Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, bare jeg som tuller da.. Men jeg mente bare at en har jo en del utgangspunkt en kan bruke, så en sikkert slipper å skrive all kode til parseren på nytt... Og det sparer vel en del tid?

6995730[/snapback]

 

Selve funksjonen som genererer syntax hl må skrives fra scratch om det ikke finnes en ferdig mod til det. :)

Lenke til kommentar
Når det gjelder dette her. Er det helt umulig å få tall nedover som indikerer hvilken linje det er snakk om?
Ikke umulig, er flere måter å gjøre det på.

Har tenkt på det selv for Vikingboard, men har vel egentlig ikke kommet opp med en løsning som er helt finfin.

Å sette linjenummeret inn for hver linje er uaktuelt siden man da ikke uten videre kan kopiere koden.

Man kan også fyre greiene inn i en tabell med linjenummerne i en celle, og koden i en annen. Det vil vel ikke funke fint om en kodelinje wrappes over flere linjer. Dessuten er det vel også ganske så feil bruk av tabeller.

Det jeg hittil tenker er best, er å lage en ordnet liste av koden, med hver kodelinje som et list item.

<ol>
 <li><?php</li>
 <li>echo 'juppijapp;</li>
 <li>?></li>
</ol>

EDIT: Kom på at jeg forresten ikke vet om det vil funke å merke koden i IE (eller Fx) som jo er glad i å merke alt av elementer. Det funker i alle fall i Opera :p

 

Eventuelt bruke JS for å slenge til linjenummer, og ha en fin liten knapp for å fjerne de.

Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...