dan1el Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Bare jeg som aldri helt har skjønt poenget med digg? Liksom ikke forstått "what all the hype is about"... 6950195[/snapback] Er ikke så lett å forstå det om man går inn der i dag, men tidligere var det en fin "samling" av nettjuveler. Nå er det bare dritt der. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Så slipper du å lete fram til ting selv, Jesper. Diggnation er herlig morsomt, eller hva, Robbie? @PT: Det er ikke bare 'to karer', det er Kevin Rose, som eier Digg. Også er det Alex, som har drevet med litt programmer før. Endret 27. september 2006 av George Bush Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Følger du ikke med på Web 2.0 tjenestene, Jesper? Digg.com er egentlig en veldig genial tjeneste. Brukerne sender inn linker og brukerne stemmer fram de beste linkene. Demokratisk valgte nyheter med andre ord. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Noen som kan se hvorfor menyen ikke vises korrekt i IE? http://vitamvitamus.com/ Ikke si "Det er IE, hva hadde du forventet", siden jeg er sikker på at dette kan løses. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Begynn med å sette 0 margin og padding på alt ihvertfall. * { margin: 0; padding: 0; } Er helt sikkert IE sin mesterlige måte å tolke padding og margin som ødelegger. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nå blir jo all annen margin borte. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Ja, så hvis du trenger margin eller padding noen plasser så setter du det i cssen på de elementene som skal ha det. De fleste nettlesere har sin egen tolking av "default" margin og padding. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nei - bare all margin som ikke er angitt. Marginer du ikke har angitt kan ha forskjellig standardverdi fra browser til browser. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hm, leste ett sted i dag at URLer uten / på slutten skaper to forespørsler til webhotellet, isteden for en, noen som kan bekrefte/avbekrefte? Altså: www.vg.no/nyheter = to forespørsler www.vg.no/nyheter/ = en forespørsel ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Det er vel sånn det er, ja. Adressen er egentlig med / på slutten, men serverne rundt omkring er så snille at dem skjønner adresser uten. Akkurat det at serverne aksepterer adresser uten / resulterer jo i mer tenking. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Merker ikke noe med Live HTTP Headers. @PT (for noen sider tilbake): Greide hele jeg Fikk litt hjelp av de 546 kommentarene på Digg Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Hm, leste ett sted i dag at URLer uten / på slutten skaper to forespørsler til webhotellet, isteden for en, noen som kan bekrefte/avbekrefte? Altså: www.vg.no/nyheter = to forespørsler www.vg.no/nyheter/ = en forespørsel ? 6952339[/snapback] www.vg.no/nyheter er i utgangspunktet en peker til filen/ressursen nyheter, mens www.vg.no/nyheter/ er en forespørsel etter index-filen i mappen nyheter. Det vil ikke føre til to forespørsler, men webserveren vil måtte sjekke begge plasser for å finne ut hvor du egentlig vil. Om filen www.vg.no/nyheter hadde eksistert, ville du ikke kommet til /nyheter/, der du egentlig hadde lyst til å gå. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Nå må vi ikke glemme at en perfekt formet URI skal ha et punktom på slutten av domenet også: http://www.vg.no./nyheter/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 (endret) Var ukjent for min del... Mer interessant er hva som har skjedd med VG Endret 27. september 2006 av Mr.Berg Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Var ukjent for min del... Mer interessant er hva som har skjedd med VG 6953422[/snapback] Den er blitt enda styggere! Ikke verst! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Jepp, det står respekt av å gjøre noe så dårlig og stygt som VG nett enda styggere, kudos. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Dere snakker om bakgrunnsfargen/reklamen, I presume? Syns faktisk VG ser vesentlig bedre ut med masse luft (reklamene blir naturligvis adblocket) rundt selve siden Bedre enn å trøkke dritet så langt opp i venstre hjørne at man må justere skjermen. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Noen som har noe mer tips til endringer av den nye siden min før jeg hakker den opp og koder ferdig? https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=637009&st=0 Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Bare jeg som tenkte vg.no og vg.no/nyheter/ var det samme, glem det. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 27. september 2006 Del Skrevet 27. september 2006 Selv syns jeg VG ikke er noe særlig uansett hvordan det hadde sett ut. Content is king, og Aftenposten har kronen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå