Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har nettopp snakket med et av Norges største webutvikler-firmaer og jeg er ekstremt oppgitt over all inkompetansen som er ute og går. Er såååå forbanna. Har sjekket litt rundt hvor mye ting vil koste og hvilken teknologi som brukes, både med store firmaer, mindre firmaer og brukere her på forumet og konklusjonen er at enkelte brukere her inne kunne blitt millionærer på kort tid om de hadde markedsført seg riktig, samt sammenlignet seg med store, inkompetente og dyre firmaer.

 

Hva får man for noen hundre tusen hos de største webfirmaene? Tabeller, databasebilder og sider som ikke ser like ut i forskjellige browsere.

6641189[/snapback]

Problemet her er vel kunnskapen hos kunden.

 

Sett at du trenger en tjeneste i en bransje du absolutt ikke har peiling på, som f.eks serviceavtale på japanske spilledåser.

Du trenger det fort, og har valget mellom noen som ifølge beskrivelsen sin skryter uhemmet av sine tekniske kunnskaper, som du forøvrig ikke skjønner hva betyr, eller en av norges største bedrifter på serviceavtaler for japanske spilledåser..

Skjønner godt at dem velger en av norges største, "alle" andre gjør det jo, og det fungerer (siden kundene ikke har peiling, og dermed ikke vet hva dem skal forvente). :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg snakket med han ene programmereren over telefon i dag. De hadde ikke Opera i bedriften (jeg vil anta at det er blant Norges desidert største nettutvikler-firmaer), men de skulle laste det ned for vår skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De hadde Firefox, faktisk. De tester bare sidene i IE. De sier at klientene deres normalt sett ikke bryr seg om de "små" designforskjellene som oppstår i de forskjellige browsere.

Lenke til kommentar
De hadde Firefox, faktisk. De tester bare sidene i IE. De sier at klientene deres normalt sett ikke bryr seg om de "små" designforskjellene som oppstår i de forskjellige browsere.

6647487[/snapback]

 

Føler du en trang for å sende en e-post til utviklarane med lenker til sida mi? *Snikreklame* :p

 

http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/14/markering-er-viktig

http://www.herlig.net/arkiv/2005/03/22/følg-w3c

http://www.herlig.net/arkiv/2005/01/22/kast-tabellane

 

...her har eg liksom prøvd å få ut litt frustrasjon på ein saklig måte. Så slepp eg skrive alt på nytt heile tida :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg må seriøst begynne å lese mer guider som dere på forumet står bak. Begynner å beherske HTML og CSS nå (finally) og det er genialt å lese disse guidene. Hvis man ønsker å tjene en del enkle tusenlapper er grunnleggende HTML- og CSS-kunnskaper samt et øye for design en kjapp vei til rikdom.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke måten å overta verden med HTML og CSS på, er å overtale webutviklingsfirmaene, men å fokusere på de som kjøper tjenestene.

Å gi en artikkel til en person som jobber i en av norges største webutviklingsbedrifter som har kunder i massevis, som i tillegg er skrevet av en person som er 10 år yngre enn en selv..? Tror ikke det funker spesielt bra. Bedriftene tilbyr det markedet vil ha på billigst mulig måte, og per dags dato er det tabeller og hjemmesidegeneratoren i PS (litt satt på spissen). :)

 

Fokuseres det på kundegruppen, må bedriftene til slutt omvende seg for å kunne overleve. Fokuserer man på bedriftene, får bedriftene i realiteten valget mellom å fortsette driften som før og tjene penger, eller å bruke mye ressurser og penger på oppdatering av kunnskap, som ellers kunne blitt brukt på å tjene penger. Tror ikke dem taper spesielt mange kunder på å ikke bruke HTML/CSS riktig, nettopp fordi de som kjøper tjenestene ikke har peiling på hva de kjøper.

 

:)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...