Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo stengt deg for Flash helt. Flash har jo noen fordeller. Det er snakk om en videoavspiller ikke en flashy ultrakewl hjemmeside med totalt unødvendige morphing og flashes and bells.

 

Edit: Flash plugin vs. Real Player plugin, Quicktime plugin, WMP osv osv. Og jeg er ikke grønn på hardware, jeg har aldri opplevd problemer med at flash tar mye ressurser, en eller to ganger kanskje sånn smått, men langt i fra like ofte som en av media avspillerne mine har.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Hva er viktigst; Usability eller at enkelte windows-brukere slipper å få brukt litt for mye av CPU'en sin fordi de ikke tør å bruke Firefox med Adblock eller Opera med"Blokker innhold" ? :)

7129944[/snapback]

 

Flash = Usability?

7129948[/snapback]

 

Flash er mer usability enn et proprietært nedlastbart/streamet format som krever egen avspiller. :)

Lenke til kommentar

Flash er ikke tilgjengelig. Noen nettsider blokkerer for eksempel ute alle brukere som ikke har Adobe Flash installert på maskinen sin. For brukere av andre operativsystemer enn Windows, kan Flash by på vanskeligheter. De som utvikler Flash prioriterer Windows ovenfor andre systemer. Støtte for eksempelvis Mac og Linux eksisterer, men den er dårligere.

 

Personlig åpner jeg for Flash i Opera kun når jeg har behov for det. Annonsører får ikke bruke ressurser på min maskin uten advarsel.

Lenke til kommentar
Ja, men kan de spille av wmv, og kan windows spille av mov-filer, out of the box, neitakk?

7129877[/snapback]

Noen som har sagt det?

7129881[/snapback]

Æsj, min døgnrytme ble ødelagt på lørdagen :p

 

Nei, men hvilket av disse to er best metode?

  • Ta høyde for at bruker har Flash lagt inn, for å vise videosnutten
  • Ta høyde for at bruker har realplayer, quicktime, mediaplayer lagt inn, for å vise videosnutten

Evt. redegjør for din egen metode, som er bedre. Selv kan jeg ikke se for meg sider som youTube, der man må laste ned et klipp på 5 sekunder for å se det.

Lenke til kommentar
De som utvikler Flash prioriterer Windows ovenfor andre systemer.

7130121[/snapback]

Det kan jo ha noe med at Windows utgjør den største brukergruppen deres.

Selvsagt hadde det gjort seg med bedre støtte, men.

 

Flash er ikke tilgjengelig.

7130121[/snapback]

Tja, det er tilgjengelig for majoriteten av Internetts brukere, så å påstå det ikke er tilgjengelig er vel å dra den en smule langt..?

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Flash er ikke tilgjengelig. Noen nettsider blokkerer for eksempel ute alle brukere som ikke har Adobe Flash installert på maskinen sin. For brukere av andre operativsystemer enn Windows, kan Flash by på vanskeligheter. De som utvikler Flash prioriterer Windows ovenfor andre systemer. Støtte for eksempelvis Mac og Linux eksisterer, men den er dårligere.

 

Personlig åpner jeg for Flash i Opera kun når jeg har behov for det. Annonsører får ikke bruke ressurser på min maskin uten advarsel.

7130121[/snapback]

 

WMV er ikke tilgjengelig. Noen nettsider blokkerer for eksempel ute alle brukere som ikke har Microsoft Windows installert på maskinen sin. For brukere av andre operativsystemer enn Windows, kan WMV by på vanskeligheter. De som utvikler WMV prioriterer Windows ovenfor andre systemer. Støtte for eksempelvis Mac og Linux eksisterer, men den er mye dårligere.

 

MOV er ikke tilgjengelig. Noen nettsider blokkerer for eksempel ute alle brukere som ikke har QuickTime installert på maskinen sin. For brukere av andre operativsystemer enn Mac, kan MOV by på vanskeligheter. De som utvikler MOV prioriterer Mac OS ovenfor andre systemer. Støtte for eksempelvis Windows og Linux eksisterer, men den er mye dårligere.

 

.rm er ikke tilgjengelig. Noen nettsider blokkerer for eksempel ute alle brukere som ikke har RealPlayer installert på maskinen sin. For brukere av andre operativsystemer enn Windows, kan .rm by på vanskeligheter. De som utvikler .rm prioriterer Windows ovenfor andre systemer. Støtte for eksempelvis Mac og Linux eksisterer, men den er mye dårligere.

 

 

Jeg kan fortsette slik ganske lenge, men du skjønner vel poenget nå? Flash er kryssplattform i mye større grad enn andre formater, og har dermed bedre usability.

 

 

Og fint om du kan skjerpe tonen din litt. Det virker som om du absolutt må ha noe å sutre over hele tiden. :)

Lenke til kommentar
Hvilken avspiller?

7128971[/snapback]

Over hodet ikke relevant. :)

VLC

Zoom

Showtime

WMP

osv osv.

7129057[/snapback]

 

 

Jeg antar at de fleste har en medieavspiller installert. Ser ikke helt hva du vil frem til nå.

7129640[/snapback]

 

Hvem er det som har sagt at wmv, mov og real media er mer tilgjengelig enn Flash? Legger du meninger i munnen på andre?

7130160[/snapback]

 

Nei, jeg bare reagerer på dine uttalelser om at alternative avspillere (og dermed alternative formater) ville vært et bedre valg enn flash. :)

Lenke til kommentar
Jeg er ikke interessert i å vise filmer inni dokumentet. Leste du ikke for litt siden at jeg heller var for å laste ned filen og spille den av i egen avspiller?

7130176[/snapback]

Neivel, men det er ikke det vi diskuterer, neitakk. Om det er snakk om større filer som f.eks en episode av diggnation, så er jeg enig at en nedlastbar fil er lettest og best (selv om de har en flashspiller på Rev3 sin side). Men nå var det snakk om små klipp.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...