Marvil Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Hva skal folk studere her? 6606057[/snapback] Har ett år igjen av Bachelor of Mediemanagement. 6607486[/snapback] Begynner der nå, skal bo på Sørbyen. Har vel heller lite peiling på hva som foregår på det studiet, må bare komme meg på en eller annen skole. 6607765[/snapback] Ah, fiffig. Tja, hva som foregår er vel litt varierende. Syns det er for lite medierelatert, og litt for mye teori/trykkorientert. Greit at trykk er viktig, men det finnes digitale medier som er litt mer intressante. Man lærer vel litt om alt, og egner seg som ledere/prosjektledere innen mediebransjen til slutt (forhåpentligvis ) En av oss burde vel kanskje ha en trådløs router og, så vi kan start the sharing 6608585[/snapback] Hva slags blokk er dette..? Bodde i studentblokk i fjor, der var det lagt opp lokalt nettverk for 4 forskjellige studentblokker i byen, samt skolen. Det var litt praktisk, spesielt med egen lokal DC-hub og slikt.. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 interessant å høre hvor folk studerer. Jeg er nettopp ferdig som mediegrafiker, men håper å få fortsette en stund til der jeg er. Men tror jeg må finne meg en studieplass til neste år. Er ganske interessert i web og webutvikling, men tror heller jeg vil studere noe grafiskdesign enn teknisk web. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 interessant å høre hvor folk studerer. Jeg er nettopp ferdig som mediegrafiker, men håper å få fortsette en stund til der jeg er. Men tror jeg må finne meg en studieplass til neste år. Er ganske interessert i web og webutvikling, men tror heller jeg vil studere noe grafiskdesign enn teknisk web. 6610706[/snapback] Hvilken bedrift har du vært lærling hos? (antar at du er ferdig som lærling?)Hvilke erfaringer har du, og hvilket opplegg har du hatt for svennebrevet? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Ja er ferdig nå, har vært i et reklamebyrå. Har hatt det kjempe bra, en del stress, men det er litt gøy syns jeg. Har for det meste gjort websider og 3D visualiseringer, så jeg føler jeg har fått tid til å lære meg selv veldig mye. Har ikke fått så mye hjelp av de andre på jobben til å lære det siden ingen av dem kan noe slikt. Svennebrevet gikk ut på å lage en brosjyre, dypetse (frilegge) 4 bilder som skulle brukes, logo og en webside for en oppfunnet organisasjon. Er ganske mye å gjøre på en uke, men jeg var visst den første i mitt fylke som hadde den type prøve, så de skulle visst legge listen etter meg Vet ikke om det er slikt over hele landet. Endret 3. august 2006 av Garreth Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Lalala, snikreklame for egen tråd... Stilig Shirt2.0, Jibril - men prøv å vri den grønne stjerna til å vere skrå "andre veien" og sett den oppe istaden for nede. Og ha litt større radius på hjørna på firkanten Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Se der, ja. Så bedre ut med en gang Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) EDIT: Bloody hell! Over en time nedetid hos hosten min nå 6610558[/snapback] Hvilken host bruker du?TJC. de har servere i usa så de er vel neppe rammet av strømbrudd i oslo EDIT: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!! Siden min er blitt hacket! F*** I HELV***!! Klikker for meg hvis alt innholdet i bloggen er borte >_< Endret 4. august 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 EDIT: Bloody hell! Over en time nedetid hos hosten min nå 6610558[/snapback] Hvilken host bruker du?TJC. de har servere i usa så de er vel neppe rammet av strømbrudd i oslo EDIT: NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIII!! Siden min er blitt hacket! F*** I HELV***!! Klikker for meg hvis alt innholdet i bloggen er borte >_< 6611835[/snapback] http://www.datacenterknowledge.com/archive...d_building.html aich, hack er kipt. Spess når det bare er på faanskap Har ikke backup altså Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Halefuckingluja! De har bare erstattet index.php EDIT: Tror jeg har backup fra et par blogg-innlegg siden, så det ville ikke vært krise. Kjipt at jeg er på jobb uten særlige muligheter til å fikse det Nå gjenstår det bare å finne ut hvordan i helvutte dette kunne skje. EDIT2: For svarte da! Kundesenteret til hosten min er hacket den også. EDIT3: Kommer ikke inn på cPanel for å ta backup engang. Ser ut til at det gjelder samtlige nettsider på serveren, så det er ikke bare meg. Endret 4. august 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Leon Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) TJC. de har servere i usa så de er vel neppe rammet av strømbrudd i oslo 6611835[/snapback] Jeg bruker også TJC. Og ja, hipp hipp, sidene mine har alle sammen også blitt cracket av skriptkiddies. Det funka veldig, veldig dårlig å bytte ut index.php med standard joomla-index.php'er også. (Det var bare disse filene som har blitt rørt på, heldigvis) ARGH. Jeg blir så ****** irritert. Har ikke folk bedre ting å gjøre? EDIT: Værste av alt er at jeg ikke har særlig god tid til å messe med hosten i dag for å få backup. Endret 4. august 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 De har erstattet samtlige index.php på hele serveren, så du må erstatte alle disse filene med de originale. STRESS! Lenke til kommentar
Leon Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ja, jeg har ingen lokal backup av sidene jeg kjører. Sender inn support-tickets nå. Regner med at de har backup. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ah, der var kundesenteret oppe igjen. Håper de kan opprette backup fra i går. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) La oss håpe det. Hvis ikke er dette definitivt dråpen som får begeret til å renne over for min del. Har bare vært tull med TJC i vår og sommer. Edit: Hipp hipp, der var kundesenteret nede igjen. Endret 4. august 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Har vært veldig fornøyd med TJC hittil, jeg, men dette er definitivt et gigantisk minus i boken. Btw, du vet vel ikke navnet på dette datasenteret i Atlanta, USA som de bruker? Skulle likt og sjekket om det lå ute noe driftsmeldinger eller nyheter på nettsidene jeg regner med de har. Endret 4. august 2006 av Loomy Lenke til kommentar
Leon Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Dessverre, det eneste som står på nettsidene deres er: Vår serverpark ligger i et toppmoderne datasenter i Atlanta, USA med en oppetidsgaranti på 99,999%.Datasenteret har redundante nett i alle ender. Fler eksterne strømnett, flere interne strømnett med UPS og aggregatdrift. Redundans innebærer at vi har doble komponenter i løsningen, og ved eventuelle feil i en komponent tar den andre automatisk over uten driftsforstyrrelser. Senteret har totalt 7 stk gigabit backbone for internettilknytning og 100% redundant lokalnett. Linjeleverandørene som benyttes er: Abovenet, XO, PCC-BTN, Telia, Level 3, SAVVIS og Atlanta Internet Exchange. Tidligvarslingsanlegg for branndeteksjon og 24 timer vaktsystem. 24/7/365 on-site teknisk personell for serverovervåkning og sikkerhet. Vi anmoder alle våre kunder om å ta backup av alle data, da diskkrasj dessverre kan forekomme selv med alle mulig foranstaltninger. Det siste avsnittet gjør meg litt redd. Dóg, dette ser jo ikke ut som noe diskkrasj. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Lalala, snikreklame for egen tråd... 6610978[/snapback] I just solved all your problems. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Lalala, snikreklame for egen tråd... 6610978[/snapback] I just solved all your problems. 6612282[/snapback] Ser litt sånn ut, ja Lenke til kommentar
Leon Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Er det nå robbie, meg og flere apple-fanboys skal spamme tråden med mac-propaganda? Tror jeg må gå ut en tur for å roe sinnet. TJC gjør meg gal. Oppe/nede/oppe/nede. Never ends. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Er det nå robbie, meg og flere apple-fanboys skal spamme tråden med mac-propaganda? 6612628[/snapback] http://itavisen.no/php/art.php?id=313244 Ja, dem har vel relativt avansert brannslukkingsutstyr i militæret også, så da er han vertfall i trygge hender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå