Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du setter det i body, vil du i det minste ha noe å jobbe ut fra.. Jeg mener det er lettere å nedjustere på elementer som ikke trenger så mye line-height, enn å måtte justere opp på elementer som trenger det.. Og hvis du kjører på med prosent-verdier, vil det bli bestemt ut fra skriftstørrelsen i elementet du setter det, hvis jeg ikke husker feil..

Eller er det noe sært med forholdet mellom parent- og child-element jeg ikke husker som gjør at det ikke fungerer?

Edit: Uansett så det bedre ut med mer line-height nå :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som setter line-height i em's? Uansett, justify er VELDIG vansklig å få til å bli godt lesbart, men det ser jo bra ut. Har lest endel på emnet i 'The Elements of Typographic Style' - og tekst satt i 'justify' i aviser er mye bedre justert og behandlet enn en simpel css-egenskap.

Ang. siden din, neitakk, så syns jeg det er for lite marginer og luft til at du kan bruke så stor skriftstørrelse, det ser litt rotete ut, bare litt.

Lenke til kommentar
*snip*

7060084[/snapback]

Jeg blir så provosert at jeg bare må få dette ut: Helt ærlig talt! Hvis du står for utseende på musikksmaken.com bør du vurdere å ikke prate nedlatende til andre om typografi på web!

Generelt sett ser flush left, ragged right best ut på web på grunn av at det ikke er gode muligheter for tekstbryting -- i tillegg ser ofte sansfonter best ut ragged right i utgangspunktet. Å sammenligne med aviser blir bare for dumt. Det er et helt annet medium.

Edit: Var kommentert en del ganger etterpå også, ja.

Endret av Leon Johannessen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...