_Paulsen_ Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Takk! El Coronas! Mehikå! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 <homoøl> </homoøl> Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Spamming til evig tid! Lenke til kommentar
rønning Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 sett opp et phpscript som lager et bilde med random tall som må tastes inn, så har du fikset problemet Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Spamboter er veldig flinke til å kjenne igjen CAPCHA-bilder for tiden, så det vil nokk ikke være så enkelt. Et enkelt, logisk spørsmål av typen "er du menneske?" og en avkryssingsboks har utrolig virkning. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva bruker man som regel for å bygge opp websider nå om dagen egentlig? Jeg husker før da jeg var borti web at man brukte iframe, men det fins vell bedre løsninger nå regner jeg med Lenke til kommentar
TSP Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Spamboter er veldig flinke til å kjenne igjen CAPCHA-bilder for tiden, så det vil nokk ikke være så enkelt. Et enkelt, logisk spørsmål av typen "er du menneske?" og en avkryssingsboks har utrolig virkning. 6975357[/snapback] Personlig erfaring? Jeg prøver å finne ut av dette med GD... Jeg skal prøve å gi dere et eksempel på hva jeg ønsker skal skje automatisk. Planen er at dette: skal legge seg oppå et kopiert bilde av orginalen når bilder blir lastet opp. Så skal det skape en egen filending. /avatar.gif er da orginalen /avatar-taken.gif er da kopien Det er egentlig samma på hvilken måte det skjer, bare man kommer fram til ønsket sluttresulatat Hm, kanskje jeg egentlig burde starte egen tråd om dette... ^^ Oi... dette er attpåtil feilposet. Endret 1. oktober 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva bruker man som regel for å bygge opp websider nå om dagen egentlig? Jeg husker før da jeg var borti web at man brukte iframe, men det fins vell bedre løsninger nå regner jeg med 6975500[/snapback] Ja, det gjør det. Man bruker elementer som er riktige for sammenhengen, altså et listeelement for en liste, h* for overskrift, p for avsnitt, definisjonslister hvor det er naturlig, etc. Disse gis så et utseende med CSS. Dersom man trenger flere elementer enn de som kommer naturlig, bruker man div- eller span-elementer. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hva bruker man som regel for å bygge opp websider nå om dagen egentlig? Jeg husker før da jeg var borti web at man brukte iframe, men det fins vell bedre løsninger nå regner jeg med 6975500[/snapback] Ja, det gjør det. Man bruker elementer som er riktige for sammenhengen, altså et listeelement for en liste, h* for overskrift, p for avsnitt, definisjonslister hvor det er naturlig, etc. Disse gis så et utseende med CSS. Dersom man trenger flere elementer enn de som kommer naturlig, bruker man div- eller span-elementer. 6975548[/snapback] Fins det no side eller guide jeg kan lære om dette? Lenke til kommentar
rønning Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 http://www.htmldog.com Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Noen som vet om noen sider som har oversikt over webdesign sider? Nå ligger den handbook sida nede.. Endret 1. oktober 2006 av webby1 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hvordan får jeg et bakgrunnsbilde til å repetere seg horisontalt, men ikke loddrett? Det første jeg kunne komme på var noe sånt: body { background: url(images/bg.png) repeat-y 0 repeat-x 100%; } Men det fungerer ikke i det hele tatt. Noen som har noen gode ideer? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Enten har du no-repeat, repeat-x eller repeat-y. Du kan ikke si at du vil repetere to ganger nedover, eller 5 ganger bortover. En av verdiene - og ferdig med det. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Enten har du no-repeat, repeat-x eller repeat-y. Du kan ikke si at du vil repetere to ganger nedover, eller 5 ganger bortover. En av verdiene - og ferdig med det. 6976310[/snapback] Med andre ord fungerer det med background: url(images/bg.png) repeat-x;. Flott, takker. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Bare hyggelig;) Tallverdiene du tok med kan brukes til å posisjonere bakgrunnen. Kanskje du blandet med det. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Hei Noen som vet hvordan jeg burde sette opp denne formen? Jeg vil ha det bent og har lagt det i en <ul> som har en bredde på 300px; Jeg tenkte at det var nok å sette float: left; på <li> elementene og float: right; på <input> elementene men da ble det helt rotete, slik som på bildet: Link til CSS Lenke til kommentar
rønning Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Bruk label: <label for="fornavn">Fornavn</label><input type="text" name="fornavn"> så kan du style det som du vil i css, et tips er å sette width på alle label, så får du input-boksene like under hverandre. husk å sette clear: left; på label Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 (endret) Du har et eget element for teksten som hører til input-feltene, hvis det var det du mente; <label for="samme-som-input-id-så-fungerer-label-som-link-til-input-feltet"> Så bare floater du hit og dit, setter bredde så de har plass i bredden ved siden av hverandre osv. Edit: Æsj da, rønning. Endret 1. oktober 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Ok, takk for kjapt svar Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 1. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2006 Ny look på siden til Jason Santa Maria Bare han greier å levere bra innhold nå da, har vært på grensen til å fjerne han fra feedlisten min med alle reise-innleggene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå