Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det var det jeg mente. Hva i huleste snakker den småfulle vestlendingen og kompisen hans om da..?

 

Web2.0 er vel en stilart, de den kopien må vel kunne ses på som en "bearbeidelse" av orgiginalen.. :)

6983126[/snapback]

6984843[/snapback]

Jeg snakker om mye rart.. :mrgreen:

Men var vel heller at noen av Web2.0-sidene ser relativt like ut stilartsmessig, men har for all del ingen peiling her.. :wee:

Lenke til kommentar

Bah, jeg prøver å inkorporere et desgin i et ferdig gallerisystem. Men det blir helt forskjellig i Opera og Firefox sammenlignet med IE. (Ja, tenkte at jeg skulle lage designet ved å sjekke underveis i IE...

 

Hva er det med IE som gjør at det er så tullete og fikse design til og at man nesten garantert får forskjellig fra IE i andre nettlesere, det irriterer meg :hm:

Lenke til kommentar
Hovedårsaken er vel den totalt tåpelige håndteringen av marginer og padding.

6989061[/snapback]

Ja, ok, tenkte meg noe slikt egentlig, for det er håpløst mye margins and padding.

 

Se på forskjellene i nettleserne... Håpløst :wee:

Ble mest stolt når jeg klarte å flytte søkeboksen ned under banneret i stedet for at det var på høyre side av det, ved å dypdykke PHP... ^^

 

Link http://www.orresnei.com/prebentest/galleri...collection&id=2

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Hehe, joda...

 

Men er jo en del småspørsmål egentlig. Men hovedproblemet er dette med posisjonering av ting, og margins, paddings, siden jeg tidligere i dag fikk vite her at IE er litt snål når det kommer til det. Hvordan løser man det? Men jeg skal søke litt rundt her først, det er tross alt sikkert tatt opp titalls ganger før ;)

Lenke til kommentar

Hvordan blir det da?

 

.photos-large {

border-style: solid;

border-color: #778899;

border-width: 1px;

padding: 10px;

margin: 4px;

}

 

For eksempel, skal forandres til?

(tilfeldig valgt kode, om det ikke er noen feil i den som må IEkorrigeres, så bare lat som =P

 

I wish CSS-tag btw... Ueland! Kom deg her din jævel! :p

 

One more thing, ble linket til en nettside hvor man kunne finne farger her en gang, akkurat som i Photoshop. Er tngvindt å bruke PS så hadde vært en fordel med den nettsiden.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Men denne "!important" er den kun til "bruk" for "alle" nettlesere utenom IE, er det en spesiell tag laget spesiellt for Firefox og Opera? Eller må jeg skrive noe ala "!important:opera:firefox;"

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de andre nettleserne i så fall vet at de skal følge !important og ikke IE, slik jeg fikk inntrykk av. Og at de da heller ikke skal følge neste punkt... Anyone explain? :wee:

 

Når det gjaldt det fargegreiene; er det ingen sider som har noe ala dette?:

 

 

Men den jeg hvertfall er tålelig fornøyd med i øyeblikket er http://www.colorschemer.com/online.html

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...