Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IE har rett og slett ikke støtte for !important, og det kan man utnytte, hvis man har litt grunnleggende forståelse for hvordan nettlesere leser CSS. Se eksempelet under;

 

margin: 0;
margin: 0 30px;

Her vil den nederste linja gjelde, og den øverste forkastes. Dette gjelder alle nettlesere.

 

margin: 0 !important;
margin: 0 30px;

Her vil den nederste gjelde i IE siden IE ikke har støtte for !important, mens skikkelige nettlesere som FF og Opera vil prioritere den øverste. :)

 

Edit: Greit jeg var treig, men jeg skrev mer utfyllende. :p

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Aha, men vil ikke da plutselig veldig mange vevsider få problemer med at designet ikke fungerer som det skal i IE, om IE får støtte for !important ? :p

 

Forresten så var det veldig likt mellom George Bush og Mr.Berg, men Mr.Berg ga meg et bedre svar, så han vant denne runden... :wee:

 

Er det forresten feil vei å gå å få designet til å virke i IE som det skal først for så å gå over for å tilpasse det for Opera og Firefox?

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Aha, men vil ikke da plutselig veldig mange vevsider få problemer med at designet ikke fungerer som det skal i IE, om IE får støtte for !important ? :p

 

Forresten så var det veldig likt mellom George Bush og Mr.Berg, men Mr.Berg ga meg et bedre svar, så han vant denne runden... :wee:

 

Er det forresten feil vei å gå å få designet til å virke i IE som det skal først for så å gå over for å tilpasse det for Opera og Firefox?

6992402[/snapback]

 

 

Bruk alltid en skikelig nettleser først, for så å fixe IE. Hvis du begynner med IE, må du gjøre veldig mye mer for å få det til å fungere i de andre nettleserne.

 

Er du redd IE skal støtte !important kan du bruke Conditional Comments

Lenke til kommentar
Høstleir og ny telefon, forresten ;)

6991791[/snapback]

Google litt rundt synkronisering av Thunderbird og mobiler..

Jeg fikk det til (selv med kalender-extensionsgreia), men husker ikke navnet på programmet, og har ny HDD i laptopen siden den andre tok kvelden..

 

Edit; www.mobile-master.com var det. :)

Kan forøvrig legge det i bloggen, ikke her. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Hm, jeg som allerede har begynt å tilpasse IE først :hm:

 

Men jeg skal prøve å gå frem på en litt annen måte, jeg har nå en kopi av orginalcss'n også den css'n som nå bli fulgt, jeg tar nå bort alt i CSS og tar så ting inn på nytt for å lære meg litt mer hva som er hva etc. skal også ha et vindu oppe med php-filen. Så ønsk meg lykke til :wee:

Lenke til kommentar

altså, er jo teit å bekymre seg for om IE plutselig en dag begynner å støtte !important. For at de skal støtte det må de nemlig legge litt arbeid i css-tolkningen - og hvis de først bestemmer seg for å fikse !important, så fikser de antakeligvis litt mer også. Ikke at jeg regner med at microsoft kommer til å fikse nettleseren sin med det første... IE6 ble lansert i 2000/2001. Og siden den gang har de egentlig ikke gjort en drit med den (ok, noen endringer skjedde med SP2 for WinXP)...

 

men som sagt, den dagen de har fiksa !important har de sikkert fiksa en del andre ting også, så da skal det i teorien fungere å servere samme css-kode til IE som til FF/Opera

Lenke til kommentar
altså, er jo teit å bekymre seg for om IE plutselig en dag begynner å støtte !important.

6993196[/snapback]

Det var jo ment noe ironisk da ;)

 

Er det globale problemer med Internett i dag eller?

Nettet forsvinner i tide og utide (skjer både her og hos en jeg kjenner som bor et annet sted med annen leverandør), og google har gått utrolig seigt hele dagen.

6993625[/snapback]

Jeg har ikke opplevd noe. Bor i Tønsberg og har Telenor som leverandør.

 

Når det gjaldt det fargegreiene; er det ingen sider som har noe ala dette?:

"Fargevelger fra Photoshop"

6992341[/snapback]

Yahoo HSV Color Picker burde da funke helt fint :)

6993649[/snapback]

Hjerterlig takk for den linken! :thumbup:
Lenke til kommentar
Er det globale problemer med Internett i dag eller?

Nettet forsvinner i tide og utide (skjer både her og hos en jeg kjenner som bor et annet sted med annen leverandør), og google har gått utrolig seigt hele dagen.

6993625[/snapback]

Har sittet på NGT x2, Telenor, Ventelo, Broadnet og Catch-linjer i dag og ikke merket noen problemer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...