Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enden, nå mister du streetcreds. ID skal være unikt, og hver id kan kun brukes én gang.

7074387[/snapback]

Hehe, jeg har aldri brydd meg om semantikk - kun usability for min målgruppe. Funker ID like fint som class så kunne jeg ikke brydd meg mindre - får jeg i tillegg en fordel i forhold til DOM-scripting er saken avgjort.

Men det har seg faktisk slik at det er brukt id fremfor class i Geir-designet mitt. Det var derfor jeg spurte :)

Lenke til kommentar
enden: ID kan brukes som et "anker" hvis du vil linke til spesifikke steder på siden. DERFOR skal det ikke brukes mer enn én gang.

7074467[/snapback]

Som sagt er jeg fullstendig klar over bruksområdet til ID i forhold til DOM. Jeg er også klar over at det er mulig å manipulere flere elementer med samme ID via DOM, så den begrensningen er ikke nødvendigvis fornuftig.

Men siden dere maser så fælt har jeg gjort om alle til class nå. Fornøyde? Det eneste som mangler på valideringen av siden som transitional xhtml 1.0 er det stygge hack-et med en div inni en a og det faktum at WordPress putter ut html-kode i stedet for rent innhold. Resultetet er at jeg har en strong som det plutselig plasseres en p inni...

edit; Er det noen som kan fortelle meg hvilken skog validatoren er på bærtur i når den klager på linkene mine?

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%...&doctype=Inline

Endret av enden
Lenke til kommentar
Ren & er fyfy!

7074691[/snapback]

I en URL? Hva har verden kommet til. Jeg nekter faktisk å kode rene URL-er bare fordi en validator mener det er feil Det får være grenser for urimelighet her...

Uff, dette er grunnen til at webutvikling er kjedelig i forhold til desktop...

Endret av enden
Lenke til kommentar
Ren & er fyfy!

7074691[/snapback]

I en URL? Hva har verden kommet til. Jeg nekter faktisk å kode rene URL-er bare fordi en validator mener det er feil Det får være grenser for urimelighet her...

Uff, dette er grunnen til at webutvikling er kjedelig i forhold til desktop...

7074707[/snapback]

& skal alltid skrives som &

URL-en er en del av kildekoden, og du vil oppdage at ved å holde pekeren over lenken så står det ikke & lenger.

Lær mer her

Eksempel her

Hva er forskjellen på disse to?

<link rel="stylesheet" href="yabble.css" />

<style type="text/css">
@import url("yabble.css");
</style>

Har det noe med caching å gjøre?

7074808[/snapback]

Jeg mener det er bedre å bruke

<link rel="stylesheet" href="yabble.css" />

og importere andre CSS i et hoved-CSS-dokument. Eksempel

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...