Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, jeg ante ikke at man kunne legge ved PHP og html -dokumenter med vedleggsfunksjonen, hvertfall ikke PHP som man sikkert kan få til å gjøre mye rart med forumet. :dontgetit:

 

Jeg må forøvrig si meg mest enig med enden og marvil i den diskusjonen dere nå diskuterer.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
PS; jeg tar middag, så ikke kom med alt for gode argumenter mens jeg er borte :p

7126074[/snapback]

Du ignorerer de gode argumentene allikevel, så det blir nok ikke noe problem.

 

Edit: Og dine argumenter om økonomi er uvesentlige. Jeg som leser kan stille krav til mediet jeg bruker. Hvis jeg ikke er fornøyd med måten mediet gjør ting på, kan jeg som leser klage. Klagen kan ikke ta hensyn til VGs økonomiske situasjon, som forøvrig er meget god.

Jeg gir en stor F i VGs regnskap og hvordan de prioriterer sine penger, hva de investerer i og hva de anser som lønnsomt. Jeg som leser stiller et krav til produktet de leverer.

7126175[/snapback]

Selvsagt følger VG og andre aktører brukerens krav, men mener du helt seriøst at flertallet av VG.no sine lesere bryr seg om det er brukt tabeller eller ikke? Jeg tror ikke det, men du vet kanskje noe annet? Som alle andre poengterer her så står det på penger, jeg er ganske sikker på om de skulle laget vg.no idag hadde de brukt semantisk kode, men når det er Schibsted som sitter på pengene, vil de nok aldri bruke masse penger for å gjøre om et velfungerende (i de fleste brukers øyne) system og lage fin kode.

Lenke til kommentar
Jøss, jeg ante ikke at man kunne legge ved PHP og html -dokumenter med vedleggsfunksjonen, hvertfall ikke PHP som man sikkert kan få til å gjøre mye rart med forumet. :dontgetit:

7126299[/snapback]

En kan da ikke kjøre PHP-filer en laster opp? Tror ikke IPB-folkene er så dumme, engang. :p

7126314[/snapback]

Kanskje du har et poeng der.. Hmm, vi tester med et helt uskyldig PHP-script, nemlig PHPinfo.

 

Jah, greit da.. Du hadde et meget godt poeng, php-filer får man ikke kjørt ^^

 

Men hvorfor legger ikke folk som spør om hjelp med PHP-filen da? Slik at folk som skal hjelpe slipper å klippe og lime selv?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Men ett PHP-script kan vel kjøres selv om ingen åpner det? Så det er vel mulig å få utrettet djevelskap om PHP-scfript kan kjøres i uploadsmappen?

 

@jorgis: Man kan vel også enkelt å greit ha denne PHPsnutten i en uploadsfunksjon.

 

//create a random number

$_random = rand(1, 1000000);

 

Men det er vel noe mer avansert de har.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Ok, lese dette tydelig: VG har tatt kritikken de har mottatt et utall ganger til etterretning, og driver i disse dager og bygger om seksjon for seksjon på VG Nett.

 

7126360[/snapback]

Ja men så flott da.

Da kan vi få noen timers pause da, før du finner noe nytt du ikke er fornøyd med.

Hittil har vi jo fått med oss at Firefox-brukerne er inkompetente, samt at VG burde bruke alle pengene sine på investeringer som ikke gir spesielt mye avkastning, så jeg gleder meg til neste punkt. Kanskje noe angående statsbudsjettet..? :)

 

Beklager sarkasmen. :)

Lenke til kommentar
Men ett PHP-script kan vel kjøres selv om ingen åpner det? Så det er vel mulig å få utrettet djevelskap om PHP-scfript kan kjøres i uploadsmappen?

7126587[/snapback]

Nå kjenner jeg ikke apache så veldig godt, men det burde ikke være noe problem å sette rettighetene på mappa/scriptet til å nekte kjøring. Det er i alle fall mulig på IIS :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...