Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Tor:

Styrer så smått på med årets særemne, og siden jeg har valgt noe sånt som "Norske nettaviser" passer det jo bra med Aftenposten-saken din. Så du har ikke noe annet valg enn å bli ferdig innen en gang i november/desember slik at jeg kan bruke siden som et aldri så lite eksempel

Da får du se å komme med innspill til toppen av siden, ser ikke ut som jeg greier å se hvordan den burde være.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Masa :p

Nei, ble bare så frustrert av at jeg ikke kom på hvordan toppen skulle være - så jeg druknet sorgene mine i Halflife 2: Team Death Match, og så på litt tv-serier.

6915995[/snapback]

Har du tid til slik også, etter jeg startet å jobbe så har jeg ikke hatt tid til å gjøre noe serlig webdesign, litt trist egentlig.

 

Får kanskje fri til å gjøre det jeg selv vil 2 timer hver kveld og da er det ofte andre ting enn å sitte foran pcen jeg gjør ^^

Lenke til kommentar

rønning: Noen små punkter jeg vil kommentere angående designet;

  • Sitatboksen til høyre kunne med fordel bare ha brukt ett, litt større hermetegn som dekorasjon, enten til høyre eller venstre for teksten. Hermetegnet er litt for tydelig (kontrast i forhold til bakgrunnen) til at det passer å ha teksten oppå, IMHO
  • Norges Skiforbund-logoen (den hvite firkanten) ser malplassert ut, som om du ha den med men er veldig usikker på hvor den skal være, så har du bare plassert den der.
  • Det gjorde seg med en smalere side, og to saker i bredden fungerer greit. Det jeg er litt spent på, er hvordan du gjør det nedover, etter disse to sakene.
  • Testa så smått med live CSS her nå, tror det kunne vært kos med #6699CC på sidebaren din, slik at den på en måte blir en fortsettelse av den horisontale streken under menyen - bare et forslag :)

HTML-en ser grei ut, men én ting - til visuelle elementer, slik som headeren på din side, pleier man å bruke image replacement på en overskrift, aller helst en h1 - ikke et bilde rett i koden, da det ikke har noen funksjon utover det visuelle.

 

Bra jobba :)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

  • Skal jobbe litt med sitat-boksen.
  • NSF logoen er bare noe som MÅ være med, og helt riktig, jeg har ikke peil på hvor den kan være. Tips?
  • Når det kommer flere nyheter kommer den en ny horisontal strek som er 100% bredde slik som den over de to som er der nå.
  • sidebaren MÅ ha den fargen da de jeg lager siden for krever at fargene i NM-logoen SKAL gå igjen en eller annen plass på siden
  • Headeren ER image-replacement. Det bilde som ligger der er for utskriftsvennlig versjon (hidden når du viser vanlig side)
  • Kom gjerne med forslag til farge på "publisert" teksten, vil at den skal skille seg _litt_ ut

Endret av rønning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...