Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faktisk uenig der. Å tilegne et produkt egenskaper som aldri blir brukt blir etter min mening bortkastet tid og arbeid, så om han bruker kortere tid på å få den bra i IE, så ser jeg ikke problemet, siden vedkommende som skal evaluere arbeidet ikke har clue på de egenskapene han kunne brukt mer på legge til.

Hvorfor bruke mer tid på noe som ikke blir brukt..? Det er et skolearbeid, ikke Google v2.

7093558[/snapback]

Javel, jeg vil påstå at det er en vesentlig ting du ikke har skjønt. Hvorfor går vi på skole? Er det for at vi skal lure læreren, eller er det for at vi selv skal lære noe?

I en læreprosess er intet arbeid bortkastet arbeid. Men det er bortkastet tid å ikke lære seg ting skikkelig, bare fordi man heller nøyer seg med en god karakter enn å faktisk ta kunnskap til hjernen.

7093995[/snapback]

Bah, hvorfor måtte du bruke tables for å svare på det der? Irriterende og jeg gidder ikke å ta det bort...Endret nå.

 

Vel, vel jeg har allerede svart på dette: Jeg har ikke på noen måte tenkt å utnytte læreren eller å ta fordel i "hull" i deres måte å rette ting på. Men cluet er; ingen andre har gjort dette, og skulle jeg brukt mer tid og gjort meg enda mer stresset mot slutten bare fordi jeg vil at det skal se bra ut i Opera og FF, skal jeg gå til læreren og si: "Hei, du, denne her får du se i Opera for jeg rakk ikke gjøre den skikkelig i IE..."

Det kunne læreren faktisk ikke gjort da alle skal få en karakter dannet på samme grunnlag. Det å evt. sjekke hvordan det hadde sett ut i Opera for å gi en karakter etter det, ville ikke vært å dømme meg på likt grunnlag som de andre, og derved urettferdig. Dessuten brukte jeg mer enn nok mer tid enn de andre bare på å sette inn ting i stylesheets og kode inn "manuelt", mens de andre satt med WYSIWYG -editors.

 

Og en annen grunn: Jeg fordelte arbeidet 50:50 hjemme/på skolen. Hjemme har jeg Opera, FF og IE, på skolen er det kun IE, hvordan skulle jeg visst hvordan det så ut i Opera og FF underveis da? Brukt en evighet på forum og spurt folk og dermed brukt verdifull tid?

 

Jeg vil hvertfall ikke bruke verdifull tid på å forbedre det endelige produktet innen tidsfristen (merk: tidsfristen!) til andre nettlesere, når det ikke er noe det blir tatt hensyn til i vurderingen.

 

Og dessuten! Det har hele tiden vært min intensjon og tilpasse siden til Opera og FF nå etter at det er levert inn på skolen og det skal jeg også gjøre og det for å lære noe. Jeg ser ikke noe galt i det...?

 

 

Joda, jeg skjønner poenget ditt. Men jeg mener uansett at det er lettere, og mer tidssparende å kode noe som funker i Opera/Firefox, for så å fikse feilene i IE, enn å kode slik at den kun funker i IE med en gang..

7094702[/snapback]

Vel, vi hadde to dager på dette her. Sikkert lett for de andre folkene i klassen som kun lagde det i WYSIWYG -editorer og på den måten enkelt ble ferdig i tide. Men ikke for de som gjør det i html/css manuelt, vil jeg tørre å påstå. Jeg følte hvertfall ikke at jeg kunne utnyttet tiden på bedre måte, jeg kan ikke så mye om html/css, men bare de siste 2-3 dagene har jeg lært mye og også "funnet igjen" de kunnskapene jeg hadde tidligere.

 

Og nok en gang; jeg skal prøve å få tilpasset det til Opera/FF nå :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Siden så mange er så inni bøker her for tiden, noen som har noen bøker angående logodesign å anbefale..? Egentlig bare til inspirasjon, så nettsider kan også funke, men tenkte igrunn på bøker..

Har kikka på div bøker i butikker/utstillinger her i Milano og fant mye intressant, men både vekt og italiensk språk gjorde at det ikke ble noe kjøp..

Lenke til kommentar
Jeg har allerede spurt en, men jeg spør flere likegjerne.

 

Vet noen av dere om en god norsk artikkel om web2.0? Har prøvd å forstå det ved å lese om det på engelsk, men jeg syns det ofte er vrient å tilegne seg kunnskaper fra engelsk.

7099075[/snapback]

 

Gjentar meg selv.

...Samlebetegnelse på det nye som skjer på nettet.

7099014[/snapback]

Men andre ord, trender innenfor World Wide Web; wiki, linklogs (f.eks. del.icio.us), blogger, sosiale sider og sider som ikke er statiske (forandres ofte) (f.eks. digg.com, last.fm), at www er mer interaktiv og ikke bare et sted for å finne informasjon , AJAX, web applikasjoner (med Flash og AJAX. F.eks. Gmail, Google Docs & Spreadsheet, Goolge Maps osv.), gradients og runde hjerner på design, RSS, podcasts, web APIs, web standards, www som en plattform.

 

Det skal nevnet at Web 2.0 er et buzzword som folk ikke er helt enige om hva egentlig betyr.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Jeg prøvde litt på en prosentbar her i dag. *Snip*

7095813[/snapback]

Syns denne metoden er helt grei. Men det er inline.

 

Magasinforside *snip*

7095445[/snapback]

Kul ide, men syns du kunne prøvd med en annen font. Du kan kanskje få litt inspirasjon fra Non Format

 

Logobøker* snip*

7098286[/snapback]

Los Logos og Dos Logos, du finner ikke bedre logo bøker enn det! Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...