mikk- Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Mikka: Gi meg noen store alfanumeriske tall, så snakker vi. Små er søppel. Poenget er jo at man skal kunne regne med HEX, det blir noe annet enn å ramse opp fra 0 til F. 6922221[/snapback] Bruk calc.exe Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Mikka: Gi meg noen store alfanumeriske tall, så snakker vi. Små er søppel. Poenget er jo at man skal kunne regne med HEX, det blir noe annet enn å ramse opp fra 0 til F. 6922221[/snapback] Bruk calc.exe 6923856[/snapback] gnome-calculator EDIT: 900 Endret 23. september 2006 av Judofyr Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Joda, Berg #2 (), men du sparer jo ikke mye tid på å bytte til kalkulatoren og veksle mellom desimal- og HEX-visning hele tida... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Neida, nummer tre, men så er det heller ikke ofte man trenger å regne med hex når man snakker om farger Skal du for eksempel justere 10 hakk ned, bare trekker du fra 10. Skal ikke så mye til for å regne seg fram til at F5 hex - 10 desimaler = EB. (husk å telle med 0). Si ifra hvis noen trenger et top-of-the-line russe-CMS/communitysystem, forresten. Står ikke igjen så veeeeldig mye nå.. Bare finpuss og bildegalleriet. Og litt til, kanskje en poll-modul. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Noe sånt skulle jeg ha hatt å leike meg med i fjor, istedenfor ble det massiv modifisering av WP. Funka for så vidt fint. Så bra ut det du har gjort der. Hilsen Berg #1. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Berg #2: Har du laget det helt fra scrath? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 (endret) Jepsi pepsi. Dere kan forresten sjekke demoen: russ.palmekraft.net. Brukernavn/passord: testbruker/123 Hilsen Berg v2.0, den oppgraderte versjonen. Endret 23. september 2006 av Mikael Berg Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Stilrent og pent....meget bra utført... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Finfint det, Berg #2 - ser ut som eit solid CMS igrunn Har du laga ei form for template-løysing på det, eller er alt "hardkoda" for visning? Kom heim frå vår andre øvelse i går - den var eit helvete. Veldig helvete. Det å gå langt og gjere masse hardt fysisk arbeid i full utrustning på slutten av ei veke med lite mat og søvn er ...tungt. Oppdatering kjem på herlig.net etterkvart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 SubSys er uaktuelt pga. pris vs. lagringsplass, da kan jeg like gjerne forlenge hos STW.SirCon har jo fine sider (hvor ble det av Simon?), men det var noe dyrt der også? 6923669[/snapback] Kvalitet fremfor kvantitet, spør du meg! Om webhotell i USA er akutelt så er jeg fornøyd med Medaitemple.net Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Takk Er et litt primitivt templatesystem ved at alt inkluderes i index.php. Deretter er innholdet delt opp i moduler. Det er dermed ikke vanskelig å endre hvor i koden modulene kommer. HTMLen fra modulene er dog "hardkodet", men om man skulle ha behov for å endre denne, vil vel ikke dette være noe veldig stort problem. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ser bra ut, synd det er mange år siden jeg var russ PSData: * TRANGT! * HTML 4.01 * Har faktisk vertikal scroll hos meg(Bruker Opera sidebar) Bedre, men forbedringspotensialet er stort til og med kun ifra et brukervennlighets perspektiv. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Vertikal scroll har aldri vært negativt, orsus Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Synes psdata ble for boksete. Det er en teit misforståelse at alt må bokses inne, visuelt sett. Whitespace ftw. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Vertikal scroll har aldri vært negativt, orsus 6925100[/snapback] Sliten etter jobb OK?! Horisontal var det jeg ville påengtere selvfølgelig... Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 orsus: Skjermoppløsning 1280x1024 med den sidebaren i Opera, da? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 orsus: Skjermoppløsning 1280x1024 med den sidebaren i Opera, da? 6925583[/snapback] Tada! (fortsette med min lille javaservlet...) Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Mikael: Har du skrevet alt fra skrach, eller har du brukt litt open-source kode fra andre prosjekter? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Ah denne er handy; http://www.squarefree.com/htmledit/ Realtime HTML editor Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. september 2006 Del Skrevet 23. september 2006 Har kopiert en bbcode-funksjon, også bruker jeg tiny_mce til å skrive nyheter (kun for priviligerte brukere) og datepicker for å velge dato når man lager ny kalenderhendelse (også kun for priviligerte brukere). Ellers er alt pretty much fra scratch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå