Jesper Karsrud Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Aldri? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Tabeller skal bare brukes til tabulære data.. Opplisting av forumtråder osv kan fort bli tabulære data. Selve tråden blir ikke tabulære data. Med mindre man ordner det på den måten... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Når man snakker om tabulære data, er det noen som har en definisjon på hva som er tabulært? Jeg vet prislister og slikt blir tenkt som tabulært men hva er egentlig definisjonen ifølge ordboka? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) PS: Studer kodene til dette forumet. Er bygget opp uten bruk av en eneste tabell... Når ble det et mål at tabeller aldri skal brukes? 7088315[/snapback] Som sagt, kan brukes til tabulære data. Så lenge det brukes for et forum, brukes det for layout, og det er feil. En tabell har flere egenskaper enn en forumtråd. Typisk tabell: Endret 17. oktober 2006 av neitakk Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Finfint at det ikke brukes tabeller til visningen av forumtråder, men for opplisting av de forskjellige trådene eller forumene mener jeg det er best å bruke tabeller. Hvis du ser på opplistingen av trådene på forumet du nevner, er det noe av informasjonen som ikke gir særlig mening om CSS er deaktivert. Hva hører du på nå / Pratetråd 1 2 3 4 5 6 7 ...104 » 105 neitakk 2085 30972 17 oktober 2006 13:54 av show22 Hva er "2085" og "20972"? Jeg ser selvsagt at det er antall svar og antall visninger, men det er siden jeg vet at det er slik et forum er bygget opp, og at det oftest er ca 10 visninger per svar på et aktivt forum. Andre vil ikke ha peiling, og informasjonen er verdiløs. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Ser poenget ditt. Det er så tabulære data som det kan bli, og grunnen til at det ikke ligger i tabeller skyldes nok min sterke avsmak fra <table>-elementet. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 #f5fafa ser totalt forskjellig ut på min Acer 17" LCD (hjemme) og Samsung Syncmaster 204 (jobb). Den ser omtrent hvit ut på jobb, men har ett blå skjær her hjemme. Skyldes dette skjerminnstillinger, eller? Hvordan praksiseres det i dag ang. Web Safe colors? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Forskjellig innstilling på temperatur kanskje? Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Hvordan i helvette får jeg plassert banneret ved siden av Menyen her? http://www.orresnei.com/prebentest/uploads/web/index3.htm Har prøvd og prøvd og prøvd og prøvd et utall antall varianter, men det går jo aldri. Og nei; det trengs ikke tilpasses FF eller Opera, det viktigste er at det ser ut som det skal i Internet Explorer... (siden lages i skolesammenheng... ) Det der er ikke et ferdig design, men kun "layoten" hvis dere skjønner, men banneret skal altså ved siden av menyen. Endret 17. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 La bildet flyte til venstre, og sett en margin-left på containeren (<ul> i ditt tilfelle? sjekket ikke koden) til menyen tilsvarende bredden på bildet. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 jeg går vg1 medier og kommunikasjon, og vi blir ikke lært opp i css, bare at vi skal bruke tabeller :S Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Snobjorn: Du hadde litt høye forventninger du, eller? Hvordan i helvette får jeg plassert banneret ved siden av Menyen her? http://www.orresnei.com/prebentest/uploads/web/index3.htm Har prøvd og prøvd og prøvd og prøvd et utall antall varianter, men det går jo aldri. Og nei; det trengs ikke tilpasses FF eller Opera, det viktigste er at det ser ut som det skal i Internet Explorer... (siden lages i skolesammenheng... ) Det der er ikke et ferdig design, men kun "layoten" hvis dere skjønner, men banneret skal altså ved siden av menyen. 7089660[/snapback] QFE - ikke glem guttens spørsmål. Endret 17. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Det blir egentlig ikke vi heller, men jeg vil og skal bruke CSS, dog gjør jeg det mer tungvint for meg selv enn jeg egentlig behøver, men jeg vil ikke bruke tabeller til layout liksom... Hvor mye skal margin-left være? Har prøvd det nå, men det virker ikke. Endret 17. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 #f5fafa ser totalt forskjellig ut på min Acer 17" LCD (hjemme) og Samsung Syncmaster 204 (jobb). Den ser omtrent hvit ut på jobb, men har ett blå skjær her hjemme. Skyldes dette skjerminnstillinger, eller? Hvordan praksiseres det i dag ang. Web Safe colors? 7089474[/snapback] Ja, det skyldes nok utstyret. RGB er et utstyrsavhengig fargerom, ergo bør utstyret kalibreres/profileres/osv (fargestyring).. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Snobjorn: Du hadde litt høye forventninger du, eller? 7089687[/snapback] Ja, hadde vel det :/ har forsåvidt få hørt av 2. klassinger at jeg bare skulle glemme alt læreren lærte oss:P (ikke bokstavlig talt) Lenke til kommentar
TSP Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) http://www.orresnei.com/prebentest/uploads/web/index4.htm Det begynner å komme seg Ryddet litt opp i koden og fant litt småtteri her og der, men nå må jeg finne ut hvordan jeg kan få det helt riktig. Layoten skal være som dette: http://www.orresnei.com/prebentest/uploads.../img/layout.JPG PS: Siden trenger IKKE passe i Opera eller FF, IE er det viktigste, lærere sjekker ikke slikt som dette i andre nettlesere... Endret 17. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 @ TSP går du mk (km)? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 @ TSP går du mk (km)? 7090178[/snapback] Jeg gjør, og vi lærte _kun_ tabeller og med "hjelp" av GoLive. Prøvde meg på divs og css, men fikk beskjed om at jeg ikke en gang fikk skrive kodene direkte i en annen HTML editor. Fikk minus fordi jeg gjorde det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Vi lærte ikke noen ting om HTML og CSS, vi. Var vel for opptatt med andre, store prosjekter. Endret 17. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
PT Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Prøvde meg på divs og css, men fikk beskjed om at jeg ikke en gang fikk skrive kodene direkte i en annen HTML editor. Fikk minus fordi jeg gjorde det Da er det dask til læreren, og velbegrunnet brev til rektor om hvorfor du skal få styre på med skikkelig koding Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå