Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Word. MPC is the shit.

@Berg: Du som selv bruker winamp pga. at den er så lightweight, burde jo skjønne det. Den tar mye mindre ressurser enn VLC, fordi den ikke prossesserer on-the-fly, men med codecs. Dessuten er den veldig justerbar. Skal bare se video jeg, og det greier den utrolig bra.

 

mpc.jpg

Endret av George Bush
Lenke til kommentar
Visual Refresh: Firefox 2's theme and user interface have been updated to improve usability without altering the familiarity of the browsing experience. For instance, toolbar buttons now glow when you hover over them. We will continue to improve the look and feel throughout the release candidate process.

Vet ikke helt om jeg liker dette i Opera, blir spennende å se hvordan dette blir i FF.

 

Improved tabbed browsing: By default, Firefox will open links in new tabs instead of new windows, and each tab will now have a close tab button. Power users who open more tabs than can fit in a single window will see arrows on the left and right side of the tab strip that let them scroll back and forth between their tabs. The History menu will keep a list of recently closed tabs, and a shortcut lets users quickly re-open an accidentally closed tab.
På tide det ble default det å tvinge nytt-vindu-linker til å åpne i nye tabber (i det nyeste vinduet, håper jeg), men jeg liker ikke lukkeknapp på hver tab. Dette med power users og scrolling på tab-baren er etterlengtet. Til slutt var det på tida at reopen tabs ble innebygd.

 

Resuming your browsing session: The Session Restore feature restores windows, tabs, text typed in forms, and in-progress downloads from the last user session. It will be activated automatically when installing an application update or extension, and users will be asked if they want to resume their previous session after a system crash.
Bra at dette også bygges inn.

 

Improved Add-ons manager: The new Add-ons manager improves the user interface for managing extensions and themes, combining them both in a single tool.
Høres søtt ut.

 

New Windows installer: Based on Nullsoft Scriptable Install System, the new Windows installer resolves many long-standing issues.
Hva betyr dette sånn i praksis? Får type Winamp-installer? Hvilke problemer har vært kjente før?

 

Edit@Georgieboy: Godt mulig, men en codec er bare et sett med regler for hvordan spille av forskjellige formater, så uansett hvordan det blir benyttes jo codec på en eller annen måte.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar
Legg nå ikke skylden på de som bruker et fornuftig operativsystem her!

6955760[/snapback]

Faktum er at den gjengse Windows-bruker knatp vet hva en URL er, mens en god del *nix-bruekre har lært seg moteeordet URI, og bruker det uten helt å skjønne betydningen :)

 

Ikke at jeg forsøker å trekke alle under èn kam eller noe :wee:

Lenke til kommentar
Trodde VLC prossesserte on-the-fly jeg?

6958561[/snapback]

 

Codecs er hjelpemiddelet avspilleren bruker til å prosessere "on-the-fly". Avspilleren prosesserer ikke videoen/lyden på forhånd (selv om den som regel har en liten buffer). :)

 

 

Og ja, VLC har codecs, ellers ville den ha støttet ufrie formater out-of-the-box i Ubuntu, uten at en måtte installere w32codecs-pakken. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...