Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan lager jeg streker i Dreamweaver?

6849127[/snapback]

Streker? Kan du utdype?

6849133[/snapback]

Som en strek i paint.

Altså, mellom menyen og teksten. ;)

6849140[/snapback]

Er vel flere måter å få en strek, kan du poste koden hittils?

6849174[/snapback]

Nei. Har altså skrevet noen subdomener på venstre side, og litt "under-konstruksjons-snakk" på høyre side. Jeg skal skille disse med en enkel STREK.

Leter i "Insert-menyen" men finner ingenting der.

HUSK! Dette er en familie-side, ikke noe "ultra-design-yo-mo-fo-leet-prosjekt".

Design er ikke viktig. Skal bare ha en enkel strek nedover som skiller menyen og teksten.

Lenke til kommentar
neitakk: Hvis målet er å få en strek i seg selv, er dette en ren grafisk greie og skal gjøres med f.eks. border på et element i CSS.
Ja, skal gjøres grafisk. Koden bryr jeg meg ikke om.
For så vidt greit nok, en <hr> (horizontal rule) vil uansett ikke hjelpe deg til å lage en vertikal skillestrek.

Hjelper lite å si hva du skal gjøre hvis du ikke orker å sette deg litt inn i CSS også...

Lenke til kommentar

Hvis du har en div på siden til meny så trengs det bare border-righy: 1px solid #000; i css'n til den div'n.

Skjønner nå kanskje at det lønner seg å kunne html og css når man skal lage en side. Jeg har veeldig lite erfaring med Dreamweaver men du får spørre de kjekke gutta her i kaffèen, vet at samtlige (etter hva jeg har oppfattet) har brukt og bruker Dreamweaver (Code View).

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Skjønner nå kanskje at det lønner seg å kunne html og css når man skal lage en side. Jeg har veeldig lite erfaring med Dreamweaver men du får spørre de kjekke gutta her i kaffèen, vet at samtlige (etter hva jeg har oppfattet) har brukt og bruker Dreamweaver (Code View).

6849250[/snapback]

Korleis veit du at samtlige i kafeen brukar DW? Og i så fall - kvifor kan ikkje du gi han eit svar angåande DW? :roll:

Lenke til kommentar

6849250[/snapback]

Korleis veit du at samtlige i kafeen brukar DW? Og i så fall - kvifor kan ikkje du gi han eit svar angåande DW? :roll:

6849270[/snapback]

(etter hva jeg har oppfattet)
Da har jeg vel oppfattet feil da. Men er ganske sikker på at det er flere av dere som har brukt det i det minste.

Jeg har aldri laget en side i DW så kan ikke svare han.

Lenke til kommentar

Rørosbilder? :) Jøss! Heimplatsen min, jo.

Enten border-right på menydivisjon eller listeelement, eller border-left på elementet til høyre. Eller en fauxcoloumnsløsning hvor du setter et bakgrunnsbilde med streken som bakgrunn i BODY.

Jeg bruker forresten ikke DW, men notepad2. Får se om jeg legger inn DW igjen, for det er jo faktisk et bedre program. :)

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar
vet at samtlige (etter hva jeg har oppfattet) har brukt og bruker Dreamweaver (Code View).

6849314[/snapback]

Du er i kafèen, right?

Ganske motstridande dei to tinga du seier her då. Er du igrunn klar over kva "samtlige" betyr? :)

Edit: Innlegg 8900 :O

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
vet at samtlige (etter hva jeg har oppfattet) har brukt og bruker Dreamweaver (Code View).

6849314[/snapback]

Du er i kafèen, right?

Ganske motstridande dei to tinga du seier her då. Er du igrunn klar over kva "samtlige" betyr? :)

6849399[/snapback]

Var noe dårlig ordvalg der ja. Omfolades.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Hvilken skjerm får du deg, Lemen?

6848869[/snapback]

Altså, skjermen i seg selv er ikke så mye å skryte av - Samsung Syncmaster 920n - men kosta meg ikke mer en 1800,- og er er et arbeidsledig kryp, så penger er noe jeg ikke har :) Men skjermen er helt ok - så til den prisen sier jeg meg fornøyd.

Lenke til kommentar
Her er et bilde.

Streken mellom menyen til venstre og teksten til høyre er laget i paint.

Jeg vil at den skal lages i DreamWeaver.

EDIT: Må huske bildet da.

6849315[/snapback]

Mitt tips er å heller vente de ekstra dagene til du har fyllt siden med innhold, enn å lansere den med teksten "Siden er under kontruksjon". Noe av det minst flatterende man finner på en nettside. :)

Lenke til kommentar
Har ikke rørt DW på mange år, jeg... :dontgetit:

6849268[/snapback]

Har faktisk aldri brukt DW (men har rørt de hos kamerater).

Gidder ikke bruke mange tusen lapper på et sånt program og vil ikke laste det ned ulovlig.

Jeg bruker DW, gjer ikkje du det au, Arve? DW er deilig.

6849296[/snapback]

Det er Notepad++ som er deilig. :p

EDIT: Snart tid for Showtime fra Apple. Nå får vi endelig vite hva slaks dingser som skal være festet til proppene vi har i øret, det neste året.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...