Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
PS: Studer kodene til dette forumet. Er bygget opp uten bruk av en eneste tabell...

Når ble det et mål at tabeller aldri skal brukes?

7088315[/snapback]

Som sagt, kan brukes til tabulære data. Så lenge det brukes for et forum, brukes det for layout, og det er feil. En tabell har flere egenskaper enn en forumtråd.

 

Typisk tabell:

 

tabell.gif

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Finfint at det ikke brukes tabeller til visningen av forumtråder, men for opplisting av de forskjellige trådene eller forumene mener jeg det er best å bruke tabeller. Hvis du ser på opplistingen av trådene på forumet du nevner, er det noe av informasjonen som ikke gir særlig mening om CSS er deaktivert.

Hva hører du på nå / Pratetråd

1 2 3 4 5 6 7 ...104 » 105

neitakk

2085

30972

17 oktober 2006  13:54

av show22

Hva er "2085" og "20972"? Jeg ser selvsagt at det er antall svar og antall visninger, men det er siden jeg vet at det er slik et forum er bygget opp, og at det oftest er ca 10 visninger per svar på et aktivt forum. Andre vil ikke ha peiling, og informasjonen er verdiløs.

Lenke til kommentar

Hvordan i helvette får jeg plassert banneret ved siden av Menyen her? http://www.orresnei.com/prebentest/uploads/web/index3.htm Har prøvd og prøvd og prøvd og prøvd et utall antall varianter, men det går jo aldri.

 

Og nei; det trengs ikke tilpasses FF eller Opera, det viktigste er at det ser ut som det skal i Internet Explorer... (siden lages i skolesammenheng... ;) )

 

Det der er ikke et ferdig design, men kun "layoten" hvis dere skjønner, men banneret skal altså ved siden av menyen.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Snobjorn: Du hadde litt høye forventninger du, eller? :)

 

Hvordan i helvette får jeg plassert banneret ved siden av Menyen her? http://www.orresnei.com/prebentest/uploads/web/index3.htm Har prøvd og prøvd og prøvd og prøvd et utall antall varianter, men det går jo aldri.

 

Og nei; det trengs ikke tilpasses FF eller Opera, det viktigste er at det ser ut som det skal i Internet Explorer... (siden lages i skolesammenheng... ;) )

 

Det der er ikke et ferdig design, men kun "layoten" hvis dere skjønner, men banneret skal altså ved siden av menyen. 7089660[/snapback]

QFE - ikke glem guttens spørsmål. Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Det blir egentlig ikke vi heller, men jeg vil og skal bruke CSS, dog gjør jeg det mer tungvint for meg selv enn jeg egentlig behøver, men jeg vil ikke bruke tabeller til layout liksom...

 

Hvor mye skal margin-left være?

 

Har prøvd det nå, men det virker ikke.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
#f5fafa ser totalt forskjellig ut på min Acer 17" LCD (hjemme) og Samsung Syncmaster 204 (jobb). Den ser omtrent hvit ut på jobb, men har ett blå skjær her hjemme. Skyldes dette skjerminnstillinger, eller? Hvordan praksiseres det i dag ang. Web Safe colors?

7089474[/snapback]

Ja, det skyldes nok utstyret. RGB er et utstyrsavhengig fargerom, ergo bør utstyret kalibreres/profileres/osv (fargestyring).. :)

Lenke til kommentar

http://www.orresnei.com/prebentest/uploads/web/index4.htm

 

Det begynner å komme seg :p Ryddet litt opp i koden og fant litt småtteri her og der, men nå må jeg finne ut hvordan jeg kan få det helt riktig. :hmm:

 

Layoten skal være som dette: http://www.orresnei.com/prebentest/uploads.../img/layout.JPG

 

PS: Siden trenger IKKE passe i Opera eller FF, IE er det viktigste, lærere sjekker ikke slikt som dette i andre nettlesere...

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Prøvde meg på divs og css, men fikk beskjed om at jeg ikke en gang fikk skrive kodene direkte i en annen HTML editor. Fikk minus fordi jeg gjorde det :(

Da er det dask til læreren, og velbegrunnet brev til rektor om hvorfor du skal få styre på med skikkelig koding :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...