Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare noen få - vi andre vet bedre.
Inkludert meg.

 

I see your point, rødøye. KAST HAN UT!

:tease:

Pøh, jeg har flere poster enn deg i kaféen, så STFU :p

 

Menne altså, kaféen er ikke bare design, men også kodingen, noe jeg vil påstå at jeg er temmelig flink med.

 

Haw haw, status på Aftenposten-redesignet er som følger; PT designer den øvredelen, jeg godkjenner - og han får bruke siden min i oppgaven sin ;)
Siden vi nå har slått fast at jeg ikke er noen designer, kommer vel den planen til å gå rett i dass :p Endret av PT
Lenke til kommentar
Nå må vi ikke glemme at en perfekt formet URI skal ha et punktom på slutten av domenet også:

 

http://www.vg.no./nyheter/

6953334[/snapback]

 

Vil gjerne se en god grunn for det. Leste nettopp RFC'en, og står ikke nevnt noenting om det der. :)

 

EDIT: Fant et sted i RFCen hvor de nevnte det, og det var i avsnittet hvor de forklarer hvordan en nettleser bør gå frem for å fjerne ./ og ../ på uønskede steder ;)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Nå må vi ikke glemme at en perfekt formet URI skal ha et punktom på slutten av domenet også:

 

http://www.vg.no./nyheter/

6953334[/snapback]

 

Vil gjerne se en god grunn for det. Leste nettopp RFC'en, og står ikke nevnt noenting om det der. :)

 

EDIT: Fant et sted i RFCen hvor de nevnte det, og det var i avsnittet hvor de forklarer hvordan en nettleser bør gå frem for å fjerne ./ og ../ på uønskede steder ;)

6954831[/snapback]

Joa, det stemmer det. Toppnivået/toppdomenet på en URI er . så jobber man seg derfra og nedover. Heldigvis er det en viss forskjell på en URI og en URL, som brukes i nettlesere ;)

 

Topp-punktumet er vl egentlig bare i praktisk bruk i DNS så vidt jeg kan huske. Det er mange som datt av lasset da vi begynte med det husker jeg :p NITH-ere gled dere til sossebarna som er på skolen bare fordi den er dyrest skal prøve å forstå dette. Det er rart at et lite punktum skal lage så mye krøll :) Husk at en URI skal leses fra høyre - spesielt i DNS-sammenheng!

 

Anyhow; det skal ikke være noe toppdomenestruktur på en URL, og det er URL-en som hører hjemme i nettlesern, selv om en rekke *nix-mennesker tror de er kule som sier URI og ikke URL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...