Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jøss, enden er tilbake! Hadde muligens vært litt interessant det prosjektet, om jeg hadde hatt tid. Om jeg har tid eller ikke finner jeg ut om en uke, har en dekknavnside som må mekkes ferdig ganske snart også :)

 

Edit @ Mr. Forsbakk: Ser fint ut, trenger bare en annen farge på linkene, men det er jo allerede nevnt :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar
Er ikke dette veldig billig? Men tror nok at det holder med 500 MB hvis jeg skulle bestilt :)

 

EDIT: BBcode-feil...

6809522[/snapback]

Skal teste det. Bestilte flytting i stad, så vi får se.

 

Er litt irritert dog, BeFs sa at de støttet .NET på windows-serverne og jeg byttet uten å dobbeltsjekke. Så viser det seg at de ikke gjør det. Ser også at de har en litt kødden mailserver, så jeg er skeptisk...

 

Mail er den viktigste tjenesten for meg, og jeg har vært bortskjemt med fastname de siste årene. De er dessverre for dyre når man vil ha hosting i tillegg...

Lenke til kommentar
Har ikke noe å si, hvis jeg ikke husker feil. De skal ha samme prioritering på serveren også. .htm henger vel i grunn bare igjen fra tiden der man bare kunne ha tre tegn i filendelser.

6809601[/snapback]

Feil, ISS har en prioritert liste, og jeg mener å huske at htm ligger høyere enn html.

Lenke til kommentar
Noen som vet om en god galleri-plugin til Wordpress? Evt. et standalone galleri som er lite og lett?

 

Prøvde meg på ANIga-galleri-pluginen til WP, men den spytter jo ut tabeller og masse javascript som ikke funker i FF og Opera :nei:

6809692[/snapback]

Hvis du er keen på pittelitt fikling med koden og godtar flash kan du sjekke ut galleriet på bilder.fundingsrud.no. Er veldig fornøye med simpleviewer som et enkelt no fuzz bildesystem. Ved å leke med xml-en kan du styre det meste, og å lage det er lett som en plett med en program som heter porta.

Lenke til kommentar
Har ikke noe å si, hvis jeg ikke husker feil. De skal ha samme prioritering på serveren også. .htm henger vel i grunn bare igjen fra tiden der man bare kunne ha tre tegn i filendelser.

6809601[/snapback]

Feil, ISS har en prioritert liste, og jeg mener å huske at htm ligger høyere enn html.

6809687[/snapback]

Apache har også en prioritert liste, men jeg aner ikke hvordan den ser ut som standard.

Hos meg:

DirectoryIndex index.php index.html index.html.var

 

Forøvrig gir det liten mening å lagre filer uten PHP-kode som .php siden de da blir parset av serveren først. Minimalt med ressurser/tid som brukes, men uansett.

 

*daske historieprosjekt*

FNs rolle i Midt-Østen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...