Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah.

 

PHP

<?php

 

$ord = array('hei''på''deg''meg''seg''kjøre''fisk''osv''legg''til''egne''ord''selv');

 

$ordrand array_rand($ord4);

 

 

$setning '';

 

foreach ($ordrand as $o)

{

$setning .= ' ' $ord[$o];

}

 

$setning ucfirst(ltrim($setning));

$setning $setning '.';

 

echo $setning;

?>

 

:)

Lenke til kommentar
Fikk ikke den til å virke jeg :S Uansett så trur jeg ikke at det blir som jeg skal ha det. Skal ha forskjellige sitater fra noen sanger da. At skriptet viser tilfeldig og viser ett av de sitatene pr. reload :p

7077735[/snapback]

 

Da er det jo enda enklere. Putt sitat for sitat inn i et array (som i $ord i koden min), og kjør array_rand($ord, 1) for å få ut et tilfeldig sitat. Null prob.

Lenke til kommentar
Et spørsmål bare.... bruker "proffe" webdesignere programmet Adobe GoLive?

7077203[/snapback]

Jeg kommer noen ganger over en og annen webside utviklet av profesjonelle utviklere i GoLive, men jeg mistenker at dette skyldes at de har GoLive gjennom Creative Suite pakken - og at de derfor heller bruker dette enn å gå til innkjøp av f.eks. Dreamweaver. (Selv om oppkjøpet av Macromedia burde tilsi at vi må vinke farvel til GoLive).

Lenke til kommentar
Fikk ikke den til å virke jeg :S Uansett så trur jeg ikke at det blir som jeg skal ha det. Skal ha forskjellige sitater fra noen sanger da. At skriptet viser tilfeldig og viser ett av de sitatene pr. reload :p

7077735[/snapback]

 

Da er det jo enda enklere. Putt sitat for sitat inn i et array (som i $ord i koden min), og kjør array_rand($ord, 1) for å få ut et tilfeldig sitat. Null prob.

7078419[/snapback]

Ok, men jeg får ikke skriptet til å funke. Har PHP og det kommer ingenting på siden og ender som rosa tekst i kildekoden. Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar

"Sidene skal ha en meny. Du kan strukturere layout og design ved hjelp av tabeller."

 

Er det nå jeg skal skrike ut at vi trenger nye weblærere og arbeidsoppgaver i norsk skole?

 

 

...eller vent... Var det tabeller som var fyfy igjen? :wee:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Er det nå jeg skal skrike ut at vi trenger nye weblærere og arbeidsoppgaver i norsk skole?

7079204[/snapback]

 

Ja! :D Vi ble tvunget til å bruke tabeller i fjor. Greit nok at mange aldri har prøvd å lage websider før, men de trenger ikke lære bort utgåtte ting (regner med at tabeller regnes som utgått når det gjelder layout?).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...