Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er egentlig problemet med rask oppstart? Er jo bare å slå den på 5min før du skal bruke den. Ta deg en dusj :p

6785242[/snapback]

Jepp, pleier å skru på maskina når jeg står opp, og siden min er treeeeeeeeeig å starte, går jeg og legger meg igjen i 5 minutt, slik at PCen er på når jeg står opp.. :p

 

Jesper; Husk forøvrig at kjøper du gjennom firma, mister du en del rettigheter som kunde (kjøpsloven (eller hvilken lov det var) for privatpersoner er "bedre" enn for firma). :)

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven eksisterer ikke for firma, da en ikke er en forbruker når en er et firma. ;) Ergo får du ikke angrerett og like gode reklamasjonsbetingelser.

6786430[/snapback]

Gjennom firma får du som oftest også lavere garantitid (3 mnd. til et halvt år som oftest) da de regner med at det blir brukt mer. Slik som skoler og barnehager. Dog kan man jo bruke reiseforsikring til det meste :innocent:

 

 

 

Marvil: Golfen din var blitt RÅ. Siste jeg sjekket innom så den mer "vanlig" ut.

Endret av Even.
Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven eksisterer ikke for firma, da en ikke er en forbruker når en er et firma. ;) Ergo får du ikke angrerett og like gode reklamasjonsbetingelser.

6786430[/snapback]

Gjennom firma får du som oftest også lavere garantitid (3 mnd. til et halvt år som oftest) da de regner med at det blir brukt mer. Slik som skoler og barnehager. Dog kan man jo bruke reiseforsikring til det meste :innocent:

6786465[/snapback]

Forbrukerkjøpsloven av 2002 regulerer kjøp der du opptrer som privatperson. Til alt annet bruker vi kjøpsloven av 1988. Der du, i prinsippet, har 5 års reklamasjonsrett på en ny Mac kjøpt som privatperson (og at kjøpet således reguleres av forbrukerkjøpsloven) har du kun 2 år etter kjøpsloven.

 

Jorgis: Forbrukerkjøpsloven har ingenting med angrerett å gjøre. :)

Lenke til kommentar
Forbrukerkjøpsloven eksisterer ikke for firma, da en ikke er en forbruker når en er et firma. ;) Ergo får du ikke angrerett og like gode reklamasjonsbetingelser.

6786430[/snapback]

Jorgis: Forbrukerkjøpsloven har ingenting med angrerett å gjøre. :)

6786518[/snapback]

Vet at det er Angrerettsloven, men den gjelder også bare ved forbrukerkjøp. :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...