Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
IE skal bli bedre på CSS. Men forbedringene funker bare med strict doctype.

Link fixed :)

 

At det bare funker i standards compliant mode (som er det motsatte av quirks mode, om doctype er strict eller transistional har ingenting med saken å gjøre) er helt greit - forutsatt at den enten takler application/xml+xhtml eller kan godta XHTML som text/html uten å gå i quirks mode. Hvis ikke er vi i stor grad back to square one, og IE7 blir akkurat samme dritet som IE6 er, hvis du har tenkt å bruke XHTML.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips aa komme med?

6730649[/snapback]

 

Bare noe du egentlig ikke spurte om. Hvordan skrive æ, ø og å på amerikansk tastatur.

 

 

Æ ALT+0198 (Capital ash)

æ ALT+0230 (Lowercase ash)

Ø ALT+0216 (Capital O slash)

ø ALT+0248 (Lowercase O slash)

Å ALT+0197 (Capital A ring)

å ALT+0229 (Lowercase A ring)

 

 

Altså (hvis du ikke vet det allerede, mange som ikke skjønner dette), hold Alt-tasten inne, og trykk nummerkombinasjonen på num paden. Ikke tallene over bokstavene. Og num lock må være på.

 

Litt knotete i starten, men etter hvert blir det del av skriverutinen. :)

 

Takk til alle som sa gratulerer med dagen til meg, forresten!

Lenke til kommentar

Kontrollpanel > Innstillinger for region og språk > Språk > Detaljer... > Legg til norsk. (ting står vel på engelsk, men du finner ut av det)

 

Når du har gjort det, høyreklikker du på oppgavelinja (eller hva den kalles, den der programmene ligger), velger "verktøylinjer" og legger til språklinjen. Da kan du bytte fort, med bare noen tazteklikk. :)

Lenke til kommentar

Funky liten film det der. Må si eg ikke akkurat ble overrasket da personen plukket en Heineken ned fra hyllen, med tanke på at filmen var fra Nederland. Heineken er teh numero uno pils der nede, fant jeg ut..

 

Edit: Hvordan layout kjører folket når de koder? Jeg tenker på farger, fonts etc... Selv liker jeg å kjøre svart bakgrunn, med Lucida Sans Typewriter størrelse 14. Den litt store skriftstørrelsen kommer av at jeg sitter et lite stykke unna skjermen når jeg koder..

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...