse ikke klarer seg uten lydsamples, kan jeg ikke forstå. Hvor mange anmeldersider ser du som har dette? Hvor mye koster lisenser for slik? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ikke at den ikke klarer seg uten, men at det alltid er et pluss, er du enig i det så er vi nok på samme plan, tenker jeg Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Folk har anmeldt musikk i åresvis. Teksten alene skal være nok til å kunne anbefale eller ikke anbefale musikken til noen. Ønsker de å høre musikken, kan de betale for det eller laste ned ulovlig for min del. Musikk beskriver seg best selv, og de som ikke klarer å forstå en anmeldelse bør da heller sjekke ut musikken på egenhånd. Hvis man skal bruke musikk til å beskrive musikk, fordi du mener ord ikke strekker til, ja så er det jo det samme som å si at man ikke trenger å skrive noe i det hele tatt det. Igjen: Hvor mange anmeldersider ser du på nettet som legger ved lovlig samples? Og koster det mer enn det smaker for et hobbynettsted å anskaffe seg lisenser til dette? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Nei, nei, nei ikke bare musikken, men musikksample som ekstra krydder til anmeldelsesopplevelsen. Ang. priser, ja det koster jo endel. Men er det ikke noe med en 30 sekunders-regel? Jeg har ikke helt peiling, men igjen så er det jo flust av gode band som på strak hånd gir deg lov til å legge ved en liten sample Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Det er det, og med det følger mer jobb og økt trafikk for noe som er ment å være en hobby. Litt dumt å måtte betale mer til hosten pga. at folk laster samples. Det koster mer enn det smaker for min del... og i tillegg er jeg imot avspillere i webdokumenter. Nei, oddsen er liten for at det noen gang vil dukke opp noen som helst form for broadcasting på Musikksmaken. Endret 23. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Kjipt for brukerene, da. Du får høre på forumet, om noen ønsker seg noe slikt, så får du se om du vil føye deg etter brukerene eller dine egne oppfattninger. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Og hvordan skulle det kunne bli dekket finasnielt sett? Det er jo en vesentlig faktor for at det ikke lar seg realisere med mindre brukerne donerer penger (noe som er uaktuelt), eller at annonseinntektene øker med noen hundre prosent. Tjenesten kunne vært interessant den, men da ville det blitt små filer som kan lastes ned. Funker veldig bra på progarchives. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Hvorfor ikke små filer som streames? Dette kunne jo vært en funksjon der brukere kan høre på hele sanger, så sant bandet er litt 'indie' og ikke så veldig kjent, da all PR er god PR. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Den type musikk faller litt utenfor nettstedets tema. Det legges selvsagt til rette for alternativ musikk, men ikke i så stor grad. Uansett, vil ikke gjøre noe som bryter med lover. Må følge lover for både USA og Norge, samt ta hensyn til annonsørenes retningslinjer. Sist men ikke minst har nettstedet også en holdning som skal ivaretas. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Nå har jeg ikke leste de siste 4 innleggene her men lisenser? Trur ikke artister har noe i mot at du sprer gode ord om musikken og har noen samples som de selv har på siden sin\plateselskapets side. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Måten Urørt har løst ting på er jo kjekt, der kan man laste ned og/eller høre via en flashplayer. Men at spillern blist lasta i eget vindu er dårlig syns jeg. Hjernlovíí: Det koster endel, om man snakker om de store gutta Endret 23. oktober 2006 av George Bush Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Det nyttter ikke å tro her. Må vite 100 % at det ikke gjøres noe ulovlig. Å hotlinke er noe jeg heller ikke har sansen for, forresten. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Joda man kan havne i retten med bot, er ikke så vanskelig å spørre heller. Er jo bare noen samples, promotering, reklame. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ok. Nettstedet er bygget opp slik at alle kan delta og bidra. De som er interesserte må gjerne engasjere seg. Ikke noe problem å dele ut brukerkontoer med utvidede rettigheter. Lenke til kommentar
enden Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Enten diskuteres to vidt forskjellige ting uten at partene vet om det, eller så diskuterer noen her bare for å diskutere. Jeg tror begge. 7130201[/snapback] Ignore er en fantastisk flott funksjon som gjør at man effektivt kan fjerne troll fra forumet. Jeg startet med den funksjonen i går og må si at blodtrykket mitt endte opp på et fantastisk mye mer behagelig nivå. Jeg anbefaler alle dere andre å teste dette når dere blir lei av å diskutere med noen som helt klart bare er ute etter diskusjonen og ikke saken bak Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Ignore er barnslig syns jeg. Selv greier jeg å ignorere innlegg når jeg ser de. Og jeg vil ikke kanskje gå glipp av et viktig poeng bare fordi jeg vil føle meg ovenpå. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) En som liker musikk, trenger ikke mer enn å lese anmeldelsen for å skjønne om det er noe som er verdt å kjøpe eller ikke. Det er så fremt anmeldelsen er skrevet av en kompetent person, og det er jo helt klart ikke alltid tilfelle. 7130533[/snapback] Du kan umulig være seriøs? En anmeldelse/anbefaling er ikke i nærheten av en sample. Nå holder jeg meg til metall-sjangeren og det er veldig viktig for meg hvilken sinnstemning musikken får meg i - og du kan bare glemme at noen anmeldelse i hele verden klarer å overbevise meg til å kjøpe en plate uten å ha hørt noe av bandet først. Hvorfor legger f.eks. Metal Hammer og andre musikkblader med CD-plater i vært nummer? Og hvorfor i all verden skal vi ikke ta i bruk de muligheten dagens maskiner, internettforbindelser og teknologier gir oss? Klarer ikke se for meg last.fm uten flashavspilling - ikke pokker om jeg gidder å fylle maskinen min med små samples. Da er det bedre å faktisk bruke 100% av CPU'en. Vi har jo en CPU for at den skal brukes Edit: Rettet en skrivefeil. Endret 23. oktober 2006 av JohnRichard Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Amen to that! Ikkeeksisterende Gud slår med hammern i bordet. Diskusjon over. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 (endret) Når man er inne på dette med flash. Hvis man f.eks lager en band side, der man ønsker å ha en flashplayer som brukeren kan høre musikken til bandet (om brukeren ønsker). Hva gjør man om vil at musikken skal spille videre, selvom brukeren navigerer seg videre på siden? Et eget vindu er ikke aktuelt. Da står man bare igjen med frames som mulighet? Ikke sant? Det er det som irriterer meg mest med flash når man utvikler nettsider selv. Edit: Hvis noen har en skikkelig løsning (altså ikke frames, eller iFrames) så vil jeg gjerne høre om det. Endret 23. oktober 2006 av Garreth Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 23. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 23. oktober 2006 Eller evt. iframe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå