Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Har en meget spesiell kunde som bruker Avantbrowser. På en nettside jeg lager så ser han ikke header bildene, men det fungerer hos han når han bruker vanlige internett explorer. Siden fungerer perfekt i FF, Opera, IE og Safari, men kan noen se på css koden min og se om jeg har gjort noe feil?

6698181[/snapback]

Trodde Avantbrowser stort sett var same shit as IE. Samme rendering-sak i alle fall. Spurt om fyren har slått av visning av bilder elns? Kanskje bare cachede bilder viser, og headerbildet ikke er et av de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bøbø.

 

Har ikke orket å dratt til Fantoft, som er nexusen til hybeleilighetene her i Bergen, for å fikse brukernavn og passord til nett. Men tenkte på å gjøre det i dag, er for kjedelig uten, blir altfor sosial :p

 

@Loomy: Var ute på mandag, tirsdag og onsdag, så tok en filmkveld hos ei venninne isteden, men i dag skal jeg ut på Pubcrawl nede i byen, så kanskje vi sees der :)

 

Kan hende jeg flytter fra Alrek til en leilighet på andre siden av broen med en kamerat - siden ha ikke har noe sted å bo, rimelig stor leilighet, så eneste bakdelen blir vel lengre vei til skolen, og at jeg ikke kan terrorisere Berg.

 

@Arve: Kos deg i grønnfarvene, da. Du skulle ha søkt deg inn til FMS, det jeg hadde tenkt til å gjøre, før jeg fant ut om NITH. Hadde søknaden klar til og med.

 

@Henrik: Velkommen tilbake, få høre om prosjektet, da. Tør ikke tenke på hvor mange uleste feeds jeg har, men er nok en tiendel av det du har ;)

 

Sånn ellers er Bergen veldig kos, men dårlig at MacDonalds-resturantene ikke er oppe etter midnatt på hverdagene, men finnes jo annen junkfood. Forhåpentligvis får jeg nett i dag, om ikke folka på Fantoft bruker én dag på å opprette en bruker.

Lenke til kommentar
@Loomy: Var ute på mandag, tirsdag og onsdag, så tok en filmkveld hos ei venninne isteden, men i dag skal jeg ut på Pubcrawl nede i byen, så kanskje vi sees der :)

That explains it. Tror jeg holder meg unna pubcrawl'en, men på lørdag er det på 'an igjen på kroen. Regner med vi sees der :)

Lenke til kommentar
Har en meget spesiell kunde som bruker Avantbrowser. På en nettside jeg lager så ser han ikke header bildene, men det fungerer hos han når han bruker vanlige internett explorer. Siden fungerer perfekt i FF, Opera, IE og Safari, men kan noen se på css koden min og se om jeg har gjort noe feil?

 

<h1 id="frontpage" class="banner"><a href="index.php" title="Homepage"><span class="hidden">Homepage</span></a></h1>

 

/*Banner */

h1.banner {
width: 723px;
height: 115px;
}

h1.banner a {
width: 723px;
height: 115px;
display: block;
}

/*Different banner images for other pages*/
h1.banner#frontpage a{
background: url('images/banner1.jpg');
}

/*Hidden*/
.hidden {
display: none;
visibility: hidden;
}

6698181[/snapback]

 

Sikkert noe ad-block-greier, som tar ut alt som heter banner.

Skift til f.eks. header eller.. ja.

Lenke til kommentar
Har en meget spesiell kunde som bruker Avantbrowser. På en nettside jeg lager så ser han ikke header bildene, men det fungerer hos han når han bruker vanlige internett explorer. Siden fungerer perfekt i FF, Opera, IE og Safari, men kan noen se på css koden min og se om jeg har gjort noe feil?

 

6698181[/snapback]

 

Er nesten 100 prosent sikker på at feilen din består i at du bruker navnene "banner" og filnavnet banner1.jpg, og at Avant fjerner den da den tror det er spam/reklame. Default IE (uten NIS o.l.) vil ikke filtrere ut dette, noe de andre seriøse browserne heller ikke gjør. Bytt navn og id fra banner til f.eks. header, så går det mye bedre. :)

Lenke til kommentar
Finnes det en "godkjent" måte å style heiser på som fungerer i alle nettlesere?

 

 

________________

Bestillte meg en sånn i sted. Sort. Får den på mandag  :D

6703698[/snapback]

 

Tror ikke det nei. Med mindre du lager siden i flash, og dermed har en heis innebygd i flashfila, og ikke min nettleser på min datamaskin (som jeg forøvrig liker å bestemme utseende til selv) vil det ikke validere, og heller ikke fungere i f.eks. Firefox.

 

Fin gitar! Jeg vil også ha ny gitar. Men det ble en slik i stedet. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...