Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du? Jeg klarer å laste ned notepad2, men vi får jo ikke laste ned noe... :hm:

H-Æ-?

7080316[/snapback]

Vi er på skolen, her får man til nød lov til å laste ned freewaremusikk :)

 

Men jeg tror jeg skal legge det på minnepennen og ta med i morgen! =)

 

forøvrig: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7080353

7080403[/snapback]

Legg inn et program på minnepennen hvor du igjen legger inn programmer, slik at når du setter i minnepennen på en maskin, så kjøres programmene fra minnepennen.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Har veldig lyst å lære meg php, men vet ikke helt hvordan jeg skal starte.. Noen tips?

7082250[/snapback]

 

- phpbok.no

- php.net

 

------------------

kvasir.no med nytt utsene - dette var mye bedre syntes jeg :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har tips til en bra mailerplugin til WP? Mine venner er relativt lite nettvennlige av seg, så de må ha et nyhetsbrev for å klare å følge med på bloggen (ikke tenk på å nevne RSS en gang..). Det ene jeg har funnnet som ser duglig manipulerbart ut suger hest å redigere, og klarer ikke å lagre endringer i Admin-CP..

 

Jeg vil aller helst ha et admin-panel der man kan filtrere på kriterier som forfatter og kategori.

 

Alternativt tar jeg i mot hjelp til å skrive plugin-en hvis noen har erfaring med pluginskriving til wp :D

 

BTW; jeg har sett utrooolig mye rar PHP-kode for å skrive ut enkle avsnitt som HTML den sist uka stter at jeg begynte å dissekere PHP.

 

Enten er det en del utviklere på syre, eller så er det folk som presterer å bruke WYSIWYG-editorer til PHP på relativt enkle oppgaver... Frontpage metts PHP liksom :p

 

Jeg ser forøvrig poenget til Neitakk om bruk av avsnitt som ramme for skjemaer, men nå er ikke jeg noen semantikknazi da...

Endret av enden
Lenke til kommentar
@Marvil: Programmer inni et program?!?

7082708[/snapback]

Hehe, rart forklart og vanskelig å forklare, men tingen er noe man innstallerer på minnepennen, som kjør at man kan kjøre programmer fra minnepennen, slik at man kan bruke egne programmer på PCer som ikke tillater innstallasjon av egne programmer. :)

Praktisk f.eks på skolePCer hvor bare sysadmin kan legge inn programmer. :)

Lenke til kommentar
Når ble dette her PHP-puben? :dontgetit:

 

@Marvil: Programmer inni et program?!?

7082708[/snapback]

Da dette ikke er et spørsmål om programmering i PHP, men et spørsmål om utvidelse av en hjemmesidepakke velger jeg å poste det her. Hadde jeg lurt på noe konkret angående PHP-programmering hadde jeg valgt forumet for programmering -> php :)

 

Det lille Anders mente var et program som gjør at USB-pinnen din bli vert for andre programmer. Klønete forklart, men kanskje litt mindre klønete enn den første? Forøvrig skal man være rimelig begrenset som bruker for ikke å få starte exe-filer en gang. Normale power users får lov å kjøre standalone exe-filer så lenge disse ikke gjør kall direkte mot kjernen.

Lenke til kommentar

Dobbletposter kanskje nå, men det har dere bare godt av når dere skriver så lite...

 

Dagens visdomsord fra enden: tukle ikke med tabellene i phpmyadmin!

 

Jeg skulle bare rydde litt etter noen dumme plugins jeg ikke ville ha og slettet det som så tvilsomt ut. Plutselig så forsiden på bloggen litt rar ut. Jeg hadde klart å slette en wp-tabell :p

 

Heldigvis tok jeg den minste og mest oversiktelige tabellen i hele wp - nemlig relasjonstabellen som knytter poster til kategorier - type postID og kategoriID.

 

En stor takk til Ueland som fikset et raskt SQL-script for å bygge opp tabellen igjen uten å reinstallere wp. Jeg kunne gjort det manuelt ut fra dokumentasjonen, men var ikke keen på å kanskje få en verdi feil...

 

Takk til WP også, som faktisk reddet seg inn igjen ved å hardkode alle poster til kategori "ukategorisert " slik at jeg lett kunne bruke admin CP for å tilordne rett kategori framfor å fore det inn med SQL :)

Lenke til kommentar

Enden: Fikk du til et "nyhetsbrev" inne i wp?

 

Å til skjemadiskusjonen, så skal et skjema se sånn ca ut som dette:

<form>
<p>Fyll inn skjemaet</p>
<fieldset>
 <legend>Personlig informasjon</legend>
    <label for="navn">Navn</label>
      <input id="navn" />
    <label for="adresse">Adresse</label>
      <input id=adresse" />
</fieldset>
<p><input type="submit" value="Send skjema" /></p>
</form>

Lenke til kommentar
Enden: Fikk du til et "nyhetsbrev" inne i wp?

7083089[/snapback]

Har ikke fått noen tips til en bra plugin enda. Ser litt på wp-PHPlist om det går an å bruke den, men legger det på is til i morgen. Litt irritert etter å ha testet fire andre udugelige plugins nå...

 

 

edit; og der drepte jeg webcafeen igjen..?

Endret av enden
Lenke til kommentar

Jeg sliter som vanlig. Har prøvd følgende:

 

 

<body>


<div class="equal">
   <div class="row">
       <div class="one">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy 
nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, 
quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. 
Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum 
dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit 
praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</div>
       <div class="two">Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy 
nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat. Ut wisi enim ad minim veniam, 
quis nostrud exerci tation ullamcorper suscipit lobortis nisl ut aliquip ex ea commodo consequat. 
Duis autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum 
dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et accumsan et iusto odio dignissim qui blandit 
praesent luptatum zzril delenit augue duis dolore te feugait nulla facilisi.</div>
       <div class="three"></div>
   </div>
</div>

</body>

 

css:

.equal {
   display:table;
}
.row {
   display:table-row;
}
.row div {
   display:table-cell;
}

 

Men det virker jo ikke IE! Argh...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...