Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flash bør ikke brukes av den enkle grunn at ikke alle ønsker å kjøre flash i nettleseren.

6909372[/snapback]

Ola Nordmann aner ikke hva Flash er, og hvorvidt han ønsker eller ikke å kjøre det i nettleseren har han absolutt INGEN formening what so ever om. :)

 

Om man finner ut at målgruppen er personer som har Flash, og formålet med siden har stor nytte av Flash, hvor er da problemet med å benytte Flash..? Å totalt ekskludere Flash fra web bare fordi noen overkompente mennesker innenfor web mener det er dårlig fordi de f.eks kjører et operativsystem som ikke har støtte for nyeste Flash-versjon, blir i mine øyne alt for dumt. Flash er nyttig til sitt bruk.

Greit å tenke tilgjengelighet, men det får være måte på hvor langt noen her inne bør tenke. :)

 

Uansett, ta for eksempel den Statoil-siden Mr-Berg linket til litt tidligere, jeg har store problemer med å finne en alternativ måte å få frem den samme informasjonen på, uten å bruke kjedelig tekst og bilde. :)

Den filmen er et flott eksempel på hvordan en Flashanimasjon kan få frem budskap på en fin og ikke overdreven måte (og jeg tipper de fleste som besøker denne siden av egen vilje (de som er på jakt etter produktet de reklamerer for eller vil lære mer om det) har Flash installert, evt innstallerer det der og da).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...