Haraldson Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Aftenposten er nok den beste norske nettavisen, men innholdet kan til tider bli noe Oslo-sentrisk... Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 @PT: Det er ikke bare 'to karer', det er Kevin Rose, som eier Digg. Også er det Alex, som har drevet med litt programmer før. Er klar over det Ser på det en gang i blant faktisk. KR blir jo behandlet som en gud, noe som er en tanke sykt. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Bush er bæsj: Har du kommet noe lengre på Aftenposten-designet ditt? Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 PT: Hvorfor bestemte du deg egentlig for å omdesigne Aftenposten. Det er jo VG som trenger en forandring? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 PT != George Bush, JonT. Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Haha, det finnes noen som tror jeg kan designe Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Bare noen få - vi andre vet bedre. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Det må ha vært dagens. Ingen som egentlig vet hva PT gjør her i kafeen, men føler ikke vi kan kaste han ut... Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 PT har operalink i signaturen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 I see your point, rødøye. KAST HAN UT! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Stemmer, også vikingboard da.. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Haw haw, status på Aftenposten-redesignet er som følger; PT designer den øvredelen, jeg godkjenner - og han får bruke siden min i oppgaven sin Lenke til kommentar
PT Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Bare noen få - vi andre vet bedre.Inkludert meg. I see your point, rødøye. KAST HAN UT! Pøh, jeg har flere poster enn deg i kaféen, så STFU Menne altså, kaféen er ikke bare design, men også kodingen, noe jeg vil påstå at jeg er temmelig flink med. Haw haw, status på Aftenposten-redesignet er som følger; PT designer den øvredelen, jeg godkjenner - og han får bruke siden min i oppgaven sin Siden vi nå har slått fast at jeg ikke er noen designer, kommer vel den planen til å gå rett i dass Endret 27. september 2006 av PT Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Hyr en polakk, hva som helst, så lenge jeg slipper å tenke på det Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 http://www.thinkvitamin.com/features/design/looking-at-type Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Nå må vi ikke glemme at en perfekt formet URI skal ha et punktom på slutten av domenet også: http://www.vg.no./nyheter/ 6953334[/snapback] Vil gjerne se en god grunn for det. Leste nettopp RFC'en, og står ikke nevnt noenting om det der. EDIT: Fant et sted i RFCen hvor de nevnte det, og det var i avsnittet hvor de forklarer hvordan en nettleser bør gå frem for å fjerne ./ og ../ på uønskede steder Endret 27. september 2006 av jorgis Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 @Jesper: Fin artikkel Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. september 2006 Rapporter Del Skrevet 27. september 2006 Var den det, gadd ikke lese jeg. Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 Nå må vi ikke glemme at en perfekt formet URI skal ha et punktom på slutten av domenet også: http://www.vg.no./nyheter/ 6953334[/snapback] Vil gjerne se en god grunn for det. Leste nettopp RFC'en, og står ikke nevnt noenting om det der. EDIT: Fant et sted i RFCen hvor de nevnte det, og det var i avsnittet hvor de forklarer hvordan en nettleser bør gå frem for å fjerne ./ og ../ på uønskede steder 6954831[/snapback] Joa, det stemmer det. Toppnivået/toppdomenet på en URI er . så jobber man seg derfra og nedover. Heldigvis er det en viss forskjell på en URI og en URL, som brukes i nettlesere Topp-punktumet er vl egentlig bare i praktisk bruk i DNS så vidt jeg kan huske. Det er mange som datt av lasset da vi begynte med det husker jeg NITH-ere gled dere til sossebarna som er på skolen bare fordi den er dyrest skal prøve å forstå dette. Det er rart at et lite punktum skal lage så mye krøll Husk at en URI skal leses fra høyre - spesielt i DNS-sammenheng! Anyhow; det skal ikke være noe toppdomenestruktur på en URL, og det er URL-en som hører hjemme i nettlesern, selv om en rekke *nix-mennesker tror de er kule som sier URI og ikke URL. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 28. september 2006 Rapporter Del Skrevet 28. september 2006 Legg nå ikke skylden på de som bruker et fornuftig operativsystem her! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå