Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

PS: Siden trenger IKKE passe i Opera eller FF, IE er det viktigste, lærere sjekker ikke slikt som dette i andre nettlesere...

7090141[/snapback]

IMO er det der en dårlig holdning... Tilpass til IE etter at du har fått den til å funke i andre nettlesere.. Å gjøre noe annet er helt på trynet.. Uansett om det bare er IE siden kommer til å bli sjekket i..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men har litt dårlig tid til dette her. Planen er at det skal bli tilpasset til flere nettlesere senere blant annet for å lære meg selv mer. Men vi skal levere det her i morgen klokken 11:15 og da vil jeg helst ikke begynne å styre med nettleseretilpasning i tillegg...

 

Dessuten er det jo kun IE på skolen hvor mye koding har blitt gjort og da har jeg jo ikke hatt Opera eller FF.

 

Om jeg får minus for å ha redigert i noe annet blir det klaging. ;) Går på MK ja.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Jeg gjør, og vi lærte _kun_ tabeller og med "hjelp" av GoLive.

Prøvde meg på divs og css, men fikk beskjed om at jeg ikke en gang fikk skrive kodene direkte i en annen HTML editor. Fikk minus fordi jeg gjorde det :(

7090250[/snapback]

Skulen burde helle brukt penger på opplæring av lærerne, enn å bruke mangfoldige tusen på å kjøpe inn GoLive.

 

Snobjorn: Hører du på læreren eller arbeider du skikkelig?

Lenke til kommentar
Prøvde meg på divs og css, men fikk beskjed om at jeg ikke en gang fikk skrive kodene direkte i en annen HTML editor. Fikk minus fordi jeg gjorde det :(

Da er det dask til læreren, og velbegrunnet brev til rektor om hvorfor du skal få styre på med skikkelig koding :wee:

7090280[/snapback]

 

Vurderte det sistnevnte men flere lærere sa at det ikke var noen vits siden oppgaveteksten beskrev at man skulle bruke tabeller og GoLive.

Lenke til kommentar

Forøvrig; dette er hva som står på itslearning denne uken hos oss.

 

Her kan du få en innføring i HTML

 

(Her er linken: http://fag.grm.hia.no/Dat2005/innhold/Web-...files/frame.htm )

 

Vel. Det begynner med den meget fristende linken: frame.htm og frames og tables er den og full av, siden virker ikke i Opera, det er langt fra et godt og brukervennlig design og siden er datert til 2000. Jada... Her skal vi lære html dere!

Lenke til kommentar
Prøvde meg på divs og css, men fikk beskjed om at jeg ikke en gang fikk skrive kodene direkte i en annen HTML editor. Fikk minus fordi jeg gjorde det :(

Da er det dask til læreren, og velbegrunnet brev til rektor om hvorfor du skal få styre på med skikkelig koding :wee:

7090280[/snapback]

 

Vurderte det sistnevnte men flere lærere sa at det ikke var noen vits siden oppgaveteksten beskrev at man skulle bruke tabeller og GoLive.

7091226[/snapback]

Da jeg gikk systemutvikling på VKII fikk gruppen min "bare" 5 på prosjektarbeidet fordi vi hadde brukt XHTML samt PHP og MySQL til det dynamiske, når pensumet hadde vært HTML (i FrontPage) samt ASP og Access. Som prosjektleder tok jeg ansvar og sendte et brev til rektor med kopi til faglærer hvor jeg skrev hvor lite kompetent jeg anså min faglærer for å være (vi hadde 2 mnd. igjen på skolen, inkl. russetiden - skulle jo ikke se henne igjen så veldig mange ganger liksom :whistle: ) samt at vi heller burde få ekstra god karakter pga. initiativet vårt med hensyn til å benytte open-source løsninger.

 

Etter en uke ble jeg innkalt til et møte med faglæreren (morsom opplevelse, etter å ha skrevet at hun var lite kompetent), der jeg fikk beskjed om at vi hadde gått opp fra 5 til 6. Moralen er; klag, klag, klag, klag, klag, klag, klag og klag.

Lenke til kommentar
Risikoen er vel faktisk at karakteren kan settes ned om du klager? Eller det er kanskje ikke lov?

7091335[/snapback]

Da hadde jeg med glede sendt skriftlig klage til utdanningsetaten, med kopi til konkurransetilsynet og Elektronisk Forpost Norge. Videre hadde jeg tatt kontakt med f.eks. Linpro (eller en annen stor open-source aktør) og fått bistand for å kjøre denne saken i media. Når regjeringen foreslår mer open-source skal de faen ikke sette oss elever ned i karakter ved bruk av ikke-proprietære løsninger.

 

Det var nesten slik at jeg ønsket at hun skulle sette oss ned i karakter. ;)

 

(Ja, som du muligens skjønner er jeg en kranglefant (er jo en grunn til at jeg studerer jus)).

Lenke til kommentar

Snobjorn: Hører du på læreren eller arbeider du skikkelig?

7090758[/snapback]

 

Hehe, jeg bare gjør som læreren sier jeg, så hover jeg inn med gode karakterer, for å så mekke gode sider på fritiden, jeg synes det er gøy uansett.

 

Tror ikke det å begynne å motsi læreren når hu har holdt på med det og lært folk det i flere år er noen særlig god ide :p

 

Den positive siden er jo at vi bruker kun notepad, ikke noe dreamweaver eller golive , som gjør at vi mister kontrollen :)

Lenke til kommentar

Og du mister ikke kontroll i Notepad? :wow:

 

EDIT: Selvsagt kan du klage. Men ta først opp problemet med læreren. Det kan jo hende at han forstår at tabeller er ut? Vis han noen artikler om hvorfor tabeller ikke skal brukes til design og hvorfor CSS er superior ;) Er ikke gøy for medelevene dine å komme ut i arbeidslivet med kunnskap fra 90-tallet :)

Endret av olsen
Lenke til kommentar
Tror ikke det å begynne å motsi læreren når hu har holdt på med det og lært folk det i flere år er noen særlig god ide :p

7091400[/snapback]

Hva med å si på en vennlig måte at tabeller er en gammel måte å designe på og at tabeller bare skal brukes til å strukturere data og at man heller skal bruke div og css til design. Så viser du han noen artikkler om temaet, og så får du 7'er siden du kan 10 ganger mer enn læreren.

Lenke til kommentar
Kan svinge begge veier, jo, men du skal være ganske dust om du klager på noe du anser som en god karakter i forhold til produktet du leverer fra deg.

7091345[/snapback]

 

Mange vil kanskje anse en 4er som god karakter i Webdesign og Webproduksjon, men ikke jeg. Har selvsagt ikke noe med oppgaven å gjøre, men som eneste med HTML kunnskaper var det ikke lite jeg måtte hjelpe de andre med :) Hostet ca halvparten av de andres hjemmesider på min egen server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...