Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øyh, den vakke dum Loomy. Litt tungvint å måtte trykke på bokmerket mellom hver gang, kanskje...

 

Ingen som har TJC som har den mailen som sier hva du skal gjøre for å rette opp møkk forårsaket av teite hackere? Har prøvd å erstatte alt av filer, slette filer, laste opp igjen filer osv, men det funker dårlig.

Lenke til kommentar

Berg: Mener å huske at jeg fikk den mailen, men det ser ut til at det er den eneste mailen jeg har slettet i løpet av det siste halvåret. Uflax ;)

 

Dette er derimot det de sa til meg når jeg sendte inn en support ticket:

Heisann!

 

Utvalgte kontoer på en av TJCs webservere har inatt blitt utsatt for et ondsinnet angrep.

Dette har medført at noen av våre kunder har fått skiftet ut filer med navn som begynner med index og main.

Etter det vi kan se har det ikke blitt utført andre skadeverk. E-post skal virke som normalt.

 

Dersom du har blitt utsatt må du dessverre laste opp din index fil på nytt for å rette opp i problemet. Innholdet forøvrig er som det skal være.

Vi beklager dette på det sterkeste og jobber kontinuerlig med å forbedre sikkerheten.

Som før anbefaler vi alle å ha oppdatert backup av alt innhold, samt å skifte passord jevnlig.

For øvrig mener jeg å huske at det ikke bare gjaldt index* og main*-filer, men også default*-filer.

 

 

EDIT @ Jibril: Yep, som jeg kommenterte i innlegget der også, så hadde det vært genialt med en sak som gjorde det mulig å resize feltene ved å holde musen over borderen rundt feltet og dra (som et vanlig windows-vindu). Planen er å lage det når jeg blir javascript-guru ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Ingen som har en fin guide på hvordan man får en div til å endre høyde, som komentarene på digg.com f.eks ? Javascript er ikke min sterke side :)

 

EDIT: Som også funker i de fleste browsere.

6736486[/snapback]

 

sjekk ut moo.fx .. er et par forskjellige fx funksjoner du kan bruke der som har lignende effekt.. :)

 

 

Og når man snakker om js effekt-libs

I tillegg til moo.fx har folka fra mad4milk moo.dom.js som gir deg mulighet til å bruk css selektor-syntax i js:

$S('div#someid a strong').innerHTML = "cool"

 

og sette opp actions i js..

$S('div#someid').action ({

//når div#someid lastes (initialiserer)
initialize: function(){
 this.innerHTML = "test";
},
//når man klikker på div#someid.
  onclick: function(){ 
 this.innerHTML = "ooops! jeg ble klikket på!! Oo";
}     
});

 

geenialt.. men det beste med alt er filstørrelsen..

prototype.js er 47kb.. og legger man til script.aculo.us for effekter er man fort over 100kb.. oO hurra for dialup.. :cry:

 

moo.fx.js er under 3kb... Har riktignok ikke alle effektene til script.aculo.us, men de mest nødvendige..

prorotype.lite.js som følger med moo.fx er 4kb..

moo.dom.js er under 3kb..

moo.ajax.js er kun 1.3kb..

moo.fx.pack.js er på 7kb (utvida effekter)

 

under 17kb til sammen.. :D

 

 

er halvveis ferdig med en chat applikasjon med moo.fx, moo.ajax, moo.dom og prototype.lite.js.. poster mer når jeg har en preview.. ;)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
Jeg investerte i nudlerogkneip.com i sted, forvent dere jevnlige (?) oppdateringer fra hybel- og studentlivet i Trondheim.

6738904[/snapback]

 

Hehe, genialt domenenavn hvertfall. :!:

6739073[/snapback]

Subdomener+hosting gis bort til likesinnede som vil fortelle om sitt hybelliv.

 

 

Magnus: Har ikke studielånet kommet ennå, da? Skal lage en sånn blogg selv, skal hete indrefiletmedbearnaise.com :)

6739256[/snapback]

Det er alltid en fordel at studielånet var helt frem til neste utbetaling. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...