B4stian Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Et spørsmål bare.... bruker "proffe" webdesignere programmet Adobe GoLive? Lenke til kommentar
Eksos Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Noen som har link til den siden som gjenkjente hvilken font man lastet opp bilde av? kthx Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Noen som vet om ett lett php skript til å vise random tekst? At man har ett par setninger så viser den en random av de hver gang man reloader. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Bør da kunne gå an å lage selv rimelig kjapt? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Bør da kunne gå an å lage selv rimelig kjapt? 7077388[/snapback] Ja men er veldig ny. Kan jo prøve Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Om setningene ikke trenger å være grammatikalsk korrekt, er det jo bare å putte en haug med ord inn i et array, kjøre array_rand(), deretter ucfirst() for å sette stor forbokstav, og legge til et punktum på slutten. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du har faste setninger, så kan du se på Hello, Dolly! scripte som kommer med wordpress. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Om setningene ikke trenger å være grammatikalsk korrekt, er det jo bare å putte en haug med ord inn i et array, kjøre array_rand(), deretter ucfirst() for å sette stor forbokstav, og legge til et punktum på slutten. 7077462[/snapback] H-Æ? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Bah. PHP <?php $ord = array('hei', 'på', 'deg', 'meg', 'seg', 'kjøre', 'fisk', 'osv', 'legg', 'til', 'egne', 'ord', 'selv'); $ordrand = array_rand($ord, 4); $setning = ''; foreach ($ordrand as $o) { $setning .= ' ' . $ord[$o]; } $setning = ucfirst(ltrim($setning)); $setning = $setning . '.'; echo $setning; ?> Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Fikk ikke den til å virke jeg :S Uansett så trur jeg ikke at det blir som jeg skal ha det. Skal ha forskjellige sitater fra noen sanger da. At skriptet viser tilfeldig og viser ett av de sitatene pr. reload Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Et spørsmål bare.... bruker "proffe" webdesignere programmet Adobe GoLive? 7077203[/snapback] Nå kjenner ikke jeg til GoLive (heller ikke så mye til Dreamweaver), men de fleste som er bruker i hvert fall kode-view eller en teksteditor og skriver inn koden manuelt. Endret 15. oktober 2006 av JonT Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Fikk ikke den til å virke jeg :S Uansett så trur jeg ikke at det blir som jeg skal ha det. Skal ha forskjellige sitater fra noen sanger da. At skriptet viser tilfeldig og viser ett av de sitatene pr. reload 7077735[/snapback] Da er det jo enda enklere. Putt sitat for sitat inn i et array (som i $ord i koden min), og kjør array_rand($ord, 1) for å få ut et tilfeldig sitat. Null prob. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Verktøy? Jeg sier bare en ting: Global Scape Cuteftp. Man trenger ikke mer... Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Et spørsmål bare.... bruker "proffe" webdesignere programmet Adobe GoLive? 7077203[/snapback] Jeg kommer noen ganger over en og annen webside utviklet av profesjonelle utviklere i GoLive, men jeg mistenker at dette skyldes at de har GoLive gjennom Creative Suite pakken - og at de derfor heller bruker dette enn å gå til innkjøp av f.eks. Dreamweaver. (Selv om oppkjøpet av Macromedia burde tilsi at vi må vinke farvel til GoLive). Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Fikk ikke den til å virke jeg :S Uansett så trur jeg ikke at det blir som jeg skal ha det. Skal ha forskjellige sitater fra noen sanger da. At skriptet viser tilfeldig og viser ett av de sitatene pr. reload 7077735[/snapback] Da er det jo enda enklere. Putt sitat for sitat inn i et array (som i $ord i koden min), og kjør array_rand($ord, 1) for å få ut et tilfeldig sitat. Null prob. 7078419[/snapback] Ok, men jeg får ikke skriptet til å funke. Har PHP og det kommer ingenting på siden og ender som rosa tekst i kildekoden. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
PT Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Sleng inn koden du bruker, og output som kommer når du prøver å kjøre scriptet, så kan vi sikkert hjelpe deg Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 Du har .php som filetternavn på filen, right? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2006 (endret) Du har .php som filetternavn på filen, right? 7078588[/snapback] Edit: Warning: Invalid argument supplied for foreach() on line 22 Endret 16. oktober 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
TSP Skrevet 16. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) "Sidene skal ha en meny. Du kan strukturere layout og design ved hjelp av tabeller." Er det nå jeg skal skrike ut at vi trenger nye weblærere og arbeidsoppgaver i norsk skole? ...eller vent... Var det tabeller som var fyfy igjen? Endret 16. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 16. oktober 2006 Er det nå jeg skal skrike ut at vi trenger nye weblærere og arbeidsoppgaver i norsk skole? 7079204[/snapback] Ja! Vi ble tvunget til å bruke tabeller i fjor. Greit nok at mange aldri har prøvd å lage websider før, men de trenger ikke lære bort utgåtte ting (regner med at tabeller regnes som utgått når det gjelder layout?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå