Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
enden: Husk at det ikke er lovlig å plassere blokkelement (div) innenfor et inline-element (a).

7050924[/snapback]

Sa jo at den var stygg :) Problemet er at slik siden opprinnelig er laget så må det en del endringer til, og det gidder jeg ikke stresse med akurat nå. Får heller ta det når jeg kjeder meg en dag. Jeg bryr meg mer om innhold enn semantikk, og siden min bugger allerede på en PC for en 90% bilnd person (ja, jeg fikk testet i dag).

Men er det noen som vet om jeg kan kline inn litt php i en artikkel og få den parset igjen ved visning? Det trekker sikkert sikkerheten ned i hue og rævva, men jeg har et galleri jeg gjerne vil ha integrert.

Å smekke galleriet inn i en side er greit nok, og jeg kan fint hardkode hvilken xml-fil bildedataene skal hentes fra, men da får jeg bare sett ett enkelt galleri pr side, og jeg vil vise alle fra samme side.

Det jeg tenkte var å linke til samme side, men bygge på querystringen en smule noe ala http://side/blog/?page_id=5&gallery=x Det ser ikke ut til at WP tar skade av det når jeg tester.

For å hente ut gallery-variabelen må jeg nødvendigvis ha noe logikk i selve artikkelteksten også, og der kommer spørsmålet om å få lagret php-kode i databasen inn.

Er det noen som vet noe eller har lignende erfaring?

Lenke til kommentar
Det fins så vidt jeg veit plugins til forskjellige gallerier til WP, deriblant Gallery...

I tillegg kan du finne plugins som parser PHP rett i sider og innlegg.

7056773[/snapback]

Har ikke klart å finne en plugin til SimpleViewer enda. Hvis du har noen linker til plugins som lar meg poste php så tar jeg i mot med åpne armer :)

Kan forresten poste linken til bloggen min nå, for den begynner å bli ferdig. Jeg kommer sikkert til å kalle den beta ut året og gjøre sporadiske endringer som ødelegger masse rart i perioder, men skitt :) Tanker dere som ikke har sett den?

edit; teit å glemme linken, selv om den er lett nok å gjette seg til: http://blog.fundingsrud.net

Endret av enden
Lenke til kommentar
Dahl: Sikker på det?

7056528[/snapback]

Skrik! :ohmy:

Det ante jeg ikke, da legger jeg meg langflat og kryper inn i skammekroken.

Eller, vent nå litt. Har noen testet at det faktisk fungerer med "if IE 7"?

7056546[/snapback]

Jeg har testet. Har en css-fil for å korrigere på marginer som IE 6, men ikke IE 7, tolker på en helt annen måte enn Opera og Firefox. IE 7 lastet ikke css-filen når jeg brukte "IF IE 6". Dog er IE 7 fortsatt ikke enig i hva "margin-left: 0px;" på lister er for noe. Så nå skal jeg sjekke om det larseg korrigere med å gi IE 7 eget css-skjema basert på "IF IE 7"-argumentet.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Aaaalt for smal, om du spør meg. Savner også litt farger. Minimalistisk design og anonyme farger kan absolutt fungere fint, men når det gjelder grått synes jeg at det lett blir litt kjedelig og trist.

7057074[/snapback]

Narrow is the new black!

Jeg skal primært poste kortere tekstsnutter. Bredden er grei nok til mindre tekstmengder. Ser jeg at innleggene blir lange vil jeg legge på ca 100px på bredden for lesbarheten, men pr i dag ser jeg ikke på det som noe problem. Dagens bredde gir inntrykk av mer fyldige saker :p

Når det gjelder fargevalg vet jeg at de fleste her synes det er kjedelig. Jeg takler ikke hvitt, så mine design blir i gråtoner (vurderer rosa etter at kona viste fram noen nye vanter, men lanserer ikke noe rosa i oktober...) - slik har det alltid vært. Nå er dette riktignok en modifisert Geir, men den passer meg perfekt

Geir, hvis du fortsatt er blant oss forumnerder og noen gang får opp demoted så si fra. Jeg insisterer på en design by-link :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...