Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen noe forslag til en god mysql admin/gui til windows?

Trenger egentlig ikke være spesielt god heller, så lenge den kan eksportere tabeller og databaser fra mysql..

 

phpmyadmin er ikke et alternativ, skal ikke ha php på den maskina her..

Har DbDesigner 4, men den nekter å koble til mysql av en eller anna grunn.. feil passord uansett bruker og pass..

Har også Mysql Control Center, og den fungerer greit til alt utenom å eksportere.. :/

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e

@cfenzo: Du burde også bli kjent med komandolinja til MySQL. Kan f.eks bli problematisk med ekstern programvare dersom mysql servern bare er tilgjengelig lokalt på en GNU/Linux server uten GUI. :)

 

Komandolinjen er også veldig enkel å lære seg.

 

EDIT: Hvordan pleier foresten dere å kategorisere ting i CSS'n ? For og få det mest mulig oversiktlig å ryddig ? Syntes CSS filene mine fort kan bli litt rotete.

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Nå har jeg kjøpt meg noe skole litteratur...

Webdesign steg for steg - Austad (Bruker Tables der, lite om css men andre ting om innhold og slik er bra)

Management Information Systems - Managing the digital firm - Laudon, Laudon

Business Data Communication - Pearsons

Har sett litt i førstnevnte men de to andre er på engelsk og ser veldig avansert ut. Noen som har sett på noe slikt og kan anbefalle noen annen tillegslitteratur?

 

BTW: Jeg har bursdag i dag :w00t:

Lenke til kommentar

Huffameg, nå har jeg fått to seriøse tilbud på webdesignjobber. Den ene går på å lage et design og implementere det i et CMS, altså full pakke, det andre er det snakk om å kode et design som allerede er laget.

Vil påstå at jeg er kvalifisert til jobben, men jeg har aldri tatt oppdrag på seriøs basis før. Men jeg har jo drivi med webdesign noen år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...