Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, da skjønner jeg.

 

Hvorfor ble Vikingboard egentlig utviklet, var er det som er så spesielt med det? Så vidt jeg vet finnes det gode alternativer.

6919502[/snapback]

 

Ytelse og utvidelsesmuligheter. Hittil har vi fokusert mest på det første, noe som har gitt utslag i at vi yter bedre enn alle andre fora vi har støtt på, men med 0.2 og utover begynner vi å gjøre ting mer modularisert og utvidbart. :)

 

 

0.1.1 er vel strengt tatt ikke noen alfa/beta

6915232[/snapback]

Ok, er vant til at alle 0.x versjoner er beta versjoner.

 

EDIT: Når kommer v0.2 foresten?

6915275[/snapback]

Ja, står det 0.x så er det pr definisjon en gresk versjon (alfa, beta, gamma, etc)

6917671[/snapback]

 

Pøh. Gidder liksom ikke kjøre MS-style på versjonsnumre (1.0, 2.0, 2003, 2007, 10, 15 osv.).

 

Commercial software developers often start at version 1 for the first release of a program and increment the major version number with each rewrite, meaning that a program can reach version 3 within a few months of development, before it's even considered stable or reliable.

 

In contrast to this, the Free Software community tends to use version 1.0 as a major milestone, indicating that the software is "complete", that it has all major features, and is considered reliable enough for general release.

 

In this scheme, the version number slowly approaches 1.0 as more and more bugs are fixed in preparation for the 1.0 release. For example, Firefox released version 0.9, 0.95, and 0.995 as they prepared a "finished" version that would be called Firefox 1.0

 

Så, Vikingboard 0.1 er stabil og grei, men har ikke alle features som trengs for å ha en "ferdig" løsning, og når så skjer, kaller vi slippet for 1.0. Alfa/beta er tidlige, ustabile versjoner, og trenger ikke være god nok for vanlig bruk, men 0.1.1 er mer enn stabil nok for daglig bruk. :)

6919436[/snapback]

Det er faktisk FEIL. Wikipedia er ikke bestandig korrekt, og når du kommer deg på en skole og lærer deg systemutvikling lærer du at 0.x betyr uferdig og at normal praksis er å kalle versjonen gresk. Om du synes beta er for umodent så kaller du det gamma eller videre.

6919562[/snapback]

 

Men husk da at "uferdig" ikke medfører ustabil, og at uferdig ikke medfører mangelfulle features. :)

 

Dessuten kaller dere neste versjon nr. 2 på wiki.vikingboard.com, så dere gjør folk litt confused.

6919596[/snapback]

 

Jeg blir confused av at du har lest på en wiki som ikke eksisterer... :s

Lenke til kommentar
Er ikke dette en Wiki kanskje? Det ser i hvert fall ut som en.
Dessuten kaller dere neste versjon nr. 2 på wiki.vikingboard.com, så dere gjør folk litt confused.

6919596[/snapback]

wiki.vikingboard.com vs. dev.vikingboard.com/wiki ;)

 

Men hvorfor står det v0.3 osv. helt opp til 0.9 vis dere mener v0.2 vil være god nok til å kalles v1.0

6919881[/snapback]

Så, Vikingboard 0.1 er stabil og grei, men har ikke alle features som trengs for å ha en "ferdig" løsning, og når så skjer, kaller vi slippet for 1.0. Alfa/beta er tidlige, ustabile versjoner, og trenger ikke være god nok for vanlig bruk, men 0.1.1 er mer enn stabil nok for daglig bruk. :)

6919436[/snapback]

Lenke til kommentar

OK folkens, faktura fra STW har kommet, og jeg vurderer sterkt å si opp undeclined.net og f.eks. regge haraldsonberg.net. Noen som har forslag til bedre og muligens billigere hoster enn STW? Er ikke akkurat oppdatert i den verdenen nå.

 

(Jeje, neitakk, nå spør jeg om webhoteller her i kafeen, alle kan sikkert bare snakke om hva de vil her inne. :wee:)

Lenke til kommentar
Wow, klokka har passert midnatt på en fredagskveld, og orsus skriver noe som tilsynelatende ikke er en fyllepost :)

6919713[/snapback]

Skal jobbe idag vet du. :thumbup:

 

Slo meg etter at jeg la meg at de to måtene å markere dato/tid på brukes i forskjellige sammenhenger.

 

Noen som leser Alertbox?

Har HCI på skolen, og må si han sier mye bra. Mye man vet, men også mye bra.

Lenke til kommentar
OK folkens, faktura fra STW har kommet, og jeg vurderer sterkt å si opp undeclined.net og f.eks. regge haraldsonberg.net. Noen som har forslag til bedre og muligens billigere hoster enn STW? Er ikke akkurat oppdatert i den verdenen nå.

 

(Jeje, neitakk, nå spør jeg om webhoteller her i kafeen, alle kan sikkert bare snakke om hva de vil her inne. :wee:)

6920378[/snapback]

Aldri hatt noe pes med one.com (tidligere b-one) ut over at de hoster fra Danmark (Velje tipper jeg).

Lenke til kommentar
Så vidt du vet? Når har vi noen gang sagt at 0.2 = 1.0?

 

Argh, bare drit i det. 0.2 er ikke 1.0. 1.0 slippes når vi føler Vikingboard er et komplett produkt.

6919984[/snapback]

Kanskje ikke direkte. Men jeg har ihvert fall fått et inntrykk av de gjennom hva dere har antydet og pga. feature listen på Wikien (eller hva nå dere kaller den).

 

Men jeg tror egentlig ikke folk bryr seg så mye. Denne diskusjonen har uansett blitt alt for meningsløs. ;)

Lenke til kommentar

JonT: Sånn blir det når du spør meningsløse spørsmål basert på ting du tror du vet.

 

enden: Var innom one.com i går, og jeg trenger tross alt ikke noe bedre enn det minste alternativet, og da slipper jeg unna med 320,- på ett år. Vil si det er ganske billig. Men, hva med kontrollpanel og sånt? Var det one.com vs. kontrollpanel det var spørsmål om for noen sider siden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...