Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Jeg har et element med width på 100px og height på 16px. Hvis teksten er lengre enn 100px begynner den å utvide seg nedover. Hvordan får man den til heller å gå "bortover"?

6875385[/snapback]

 

Hvis du har satt width: 100px; så må det vel et bredere blokkelement til for å presse bredden. Det du kan gjøre er å sette min-width: 100px; Da tror jeg at tekst skal kunne gjøre det samme.

 

Ikke helt sikker, men kanskje verdt et forsøk? Mener å huske at min-width funker dårlig i IE, dog.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser at folk som bruker Wordpress har /2006/09/16/test som URL istedenfor /index.php/2006/09/16/test som jeg har nå.

Hvordan får dere til å fjerne index.php/ ?

 

EDIT: Vet man kan forandre URLen i Admin panelet. Men når jeg forandrer andressen til /2006/09/16 funker ikke linkene.

6875305[/snapback]

Fjerne "index.php" fra Wordpress adress (URI) og Blog adress (URI) i options > general. :) Skulle jeg tro.

Lenke til kommentar

Rønning: NM-logoen i headeren ser ut som den er blitt lagret i for lav JPEG-kvalitet. Logoene til høyre så litt malplassert ut, og skiløperen har en shadow/glow (ellerno) som jeg synes passer veldig dårlig inn. Bakgrunnsbildet er heller ikke av topp kvalitet, kunne nok ha vært en god del bedre teknisk sett. Ikke noe galt med motivet, men det ser ut til å være tatt med et litt billig kamera eller være digitalt forstørret.

 

Angående selve designet, så synes jeg skrifta med fordel kunne vært større. Dette gjør den enklere å lese både på grunn av størrelsen, og ved at antall tegn per linje blir mindre. Det er sagt at den optimale linjebredden er på 80 tegn - her er den på nesten det dobbelte.

 

Du kunne kanskje tenkt litt mer på samsvarende marginer, dvs at ting er plassert på linje. For eksempel kunne menyen vært flyttet mot høyre, slik at den matcher marginen til logoen. Det samme gjelder innholdet.

 

En fin, blå bakgrunn kunne ha krydret sida litt. :) Se eventuelt denne tutorialen jeg har laget.

 

Blir bra, dette. :)

Lenke til kommentar

Som sagt, logoen er helt uferdig...den jobbes med enda, så det er bare midlertidig for å få en følelse av hvordan det ser ut..

Har endret skriftstørrelsen litt nå, burde det fortsatt være større?? min egen pc er for tiden på service, så jeg sitter på en pc med lav oppløsning, så ser ikke helt problemene på denne pcn..

Fikset litt på margins, så bedre ut allerede :) takker for tilbakemelding

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg den fysiske forsjkjellen mellooom uri og ein slik url? Henrik får ikke lov å svare, dett er bare gfeigt.

Jenterur er forresten rare dyr, ske dyr og hærlige duyr!

Nattinattinatt

6878676[/snapback]

Jeg vil i aller høyeste grad påstå at det bildet er av hittil ukjent kablier. Det du nettopp la for dagen, fremstår her og nå som et kyss fra sokrates -- som et rop fra den andre siden.

Lenke til kommentar

Og det sier du orsus? Kan ikke si jeg skjønte noe mer av innlegget ditt.. :p

 

Edit: Ny screencast fra Dustin Diaz. Tar for seg en litt mer avansert web service enn i episode to, med en litt mer OO approach. Jeg syntes i hvertfall den var veldig nyttig, skal bruke en del av det på nmuf.net for noe kontaktskjema-greier, tror jeg..

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Eirik: Hører på Dustin Diaz sin podcast, er vel stort sett den det går i. Men han har nesten lagt den på hylla, selv om han sier at screencastene ikke skal erstatte dem... Jaja, han kommer vel sterkt tilbake :)

 

Edit:

URI stands for Universal Resource Identifier and URL stands for Universal Resource Locator. Often times people use the terms interchangably, which is not entirely correct. A URL is a subset of the URI popular protocols. These are protocols (http://, ftp://, mailto:). Therefore all URLs are URIs. The term URL is deprecated and the more correct term URI is used in technical documentation. All URIs are means to access a resource on the Internet and are a a technical short hand used to link to the resource. URIs always designate a method to access the resource and designate the specific resource to be accessed.

 

"Enkelt" og greit :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...