Arve Systad Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 HTML skal basere seg på enkel logikk, og det er nettlesaren si oppgåve å gi det utsjånad (enten det er ved hjelp av CSS eller spesielle reglar for ein spesiell nettlesar). <b> fortel nettlesaren at elementet skal ha feit tekst - noko som går på visuell utforming. Dette har vi CSS til. <strong> og <em>, derimot, fortel nettlesaren at han skal legge vekt på desse elementa. Ingen uvesentlig forandring frå W3C si side, i mine auge. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 1. august 2006 Rapporter Del Skrevet 1. august 2006 Altså. Det gir mer mening å markere tekst med strong enn b, sånn er det bare. Vi lever i en tid der webstandarder herjer, og vi elsker det! Webstandards is like the trinity of life. You have your (X)HTML, which is your content, there's CSS, which is your presentation layer, and your behaviour layer, which is the DOM. It works out quite practical. Derfor skal man bruke <strong> ikke <b>. Dessuten skal man bare bruke strong på ord/setninger man vil legge trykk på, vil man ha fet skrift på overskrifter eller paragrafer bør du legge font-weight: bold; i CSS, ikke inni <strong>-elementet. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Fant denne lille saken på A List Apart. Utrolig hvor mye man kan gjøre med CSS. Viste ikke om dette i det hele tatt fra før av. Fikk nesten lyst til å gå litt dypere inn i CSS. Endret 2. august 2006 av JonT Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 css Zen Garden er en strålende side for å se CSS på sitt beste! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 css Zen Garden er en strålende side for å se CSS på sitt beste! 6600404[/snapback] Oi, den var ny. Sån at alle kan bidra med forslag el? Lenke til kommentar
Leon Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 css Zen Garden er en strålende side for å se CSS på sitt beste! 6600404[/snapback] Oi, den var ny. Sån at alle kan bidra med forslag el? 6600474[/snapback] Du tuller nå, ja? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 css Zen Garden er en strålende side for å se CSS på sitt beste! 6600404[/snapback] Oi, den var ny. Sån at alle kan bidra med forslag el? 6600474[/snapback] Du tuller nå, ja? 6600640[/snapback] Lenke til kommentar
Leon Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) *puste lettet ut* Hva skjer med aftenpoften-redesignet, Tor? Endret 2. august 2006 av Leon Johannessen Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 (endret) Du kan Sende inn et CSS Zen Garden design her. Men jeg tror de ikke akkuret legger inn alt de får inn. By the way: CSS Zen Garden på norsk Endret 2. august 2006 av JonT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Du kan Sende inn et CSS Zen Garden design her.Men jeg tror de ikke akkuret legger inn alt de får inn. Ctrl+F etter "Arve Systad" Ikkje under official riktignok, men trur faktisk det meste som held ein viss kvalitet blir lagt til i ein av listene. Lenke til kommentar
Leon Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Ikkje under official riktignok, men trur faktisk det meste som held ein viss kvalitet blir lagt til i ein av listene. 6601439[/snapback] Hehe. Akkurat sånn som denne . Synes ditt bidrag er veldig bra, forresten =) Mangler kanskje et skikkelig tema. Ut over det -> Smashing. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Hehe. Akkurat sånn som denne . Synes ditt bidrag er veldig bra, forresten =) Mangler kanskje et skikkelig tema. Ut over det -> Smashing. 6601973[/snapback] Akkurat som den der, ja Var nok mangel på eit gjennomgåande tema som var grunnen til at det ikkje blei godkjent til Official designs, ja. Ellers takk for godord Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Hva er det internet explorer gjør med marger og/eller padding som gjør at websider som ser helt bra ut i firefox blir helt ødelagt i internet explorer? Ser ut som at marger og/eller padding er dobbelt så store, mens divisjonene er mindre fordi marger og padding ikke lenger teller som en del av bredden dens, hvis dere skjønner hva jeg mener... hvordan kan jeg fikse det? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 http://css.maxdesign.com.au/listamatic/about-boxmodel.htm http://www.positioniseverything.net/explor...led-margin.html Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Noen som har noen linker til fargevalg sider? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 http://www.colorschemer.com/schemes/ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Jøss, er jo litt aktivitet her, jo! Var innom NITH Bergens lokaler i dag, de var fine Hybelen min var også overraskende stor, så blir plass til det jeg har tenkt der. *Glede seg* Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Hvor befinner så denne hybelen seg, godeste Mr.Berg? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Var innom NITH Bergens lokaler i dag, de var fine Hybelen min var også overraskende stor, så blir plass til det jeg har tenkt der. *Glede seg* 6603736[/snapback] Høres bra ut.. Langt fra skolen..? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. august 2006 Rapporter Del Skrevet 2. august 2006 Alrek, Årstadveien 25. Like ved Haukeland. Så ikke så fin ut innvendig, mtp. vegger og innredning, men det kan fikses. Er vel kanskje 1,5-2 km til skolen fra hybelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå