Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ClearType-diskusjon igjen?

 

CT er beregna på LCD-skjermer ja, der pikslene fysisk er mer firkanta enn på CRT-skjermer.

 

Arve - igjen; Blir det ubehagelig å lese har du stilt det inn feil. Basta.

6870304[/snapback]

Bullshit. CT er og blir noe piss i XP. Å sammenligne med Mac som Robbie gjør er helt bak mål, da bildet bygges opp på en helt annen måte.

Lenke til kommentar
Her i Ubuntu kan jeg manuelt stille Hinting, Smoothing og Subpixel-rekkefølge, og vil påstå at kantutjevningsalgoritmen i Ubuntu gruser ClearType når som helst. :)

6872218[/snapback]

Hadde det ikke vært for at jeg er en anelse lat akkurat nuh, så skulle jeg dratt opp MSN-logger hvor du sa noe ganske så annet :p

 

CT suxx0rs. I alle fall for meg som sitter på CRT. Men vi blir vel aldri enige om dette heller.

Lenke til kommentar
CT suxx0rs. I alle fall for meg som sitter på CRT. Men vi blir vel aldri enige om dette heller.
CRT fungerer jo på en helt annen måte, og pikslene fremstår som rundere og mer utjevnet som standard, mens på LCD befinner pikslene seg i et fast rutenett, slik at pikslene er mer firkantede - det er derfor man har funnet ut at CT kan være kjekt. Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Problemet med CT her (ja, paa en LCD skjerm. Ganske bra en tilogmed) er at teksten blir saa jaevlig tykk i forhold til vanlig. Jeg maa innroemme at den blir smoothere, men synes likevel det er mye mer behagelig aa se tekst paa 'gamlemaaten'.

 

Saann bare for aa fyre litt oppunder diskusjonen igjen. :-)

Lenke til kommentar
Problemet med CT her (ja, paa en LCD skjerm. Ganske bra en tilogmed) er at teksten blir saa jaevlig tykk i forhold til vanlig. Jeg maa innroemme at den blir smoothere, men synes likevel det er mye mer behagelig aa se tekst paa 'gamlemaaten'.

 

Saann bare for aa fyre litt oppunder diskusjonen igjen. :-)

6872823[/snapback]

Da tror jeg du må ta en titt på programmet som Hein linket til oppi her, og kanskje se på en liten film fra Channel9 om ClearType. Mye å lære av den videoen.

Lenke til kommentar
Da tror jeg du må ta en titt på programmet som Hein linket til oppi her, og kanskje se på en liten film fra Channel9 om ClearType. Mye å lære av den videoen.

6872930[/snapback]

 

Installerte og kjoerte den CT tweak-saken foer jeg skrev det innlegget, og det hjalp jo en del. Men synes likevel ikke det var noe aa hoppe i taket for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...