Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spamboter er veldig flinke til å kjenne igjen CAPCHA-bilder for tiden, så det vil nokk ikke være så enkelt. Et enkelt, logisk spørsmål av typen "er du menneske?" og en avkryssingsboks har utrolig virkning.

6975357[/snapback]

Personlig erfaring?

 

Jeg prøver å finne ut av dette med GD...

Jeg skal prøve å gi dere et eksempel på hva jeg ønsker skal skje automatisk.

 

 

Planen er at dette:

skal legge seg oppå et kopiert bilde av orginalen når bilder blir lastet opp.

 

Så skal det skape en egen filending.

/avatar.gif er da orginalen

/avatar-taken.gif er da kopien

Det er egentlig samma på hvilken måte det skjer, bare man kommer fram til ønsket sluttresulatat :wee::p

 

Hm, kanskje jeg egentlig burde starte egen tråd om dette... ^^ Oi... dette er attpåtil feilposet.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Hva bruker man som regel for å bygge opp websider nå om dagen egentlig? Jeg husker før da jeg var borti web at man brukte iframe, men det fins vell bedre løsninger nå regner jeg med :p

6975500[/snapback]

Ja, det gjør det. :) Man bruker elementer som er riktige for sammenhengen, altså et listeelement for en liste, h* for overskrift, p for avsnitt, definisjonslister hvor det er naturlig, etc. Disse gis så et utseende med CSS. Dersom man trenger flere elementer enn de som kommer naturlig, bruker man div- eller span-elementer.

Lenke til kommentar
Hva bruker man som regel for å bygge opp websider nå om dagen egentlig? Jeg husker før da jeg var borti web at man brukte iframe, men det fins vell bedre løsninger nå regner jeg med :p

6975500[/snapback]

Ja, det gjør det. :) Man bruker elementer som er riktige for sammenhengen, altså et listeelement for en liste, h* for overskrift, p for avsnitt, definisjonslister hvor det er naturlig, etc. Disse gis så et utseende med CSS. Dersom man trenger flere elementer enn de som kommer naturlig, bruker man div- eller span-elementer.

6975548[/snapback]

 

Fins det no side eller guide jeg kan lære om dette? :)

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg et bakgrunnsbilde til å repetere seg horisontalt, men ikke loddrett? Det første jeg kunne komme på var noe sånt:

 

body {
background: url(images/bg.png) repeat-y 0 repeat-x 100%;
}

 

Men det fungerer ikke i det hele tatt. Noen som har noen gode ideer? :)

Lenke til kommentar

Du har et eget element for teksten som hører til input-feltene, hvis det var det du mente; <label for="samme-som-input-id-så-fungerer-label-som-link-til-input-feltet">

 

Så bare floater du hit og dit, setter bredde så de har plass i bredden ved siden av hverandre osv.

 

Edit: Æsj da, rønning. :p

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...